Belarus 1221.3 & Dexwal 2,7m
 
© Jakub Winiarski Foto

Belarus 1221.3 & Dexwal 2,7m

  • 3205 wyświetleń

Prawie 50h za nami, pierwsze odczucia raczej pozytywne. Jest parę mankamentów wiadomo nic nie jest idealne. Z wad to nie synchronizowany reduktor, w sumie to dla mnie cała skrzynia :D Bo czasami jak na drodze trzeba szybciej biegami mieszać to przy tym małym skoku biegów trudno jest trafić w dany bieg np. zmieniając z 2 na 3 trzeba uważać żeby sobie 1 nie wbić bo można mieć guza na czole. Z kolejnych takich rzeczy to tylny tuz czy ogólnie tył. Nie wiem jak tam jest u ruskich ale jest tylko jeden otwór na łącznik (śrubę) i to dodatkowo mały sworzeń przez co musieliśmy do każdego łącznika po tulejce dorobić i tak samo, na cięgnach dolnych kule mają większą średnicę jak sworznie przy maszynach przez co też musiałem do każdej maszyny co używaliśmy dorabiać tulejki, luz był na tyle duży że raczej by to nie pracowało ze sobą. Kolejny minus to przewody gumowe ogólnie węże czy na razie przynajmniej te od pneumatyki widać że wyrób przyjaciół z wschódu takiego dalszego bo jeden wąż już do wywalenia cały spękany za niedługo pewnie strzeli. Kolejny minus to to że serwis nie chciał nam zrobić pneumatyki wmawiali nam że się nie da że to nie będzie działać i gówno prawda... Kupiliśmy zawór wabco przejście z dwóch na jeden obwód i klasa wszystko działa przyczepa elegancko hamuje. Również pojawił się wyciek w przednim moście, jak wychodzi wałek najprawdopodobniej uszczelniacz poszedł, albo coś innego nie wiem co tam jest. Ale niby od 2 dni już nie cieknie więc może kurz uszczelnił i nie będzie ciekło. Kolejny minus to wspomaganie które chodzi strasznie opornie czasami potrzeba dwóch rąk bo jedna nie ukręci. Porównując do ferdka to niebo a ziemia w ferdku kręcę paluszkiem a tu by go chyba połamał. Przeczuwam że to kwestia wymiany pompy na wydajniejszą i problem zniknie. Co do podnośnika to też strasznie dziwnie działa, strasznie czuły jest niby od siłowej daje dźwignię do końca nie dźwiga, wystarczy delikatny ruch przy końcu i maszyna prawie w kabinie. Dlatego z jakimś pługiem proponowałbym zamykać szybę bo może narobić kłopotów :D Z plusów to uciąg i masa. Robił głównie w transporcie to na prawdę jaką przyczepę by nie ciągnął to nie robił sobie z niej nic czy to 6t czy 10t. Uciąg ma bardzo fajny z tym gruberem idzie jak dzik, ale wiadomo 2,7m do 136km to przy mały. Z plusów to prostota bo na prawdę jak tutaj coś nawali to jesteśmy w stanie sami to zreperować i jechać dalej a nie czekać na serwis. Chociaż teraz w okresie gwarancyjnym to wiadomo. Mieli do nas przyjechać do błotników ale od paru tygodni nie mogę przyjechać coś. Może jak będą na pierwszy przegląd na 50h to coś z nimi zrobią, moim zdaniem po za mechanizmem skrętnym ja tutaj innego rozwiązania nie widzę. Myślę że na siewy rzepaku też coś napiszę więcej o nim, na razie mało co w polu robił więc też jako takiej opinii nie mam. Czas pokaże jak to się będzie sprawowało. Silnik trzeba dość na obrotach trzymać żeby uzyskać jego pełna moc tak koło 1900-2000 obr, ale fakt nie wiem jak ze spalaniem wtedy. Na te prawie 50h spalił 2x140l i z 50l było dolane więc nie jest tak źle chyba fakt że to transport i jakieś tam pracę ale mało(typu talerzówka, gruber, czy mały pług).


Prawa autorskie

© Jakub Winiarski Foto

Informacje o zdjęciu Belarus 1221.3 & Dexwal 2,7m


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

@rsiejka Chodzi o 50h w ciągniku a nie areał. Areału na ferdka było koło 20ha teraz będzie te 25ha gdzieś ;)  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MF675ursus
  • 1453 4229

Czyli podsumowując- tani, prosty, nieprzemyślany i cieknący wół roboczy?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

@MF675ursus Mniej więcej tak, chociaż czy taki nie przemyślany. Słuchaj ja sądzę że to jest przemyślane czy raczej było przemyślane ale 20 lat temu czy lepiej. Teraz to powinni znów przemyśleć. A że tam jest taka polityka jaka jest to te traktor się nie zmieniają. Przynajmniej te modele do 200km chyba jeśli dobrze się orientuje te większe już coś bardziej poprawione są. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3164 13683

Kupując MTZ powinieneś być świadomym że za tą cenę nie kupisz ciągnika z jakością fenda,z czasem przyzwyczaisz się do niego i będzie ok.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

ogólnie to ta ta skrzynia nie przemyślana jest , ale te ciągniki to u ruskich pomocnicze czy jako ciapki raczej to im pasuje po co zmieniać . Oglądając filmiki to dopiero 150 mają lepszą kabinę i pedały podwieszane, a i inną skrzynię . 

Z tym wyciekiem z przodu to prędzej symmering czy prędzej wałek się dotarł i dopiero uszczelnia . A problemy ze wspomaganiem zgłaszaj tel jak w ciągu miesiąca nie zrobią to pismo im wyślij bo zaraz gwarancja się skończy to bez papieru (dowodu) się wypną . 

 

A jak było z tą istalacją dwuobwodową coś dokupiłeś i masz jednoobwodoową ??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

@Piotruniu25 Jakość jakością ale teraz ta jakość nawet tego fendta to nie jest ta jakość co kiedyś... I jednak wole słabszą jakość tanie części jak barszcz, niż części drogie jak fiks i jeszcze samemu tego nie naprawisz ;) 

@sebe1033 Kompletnie prędkości są znikąd wzięte trochę, ja mam takie wrażenie :D Jechaliśmy 1523.3 na placu u dealera jak rozglądaliśmy się za ciągnikiem to już fajniejsza maszynka. Kabina bardzo dużo komfort lepszy o wiele niż tutaj. Ale skrzynie miał tą samą czyli 16/8 i tak samo zgrzytało i chodziło jak u nas teraz. Możliwe że ten przód to tak się zachowuje cholera wie, teraz już nie cieknie, jest git. Tu jest problem że to wspomaganie jest takie w każdym jednym ;) więc to gwarancji raczej nie podlega. Ale bardziej mnie ciekawią co powiedzą na te błotniki wchodzące w maskę po za połową pełnego skrętu już a gdzie to do pełnego skrętu jeszcze. Instalacja normalnie, masz ten zawór podprowadzasz przewody od wyjść z dwuobwodówki ( czerwony i zółty) wpinasz do zaworu i wychodzi wąż już z jednym obwodem, elegancko działa. Podpatrzyliśmy od znajomego mf 5710 bo miał tak zrobione więc siłą rzeczy u nas też to musiało działać. Ale wiadomo że jest to tymczasowo przykręcone bo gwarancja. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mateuszc355
  • 2180 19475

To nie są złe ciągniki ,wady mają jak każde . Takiego nawet bym widział u siebie na podwórku ale póki co to się nie zanosi prędzej jakieś stare 912 albo MTZ .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

@mateuszc355 Złe to nie odpowiednie słowo do nich, one są dobre no ale mogłyby być lepsze fakt za taką cenę nie co oczekiwać. Do zachodniego musielibyśmy z 50 tyś dołożyć minimum do 100km oczywiście bo o 140km to nawet nie można by było pomarzyć i to w 6cyl. My też tak mówiliśmy :P za nowym nie ma co się oglądać, po paru miesiącach szukania mf case i innych nic nie znaleźliśmy wszystko wyjechane, a jak nie wyjechane to cena kosmos. Więc szczerze to nawet jakbyś wziął mniejszego i Ci to rozbiją na 10 lat to rata Ci wyjdzie malutka i będziesz w stanie go spłacać spokojnie. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mateuszc355
  • 2180 19475

Ale póki co są jeszcze inne raty i to jest najgorsza a przeinwestować  łatwo. U nas już nie jeden się drapie za głowę bo ziemi nakupił , 4 nowe ciągnik na podwórku, nowy kombajn i co jeszcze tam szło a teraz byki po 5 zł , na polu drugi rok nie urosło . Nikomu źle nie życzę ale różnie to może być  . Ale jak bym nówkę brał to raczej 952 bo cztero garowiec bardziej uniwersalny :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

@mateuszc355 A to też święta prawda, teraz nawet rozważamy zakup pługa ale ze względu na takie ceny pszenicy to cholera wie czy to kupować czy nie lepiej poczekać na następny rok i już w pewności że będzie finansowo po zakupie dobrze. 952 spoko model też ma już synchronizowane te biegi główne to chociaż tyle :D Ale cenowo wychodzi bardzo fajne względem zachodnich, fakt on będzie o wiele zgrabniejszy niż ten 1221. Ale i tak nie narzekam bo skręt ma zarąbisty jak na szóstkę. Pomijając to że z błotnikami w życiu tak nie skręci. 

@MF675ursus Coś koło 40-50 tyś bodajże. Ale to już jest inny ciągnik inna kabina, inne rozwiązania, skrzynia i silnik te same tylko że moc już 158km więc jest czym jechać. Ale w kabinie ma przyjemnie i bardzo przestronna jest. Dużo zmian na plus jest, ciekawe tylko jest że to ten sam silnik i tam sama skrzynia więc teorią jeśli ja w 1221 bym go zmodyfikował to mogę mieć 160km i to będzie działać :D 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746

Kup kule z mniejszymi otworami odpowiedniej kategorii i po problemie (bo jak pamiętam masz haki) - u nas ciągniki maja po 2 komplety kul (z mniejszym i większym otworem) bo maszyny mają 2 rodzaje sworzni. Ze wspomaganiem, mi handlowiec z Belarusa mówił że można to zareklamować niby i dogadać się oby zamontowali wydajniejszą pompę ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Edytowano przez MgrLukash

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

@MgrLukash W tym problem że te haki leżą w garażu i nie możemy ich zamontować bo gwarancja. A oni sami nie zrobili tego bo przeczuwam że raz że nie mają czasu a dwa żeby to tak zrobili że już lepiej się pomęczyć ten rok z tymi ramionami i potem sami sobie przerobimy na haki. Gdyby były haki to tak jak mówisz nawet mamy już kule pokupowane, więc to rozwiąże problem na pewno. U nas nic takiego nie mówili, przeczuwam że tak ma być i tyle. Ale z tego co sprawdzałem to kiedyś w 1221 był jeden siłownik wspomagający a nie dwa, teraz dali 2 a pompa została ta sama więc to dlatego może. Teorią powinna być dwa razy większa a jak mam porównywać to jest wielkością podobna do pompy co mamy wspomaganie w mf 255, no może delikatnie większa. Ale jak są siłowniki w ferdku a jakie tu... Przeczuwam że zmiana pompy zlikwiduje ten problem, a z chęcią bym to zrobił bo kręci się czasami tak jakby tego wspomagania nie było :D O tyle jak na wysokich obrotach to spoko w miarę jest tak na niskich do 1000obr/min musisz dwóch rąk używać bo nie dasz rady, fakt że nie zawsze. Tak jak mówię dużo w nim jest do przerobienia rzeczy, w sam raz za rok przed żniwami gwarancja się skończy to będziemy udoskonalać to co jest do poprawki. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746

Rozumiem. Myślałem że masz już haki na nim, a to taki myk że one lezą i lepszych czasów czekają. Spróbuj zgłosić usterkę układu kierowniczego i pomarudź żeby lepszą pompę wstawili. 1025.4 ma jeden siłownik i za lekko się nie skręca, ogólnie to wspomaganie w nich to dość specyficzne jest w porównaniu do zachodnich konstrukcji czy też Pronarów z serii P5 gdzie na jałowych obrotach kręci się jednym palcem. W Zetorze 5340 mam podobnie działające wspomaganie jak w Belarusach że na wolnych obrotach ono praktycznie nie istnieje.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

Haki czekają na lepsze czasy za rok się weźmiemy za niego teraz nie ma co planować trzeba takim jaki jest robić. Wiesz co mi się zdaje że ta pompa jest taka sama jak w 1025 na dużą nie wygląda. Dzisiaj jak przesiadlem się do mf255 to kurde kierownica lżej jak w niektórych autach aż się zachciało ferdkiem jeździć zamiast ruskiem 😁 Wiesz co mamy o tyle wkurzajacych ludzi u dealera że szkoda nerwów żeby to reklamować już lepiej samemu po gwarancji to przerobić i święto.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746

Możliwe że od 820 wzwyż wszystkie mają tą samą. Wspominałeś że jeździłeś 1523 - tam było tak samo działające wspomaganie?

Ja na targach rozmawiałem z ludźmi z Sokółki o tym ciągniku, a dealer jak dealer każdy ma inne podejście, z reguły najlepsze przed zakupem...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • maretekk2
  • 12 240

Właśnie... Jakie wrażenia z jazdy 1523? Wspomaganie lepsze niż w Twoim modelu? Ja mam 920.2 i pompę nsz 14 Zachciało mi się kiedyś na zmianę na 16 I powiem że poprawy nie było a po miesiącu zaczęła wyć Zamontowałem z powrotem oryginalna 14 Pozdro!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj