News
Turbo w ursusie c-385 A
 

Turbo w ursusie c-385 A

zdjęcie na życzenie użytkowników😉

Informacje o zdjęciu Turbo w ursusie c-385 A


Rekomendowane komentarze

  • staruszek
  • Nikita_Bennet
  • 199 7046

jeszcze możesz podać dane z tabliczki tej turbiny bo zamontowana jest kapitalnie (ursus de luxe?) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 5034 17046

Nic Ci po tabliczce. Regenerować tego nie chcą, bo części brak. W mojej stanął wirnik i wstawiłem nową czeską jak w oryginale. Trochę było rzeźbienia, ale koszt dużo niższy, bo nie musiałem zmieniać chłodnicy, zbiornika paliwa, filtra i wielu innych rzeczy. Kupiłem tylko turbinę, łącznik, kolano wydechu, rurkę smarowania i trochę rur, kolanek, blachę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Maverick
  • 79 622

Dzięki za foto. Ciekawi mnie jaka jest różnica w mocy z 1014? Masz korektor nadciśnieniowy na pompie wtryskowej?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1169 5091

wstawiałem podobne zdjęcie chyba 10 lat temu na AF :P  ale turbina chodzi dalej oryginalna i jeszcze czasami dobije do 0,5 bar pod obciążeniem

pompa jest zwykła . a jak masz filtr oleju dodatkowy do turbiny to ja kupuje zamiennik OP 519 ( dawne fso 1500)  w każdym samochodowym za ok 20 zł. oczywiście przy każdej wymianie.

 

@Thomas2135, a masz jeszcze może plany budowy tych kolanek??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 5034 17046

Mam tylko zdjęcia, żadnych planów nie ma. Dospawywałem po kawałku, dopasowywałem i wyszło.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1169 5091

aaa, bo jak byś miał plany , to może byśmy zrobili "interesa" ;) bo jakoś muszę zamontować turbo do 1204 jak najmniejszym kosztem, jak będę robił silnik ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 5034 17046

Plany to miałem je nawet wywalić, bo tylko w paszowozie, kosiarce, zgrabiarce głównie robi. Filtr jest za mały i go dusi. Jak chcesz to przyjedź podpatrzysz, albo zdjęcia Ci wyślę, jeśli wystarczą.

Te wersje z turbiną w tym miejscu to takie soft turbo. Pompy nie miały korektora dawki, końcówki wtryskiwaczy mają 4 otwory zamist 5, dodatkowy filtr oleju turbiny. W silniku tłoki z 3 pierścieniami i stopki korbowodów wzmocnione. Koni podobno z 5 mniej od wersji z turbiną z boku. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1169 5091

wstaw filtr od wersji 6 garowej bez turbo ( 1224) i będzie ok, ja tak zrobiłem w swojej na drugi rok po zakupie i przestała sie dławic.

Bo taka wersja soft do mojego sprzętu uprawowego by wystarczyła  jak by zrobił kapitalkę silnika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Maverick
  • 79 622

Thomas2135 wstaw zdjęcia orurowania turbosprężarki, bo mnie w 904 też to czeka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 5034 17046

Pamiętam o tym filtrze cały czas. Nie chce mi się tylko co chwilę ładować w ten ciągnik kasę. Robiłem górę silnika, ale ni wuja nie pamiętam czy stopki korbowodów miał wzmocnione i nie chcę przesadzić. Dziada będę musiał kiedyś rozciagnąć. 3 lata temu wszysko zrobiłem sprzęgło, mikropompa, wzmacniacz a ten za 2 dni olejem lał przez simmering walu korbowego. zj***ł się też hamulec bębna wzmacniacza i wrzucić jakiś bieg do ruszania to porażka. Pracując glebogryzarką zaczęło coś gruchotać w skrzyni pośredniej. Sprzęgło też nie rozłącza dobrze, bo wciskam a ten jeszcze ujedzie kawałek zanim stanie. Na wiosnę dostał wspomaganie na orbitrolu i dość prezentów na ten rok.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 5034 17046

2b42259be657a3ecmed.jpg

 

ac2562d179451a1fmed.jpg

bbc2dead0ab2607fmed.jpg

Od razu uprzedzam, że nie warto kupować tego oryginalnego kolana. Jest za duże i styka się prawie z wężem od chłodnicy. Pod maską też ledwo się mieści. Żałuję, że je kupiłem. Lepiej wytoczyć pierścień i dospawać do podstawy a wszystko połączyć łącznikiem turbina-kolano. Wtedy od pierścienia można dowolnie skierować wydech. Ja wyrzuciem na słupek.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 593 3847
A na ebuy a se wejdźcie i kompresor z amerykańca byłby jak ta lala. Na ali już też chyba są. Wlocik nad maskę jak w dragsterze...
A na ebuy a se wejdźcie i kompresor z amerykańca byłby jak ta lala. Na ali już też chyba są. Wlocik nad maskę jak w dragsterze...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Pivot
  • 30 251

A z kąd olej idzie na tą turbinę? Przerabiałeś coś? Mógłbyś wrzucić zdjęcie?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 5034 17046

Pompę paliwową mam z centralnym smarowaniem, więc jak w oryginale kupiłem gotową rurkę i przykręciłem chyba do pompy. Problem był tylko taki, że w pompie jest śruba M8  rurka miała otwór fi 10. Założyłem wieksze podkladki i jakoś to trzyma szczelnie. Można było sobie zakuć przewód i zasilanie wziąć z tego samego miejsca co manometr silnika. Powrór oleju mam pod korkiem wlewowym a powinien być po drugiej stronie gdzieś koło sprężarki. W Finlandi wywiercili otwót w korpusie pod korkiem, nagwintowali i wkręcili kolanko nyplowe 1/2". Wykorzystałem to i tylko przewód zakułem ze złączem 1/2" a przy turbinie do rurki powrotu dospawałem nypla chyba M22 lub też 1/2". 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1169 5091

@Thomas2135, gruchotanie?? to wina pierścienia segera od womu, a konkretniej od zmiany 500/1000 , a dostęp jest od strony sprzęgła, przerabiałem to w 1224  jakis czas chodziło, ale potem zaczęło rozłączać wom . Wymień filtr, to raptem 400-500 zł używka w necie , a zobaczysz ile nerwów zaoszczędzisz ;)  no takie uroki ursusów.... nie nadają się dla użytkowników pedantów... ;)  na pewne rzeczy trzeba przymykać oko i po prostu dolewać płynów ...  no ja na razie odgruzowuje warsztat i po niedzieli zaczynam walkę po kolei z każdym ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj