Skocz do zawartości

ROPA Tiger 5 - odtworzenie sterownika SCR i wyłączenie AdBlue.


AchimR

Ruszyła kampania buraczana 2019, niestety pośpiech i odpalenie maszyny z prostownika skończyło się uszkodzeniem sterownika SCR (ACM).
Maszyna pracuje w trybie awaryjnym i niestety nie może wyjechać na pole.
Zrobiłem kopie sterownika silnika, brat znalazł odpowiedni sterownik AdBlue, a właściciel po niego pojechał.
W międzyczasie pojechaliśmy do drugiej maszyny zdobyć wsad do sterownika SCR (ACM).

Cała operacja zakończyła się o 1:40 w nocy.

Maszyna wróciła do pracy o 5tej rano. Bez trybu awaryjnego, ACM skopiowany i SCR wyłączony.


Rekomendowane komentarze

@AchimR  jeszcze napisz jaki prostownik ale i tak dobre przesłanie dla tych co ciągniki naśpekowane elektroniką i auta z tych gówien odpalają 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, rogaliq napisał:

@AchimR  jeszcze napisz jaki prostownik ale i tak dobre przesłanie dla tych co ciągniki naśpekowane elektroniką i auta z tych gówien odpalają 

Nie ma to znaczenia jaki. Po prostu jak podlaczasz te "BOOSTERY" do odpalania, a akumulatory są słabe to mija trochę czasu zanim zaczną przyjmować prąd. I w momencie samego podłączenia skok napięcia może być nawet do poziomu 2x większego niż nominalne.

5 godzin temu, Roman4321 napisał:

po czym poznał że sterownik padł? słabe aku co prostownikiem sie wspomagali?

Maszyna odpaliła i na desce błąd komunikacji z układem oczyszczania spalin i redukcja mocy.

Po podlaczeniu komputera diagnostycznego masz brak komunikacji ze sterownikiem AdBlue.

Tak aku było słabe i odpalali prostownikiem w trybie rozruchu. A powinno się podladowac akumulatory i potem odpalać.

 

Najlepsze rozwiązanie do odpalania na już to wózek z akumulatorami lub podpięcie do drugiej maszyny.

5 godzin temu, Roman4321 napisał:

jak zrobiłeś wsad do sterownika? jakie program do tego?

Do odczytu i zapisu używam New Trasdata.

Oryginalny sterownik SCR był spalony i nie mogłem odczytać zawartości więc zawartość zczytałem z innej ROPY Tiger 5. 

Nowy sterownik był dobrany po numerach i pochodził z Actrosa. Wrzuciłem całą zawartość i maszyna była bez błędów.

Wsad sterownika edytuję programem WinOLS. Zmiany pod kątem wyłączenia AdBlue robię ręcznie. Nie korzystam z dodatkowego oprogramowania. 

Odnośnik do komentarza

Kurde to nie mogli maszyny przygotować przed sezonem? Aku za max 2000 taka złudna oszczędność. Naprawa pewnie blisko 5000 wyszła.

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, Sebusk napisał:

Kurde to nie mogli maszyny przygotować przed sezonem? Aku za max 2000 taka złudna oszczędność. Naprawa pewnie blisko 5000 wyszła.

Ja to wiem, Ty to wiesz i oni też o tym wiedzą. Jak np. jest 2 mechanikow na 20 maszyn. Szykujesz sprzet do sezonu i masz naładowane akumulatory, a potem wjedziesz maszyna na warsztat i 10x musisz ja przestawiac i 5x zostawisz za dlugo na wlaczonym zaplonie, a potrm zapomnisz podlaczyc na noc do ładowania.

Niestety tak to wygląda w 90% firmach usługowych.

Tak samo możesz mieć sezon że maszyna będzie wymagała tylko smarowania, a może być i tak że co 50godzin awaria.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, AchimR napisał:

Nie ma to znaczenia jaki. Po prostu jak podlaczasz te "BOOSTERY" do odpalania, a akumulatory są słabe to mija trochę czasu zanim zaczną przyjmować prąd. I w momencie samego podłączenia skok napięcia może być nawet do poziomu 2x większego niż nominalne.

A to nie jest tak że nawet mocno rozładowany akku ładuje się nie boosterem tylko zwykłym prostownikiem przez 30-60 minut i dopiero potem się odpala?

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, Nikita_Bennet napisał:

A to nie jest tak że nawet mocno rozładowany akku ładuje się nie boosterem tylko zwykłym prostownikiem przez 30-60 minut i dopiero potem się odpala?

Mi nie musisz tego tlumaczyc

48 minut temu, Mikruss napisał:

cos mi sie wydaje ze na 5000 sie nie skonczylo hehe

Bez przesady. Stawka nie zalezy od gabarytu maszyny. Sterownik 1000zl to 4tys za usluge jest az nadto.

Niestety branża przesiaknieta jest cenami z kosmosu bo "znane" firmy myślą że mogą wszystko.

Facebook.com/TractorPowerPL

Maszyn różnych robie tak 10 na tydzień bo konkurencja jak wyskoczy z ceną to trzeba albo siedzieć albo się dobrze trzymac.

Odnośnik do komentarza

Przede wszystkim o akumulatory należy dbać... Boostery za małą kasę muszą być podpięte do rozumnego operatora. Samo podłączenie to najpierw przewody a na końcu włącznik w urządzeniu. Są urządzenia co same dozują pałer ale to kosztuje.

Odnośnik do komentarza

jak żeś mu przywalił wielkim prądem to się nie dziwię że klekl sterownik. i tak masz szczęście że się tylko tak skończyło a nie gorzej kolego

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, zetorlublin7341 napisał:

jak żeś mu przywalił wielkim prądem to się nie dziwię że klekl sterownik. i tak masz szczęście że się tylko tak skończyło a nie gorzej kolego

Ja tam byłem sprzęt naprawiać po awarii

Odnośnik do komentarza
51 minut temu, zetorlublin7341 napisał:

jak żeś mu przywalił wielkim prądem to się nie dziwię że klekl sterownik. i tak masz szczęście że się tylko tak skończyło a nie gorzej kolego

Teraz to żeś dowalił 😂 jak szyszka w kornika 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v