News
Kubota M6060 urwany tuz
 

Informacje o zdjęciu Kubota M6060 urwany tuz


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 4856 8112

Śruby puściły ? Czyjej produkcji TUZ ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
gustaww

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • gustaww
  • 55 487

Sprzęt przeżył upadek? Mi kiedyś łącznik centralny puścił na gwincie  to jak agregat jeb...ą przy 30 km/h to o mało go nie przejechałem.

Edytowano przez gustaww

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 353 6616

TUZ Pol Agra. Przykręcony jest czołowo na 4 śruby m16 i po bokach po 2 śruby m14.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 5042 17065

I to miało wytrzymać? Pewnie nawet nie było do czego więcej przykręcić tuza.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bodzio1108
  • 171 1750

extrabyk widać że puszczały po kolei już od jakiegoś czasu. gustaww tak nic się nie stało, szczęście że to rypneło przy 5km/h a nie gdzieś w centrum miasta przy 35km/h bo nie byłoby tak wesoło. kamil tak jest to tuz polagra

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kubaguzik
  • 209 1444

polagra przykręca te tuzy na "pińć" śrub na krzyż i myśli że to wytrzyma. kogo oni zatrudniają jako konstruktora. Gdyby możnabyło zrobić czopy jak w C-330, to by ta ilość śrub wytrzymała. Dobrze że nikomu i niczemu nic się nie stało

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bodzio1108
  • 171 1750

kubaguzik nie przesadzaj bo na 8 😀😄

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 426 2044

Czy producent ciągnika przewidział montaż przedniego TUZ-u w tym modelu? Jeśli nie, to wszystko na temat. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 353 6616

Oczywiście , oryginalny przedni tuz i wom do Kuboty produkuje niemiecki Folger i jest montowany na 6 oryginalnych otworów. W Pol Agrze trzeba dodatkowo wiercić po bokach po jednym  górnym otworze w ramie ciągnika 😋

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 596 3865

Tak zapytam: Nima gdzie tam ramy aż do skrzyni przymocować? Może te śruby to bezpieczniki aby ciągnika nie złamać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 4856 8112

Jest gdzie tylko jak nie potrafią zrobić otworów pasujących idealnie do tych na ciagniku oraz dać dobrych śrub to żadne wzmocnienia nic nie dadzą. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 426 2044

Zacznijmy od tego, że śruby (poza nielicznym wyjątkami, np. zabezpieczeniami i połączeniami o bardzo niewielkim obciążeniu) nie powinny pracować na ścinanie (być obciążane prostopadle do swojej osi). Połączenia gwintowane projektuje się tak, żeby skręcając śrubę z nakrętką (lub wkręcając śrubę w gwintowany otwór w korpusie) wywołać docisk skręcanych elementów z taką siłą, która wytworzy między nimi siłę tarcia wystarczającą do uniemożliwienia ich wzajemnego ruchu. Ale to właśnie siła tarcia ma je trzymać na miejscu w płaszczynie prostopadłej do osi śruby, a nie śruba działająca na ścinanie. Między innymi dlatego w żadnych katalogach nie podaje się dla śrub takiego parametru jak wytrzymałość na ścinanie ani nie wymaga tego żadna norma dla śrub.

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 4856 8112

Bardzo dobrze to wyjasniłeś ale słabą śrubą nic nie dociśniesz bo albo gwint albo sama śruba puści. Może nie podaje się parametrów śrub ale podaje się moment dokręcania i tu muszą być mocne śruby. 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 596 3865

Powód jest prosty - śruba do przełożenia potrzebuje luzu a sam gwint jest początkiem pęknięcia. Jako ktoś wątpi to niech sobie koło zdejmie i zobaczy, że ono zasadniczo oprócz dokręcenia ma jeszcze podtoczenie na piaście i to jest nie tylko do prowadzenia. Jeszcze powinieneś dopisać uprzedzając. Jeżeli śruby ścięło to brakowało tam kołka ale wątpię aby element nie miał gdzieś zaczepienia w postaci haka lub podobnego. Czy nie miał?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 203 4689

chwila chwila , mam przedni tuz w ciągniku i śruby są tak samo jak pamiętam czyli narażone na ścinanie tylko jedno ale mocowanie jest zupełnie inne inne tzn dłuższe idzie aż do sprzęgła znów mocowanie i dalej przedłużenie aż do mostu tylnego . Jakby tu dali dłuższe te mocowanie to by pomogło bo zawsze to ma większy promień ruchu a nie tylko 10 cm , jeszcze jakby dali po całym tym wsporniku przedniego mostu a nie tylko przed . 

A wracając do śrub ścinanie występuje no może nie dokładnie bo dopuki tarcie jest to i nie ścina śruby -znaczy dokręcona jest , zresztą obciążniki przednie to jak mają zamocowany ten swój wspornik 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek904
  • 25 193

zuidberg zaleca przy montażu zeszlifować farbę do gołego metalu tak na ciągniku jak i na tuz plus śruby 10.9 na klej

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 596 3865

Ja mam wspornik nałożony i dwie śruby z góry.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 426 2044
25 minut temu, tomek904 napisał:

zuidberg zaleca przy montażu zeszlifować farbę do gołego metalu tak na ciągniku jak i na tuz plus śruby 10.9 na klej

Stosuje się też specjalne pasty, które jednocześnie zwiększają współczynnik tarcia pomiędzy skręcanymi powierzchniami i zabezpieczają je przed korozją.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 4856 8112

To jest mały ciągnik i jeśli sam TUZ byłby wykonany z odpowiednią dokładnością plus dokładny montaż to nie potrzebne są żadne wzmocnienia dla maszyn adekwatnych do gabarytów i klasy ciągnika. Widziałem kilka TUZów polskiej produkcji na różnych ciągnikach i wszędzie jest mniejsza lub większa tragedia a potem wychodzą takie "kwiatki".

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj