Autosan d-46
 

Autosan d-46

  • 15808 wyświetleń
Nowy nabytek ☺


Informacje o zdjęciu Autosan d-46




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

Jak ja przerabiałem to 3 tyś starczyło. Oczywiście na boki. Jak zdrowa przyczepa nie wytłuczona to bardzo opłaca się przerobi, bo za 7 tyś  nie kupi takiej dobrej.

732 jest podobna, ale wąska bardzo, dlatego d-46 po rzerobieniu dużo lepsza.

Teraz stal jest droższa, siłowniki też (jak kupowałem to chyba 460zł nówka z kołyską)

trzeba ceownika 100, 120 kawałek kątowników czy co kto woli. Ramkę w koło z zawiasami i przodami idzie wyciąć w całości bez rościnania. No i blacha na podłoge z 3mm chociaż.

ja uszy wyciąłem szlifierką górne tylko trzeba wygiąć lub kupić. Tokarz to za wiele tam nie ma co robić przy wywrocie na 2str.

Do 5 tyś spokojnie można dać za ładną sztywną.

Ja swoje kupiłem po około 4 zabudowy nowe są, ale stare nie były złe i jeszcze poszły w świat. Taka zabudowa jak moja 2,5tyś.

Zabudowa 1m wyskokości na tą przyczepę to jest nieporozumienie. 80cm to jest za świat i tak jest mocno przeładowana. 7ton dobrej pszenicy z czubem weszło a 6,5-6,8 to na spokojnie.

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7883 20510

znajomy na d732 wozil po 8-9 ton tłucznia i przyczepa śmiga, a lekko nie ma i nie miała.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

ale z d7323 trzeba strasznie uważać przy skręcaniu bo przy wysokiej zabudowie można je położyć

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

D-732 to dobra przyczepa do 50KM za większym ciągnikiem jej nie widać.

Też ładowałem żwiru na swoją, bo gość brał od przyczepy nie od tony. I tak 4 razy sie udało a za piątym zawracałem i na prawie nowej oponie balon wyskoczył i do wyrzucenia. Tak zaoszczędziłem 20zł a wydałem 350zł.

Na d-46 7t to już jest przesada i to nawet nie ma dyskusji. Wytrzymać wytrzyma, ale osie pokrzywić też nie trudno. Resory dostają odboje to już się nie mówi jak i cała reszta.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2624 15608

Na D-46 6 ton to jest max na "pewną jazdę" .

D-732 5 ton max .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7883 20510

pewnie że trzeba, d732 to przyczepa do ciągnika typu c 330 360 i mały mf 255 czy ursus 3512, mała zgrabna wszędzie wejdzie i dlatego ją trzymam do małego ciągnika, bo małym ciągnikiem c330 zniwa obsługuję i do stodoły wlatuje, kipruje i kita, a duzy nie wchodzi, co nie zmienia faktu że te przyczepy są bardzo mocne, bo to co tamta u znajomego woziła to szok był i wytrzymała to. Na sztywne też sypię, raz w roku mozna łopatą przy sprzedazy te pare ton zwalić zeby nie zapomnieć jak robota ręczna wygląda, po za tym jak dobry rok i stodoła zawalona i nie ma gdzie sypać a pogoda i się kosi to jak znalazł za te kasę co się zapłaciło, a i do bel idealne, bo czepiasz 3 i 30 kulek na raz można brać, po nawóz skoczyć, drewno do miasta zawieść itp.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

Pewnie, że lepiej jest mieć za dużo jak za mało. Do zboża czy bel sztywna wystarczy.

Miałem d-732, kilka d-47, kilka d-35m, Meprozet T058, d-45, teraz d-46 więc w małych polskich przyczepach wiem o co chodzi.

Generalnie d-732 to bliźniacza konstrukcja do d-46 po przerobieniu, Tylko d-46 ma szerszą pakę i osie co robi ją zgrabniejszą, stabilniejszą, większa itp.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • slawek74
  • 12079 22025

po asfalcie ok ale kiedyś d-732 kupowano aby szła po śladach ciągnika i drogami polnymi w koleinach

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

Właśnie d46 to przyczepa równie mocna jak d732 ale największa wada d732 jest usunięta czyli osie są szersze przez co bardzo ciężko ją obalić. D732 śladuje za mf 255 w przeciwieństwie do d46 które idzie obok koła mf255

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

Dokładnie parę cm a już inna przyczepa. Zwłaszcza jak się baloty wozi.

Kiedyś to kupwali co było... Dziś można wybierać. Tylko z tym, że d-46 sztywne a nikt nie wprowadził do produkcji wywrotek (jest d-47, ale to już nie ta rama)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

D 47 jak się wozi do 7 ton równo ładuje  i kipruje na bok to jest podobna do d46 ale więcej jak 5 ton do tył nie trzeba kiprować

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2624 15608
58 minut temu, slawek74 napisał:

po asfalcie ok ale kiedyś d-732 kupowano aby szła po śladach ciągnika i drogami polnymi w koleinach

Przy ręcznym zbiorze lisci buraczanych tez to mialo znaczenie , choc i D-47 , D-46 tez pasowaly w rządki ale zaczepione na dolny zaczep w ursusach c-330 c-360 i pochodnych gdzie mozna bylo go przestawić na bok.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • izydor6280
  • 1146 9126
6 godzin temu, Esab200 napisał:

Chyba 3 nie starczy kolego. Stal blacha silowniki i już masz 3 a gdzie malowanie jakaś istalacja itp. To się tylko tak powie

myślę że spokojnie można się zmieścić w 3 tys. o ile mamy dobrą bazę na przeróbkę, bo doliczając chociażby nową podłogę czy burtę już tak pięknie nie będzie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

D 46 nie jest taką bazą do przeróbki na 3 strony jak d50 według mnie ten ceownik ma potencjał jak jest na 2 siłowniki

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

Koszt przerobienia będzie praktycznie ten sam więc lepiej będzie przerobić d-50. Bo i ładowności 2t więcej i dolna rama mocniejsza.

Jak podłoga jest pozaginana to już jej na nową ramę nie dopasujesz musi być idealnie równa.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

A czy rama od przyczepy d 46 nada się na górną ramę pytam bo mam do kupienia d 46 bez resorów osi i obrotnicy i to mógłby wykorzystać jako górną ramę do d46 ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Xyloniros
  • 89 664

Dziadek woził ciapkiem 7ton buraków na d46, później ojczulek po 14t zboża na 2 przyczepy, jeździły po 40km/h, Nie mówiąc o przewozach węgła, żużla itd To były masy a teraz wożą tylko skrzynie z warzywami 6szt po 800-1000kg jedna. Mają się świetnie;)
Chyba komuś się przeładowało więcej niż 7t

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • izydor6280
  • 1146 9126
38 minut temu, astrahxenon napisał:

A czy rama od przyczepy d 46 nada się na górną ramę pytam bo mam do kupienia d 46 bez resorów osi i obrotnicy i to mógłby wykorzystać jako górną ramę do d46 ?

główna rama to hutnicza ceówka 120mm jak dobrze pamiętam, więc jak najbardziej można, choć na 100 byłoby nieco niżej a i tak by wystarczyło

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tytanowyJanusz
  • 3457 13227

tak te zagrody są na zboże, zwykły ceownik w który wsuwa sie deskę na spodzie przyspawany do blachy/płaskownika i to zakotwiczone w posadzke kołkami rozporowymi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 360 3342
1 godzinę temu, izydor6280 napisał:

myślę że spokojnie można się zmieścić w 3 tys. o ile mamy dobrą bazę na przeróbkę, bo doliczając chociażby nową podłogę czy burtę już tak pięknie nie będzie

A jak chcesz uratować starą blachę i ją ponownie pospawać ( tą zardzewiałą pacharzyne ) ? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

Ja akurat na jednej podłogę uratowałem. Ale była ona już druga i z blachy 4mm. Była prosta i do tego słabo przyspawana do ramy więc odszlifowałem oderwałem ściągnąłem i po zrobieniu wywrotu tylko cały płat wciągneliśmy spowrotem:)

Org podłoga jest solidnie przyspawana do tego w większości pozaginana więc tam to tylko odcinać i po kawałku brechą odrywać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 360 3342

Dokładnie oryginału nie da się uratować. 

Kolego miałeś dużo szczęścia z tą 4 blachą

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj