Wskaźnik temperatury w MTZ 82
 

Wskaźnik temperatury w MTZ 82

  • 5709 wyświetleń

Dzisiaj mnie troszkę ruski zaskoczył :) Wiem ze jest gorąco ale nie myślałem ze jemu też tak się to da we znaki :) Wyjechałem około 19 więc największy skwar już minął..Na wolnych obrotach to co pokazuje wskazówka a  to co na czerowono to na max dochodzi z gazem w podłodze...Wiem że to powinna być normalna temp pracy silnika i wkażdym innym ciągniku tak jest ale w ruskim to chyba odchyłka od normy ;) Mam go ponad półtora roku i jeszcze takiej temp przy normalnej pracy jak dziś to nie osiągnął....Zawsze ile by nie pracował i nawet przy pługu nie poszło więcej jak troszkę ponad 80 C a dziś taka niespodzianka...wyczyściłem chłodnicę(była dosyć mocno zabita) i niby dalej jest to samo..tyle że dalej niż to co na fotce co nie wzrasta....Jest się czym przejmować czy po prostu śmigać? Jutro dalej bd kosił i będę obserwował..


Informacje o zdjęciu Wskaźnik temperatury w MTZ 82




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • samtech84
  • 101 649

Być może termostat się kończy i potrzebna będzie jego wymiana. Kontroluj by nie przekroczyć 100 stopni.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2354 14102

to nie jest normalne u mnie przy zdrowym silniku chocby nue wiem jak go katowac 70 nie przekroczy . może uszczelka pod głowica? albo tak jak napisal kolega tylko termostat choc jakby byl termostat to gotowal by sie


wymien najpierw czujnik z zegarem bo może szwankowac

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 2066 11818

Nie straszcie mnie panowie.😉 

Chlodnica wyczyszczona pasek napiety .

Ostatnio wszystko bylo ok...wczoraj mu cos odbilo..tylko co dziwne jak stoisz obok ciagnika to nie czuc ze tak powiem tej temperatury..jak raz go zagrzalem jeszcze z poczatku jak go kupilem  bo byla zaciągnieta roletka do polowy to wtedy mi lapnal 100 stopni to bylo.czuc goraco i taki specyficzny zapach....a teraz tego nie ma..no nic dzis posprawdzam jeszcze wszystko dokladnie i zobaczymy...mam nadzieje ze to jakas pierdola ...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10450

sprawdź czy wskaźnik nie zaczął świrować, jak piszesz jak łapie wysoką temperaturę to czuć to zwłaszcza w taki upał jak teraz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • uzytkowniq
  • 5 59

Kontrola ilości płyny, następnie czujnik i zegar, potem napięcie paska i czyszczenie chłodnicy  a dopiero potem demontaż termostatu i szukanie uszkodzeń mechanicznych.

 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28756 18353

ale przecież jak jest na zielonym to jest to normalna temperatura pracy, jak jest na płynie to nie ma problemu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinZetor8011
  • 167 612

Jasne,bo na płynie to się nie przegrzeje wg Ciebie?

Sprawdził bym zegar i czujnik na sam początek.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8046 8878

@MarcinZetor8011 na płynie jest mniejsze ryzyko przegrzania silnika. 

A teraz mi powiedz jaka jest temperatura wrzenia wody a jaka płynu ?

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28756 18353
3 minuty temu, MarcinZetor8011 napisał:

Jasne,bo na płynie to się nie przegrzeje wg Ciebie?

 

płyn ma większą temperaturę wrzenia-parowania, tam gdzie woda zaczyna się gotować tam płyn radzi sobie bez problemu

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kris148a
  • 89 988

Jak miałem starą oryginalna chłodnice to mów dało siw go zagrzać. Teraz mam aluminiową to przy presie prasowej latem gdy gorąco to muszę zwalniać bo wskazówka dochodzi do końca zielonego. Nigdy więcej chłodnicy aluminiowej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinZetor8011
  • 167 612
23 minuty temu, PRIMO napisał:

@MarcinZetor8011 na płynie jest mniejsze ryzyko przegrzania silnika. 

A teraz mi powiedz jaka jest temperatura wrzenia wody a jaka płynu ?

Na pewno jest tak jak piszesz,ale to ze płyn ma wyższą temp.wrzenia nie oznacza że dla silnika jest to obojętne w jakiej temp.pracuje.

Edytowano przez MarcinZetor8011

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8046 8878

Płyn ma to do siebie że szybciej się nagrzewa ale i szybciej oddaje ciepło więc dla silnika płyn jest na plus. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • samtech84
  • 101 649
4 godziny temu, robi57362 napisał:

to nie jest normalne u mnie przy zdrowym silniku chocby nue wiem jak go katowac 70 nie przekroczy .

Masz za niską temperaturę pracy silnika

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28756 18353
1 godzinę temu, MarcinZetor8011 napisał:

Na pewno jest tak jak piszesz,ale to ze płyn ma wyższą temp.wrzenia nie oznacza że dla silnika jest to obojętne w jakiej temp.pracuje.

W tym wypadku temperatura silnika jest w normie, a silnik dogrzany mniej się zużywa, i spala mniejsze ilości paliwa

Prawidłowo działający termostat nie powinien otworzyć się poniżej 80st.C, nie wiem jaka jest wartość typowa dla tego silnika, ale w samochodach temp otwarcia termostatu na poziomie 82-87st.C jest normalna

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinZetor8011
  • 167 612

Zgadza się. Ale jak temp.zbiża się do 100 C.to trzeba mieć na uwadze że coś może się złego dziać,chociaż nie musi. Przegląd układu chłodzenia silnika nie zaszkodzi tym bardziej że autor zdjęcia pisze wyraźnie że wcześniej w najcięższych pracach temp.nie była tak wysoka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28756 18353

100st.C i silnik zalany płynem działa bez żadnych uwag. Może zaczął zawyżać wskaźnik, np. tanie wskaźniki do ursusa tak mają, rok pokazują dobrze a potem na czerwone zaczynają wchodzić. Na wskaźniku temperatura na czerwonym, a termometr pokazuje w chłodnicy 82st.C

Edytowano przez bratrolnika

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10450

Silniki Perkinsa z kolei bardzo nie chętnie łapią temperature

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 2066 11818

Dzięki wielkie za wszystkie sugestie..bardzo mi pomogliście :) 

Problem będzie pewnie elektryczy...albo czujnik(i to jego obstawiam za winowajce) albo zegar....ale do rzeczy...Wczoraj zgasiłem ciągnik...i tak stał do dzisiaj do 19...wsiadam...włączyłem hebel (nie zapalając silnika) i obserwuje wskazówkę od temp patrzę a ona idzie do góry...myślę sobie tak 50 stopni to ok...bo stoi w pełnym słońcu ale patrzę a temp...pnie się dalej aż  stanęła na 120 C :D:)  Odrkęciłem kabel od czujnika...i tam się obraca w tym plastiku o pół obrotu i ten plastik z góry wygląda na spękany( ja tam nic nie robiłem więc chyba dopadła go starość) Poczyściłem styki poskładałem i sukces...kosiłem cały wieczór i temp była jak dawniej....czyli w okolicy 80 C ale wracając do domu..wytłukło na dziurach i przestał pokazywać....Jutro kupię nowy czujnik i sprawdzę czy pomogło...

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
14 godzin temu, robi57362 napisał:

to nie jest normalne u mnie przy zdrowym silniku chocby nue wiem jak go katowac 70 nie przekroczy . może uszczelka pod głowica? albo tak jak napisal kolega tylko termostat choc jakby byl termostat to gotowal by sie

 

wymien najpierw czujnik z zegarem bo może szwankowac

 

Mój też tak ma max 70 stopni i koniec nie wiem czy kiedykolwiek dobiłem do 80 stopni

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

Nie zapominajcie o tym, że MTZ ma chłodnicę oleju i nawet idealnie sprawny termostat może nie wystarczyć żeby go dogrzać na postoju czy w lekkiej pracy. Pisze to tym co mają niską temperaturę i za namową forumowych specjalistów będą szukać dziury w całym bo 70 stopni to za mało.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2354 14102

ja nie szukam bo silnik juz mam w slabej kondycji i łapie 85 stopni 😅

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LTZ55a
  • 118 2001

Po temperaturze płynu to można kondycję termostatu określić a nie silnika. Tym bardziej, że do MTZ-ów oferowane są 3 rodzaje termostatów, gdzie każdy ma inną temperaturę otwarcia. 

Temp. 70 st. to nie kwestia posiadania chłodnicy olejowej, bo ona nie reguluje temp. pracy silnika tylko chłodzi olej.

Edytowano przez LTZ55a

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj