womir 127 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 127 453 Proxima 8441 2008r. 2500mth. Przy 1800 mth zablokowała się pompa wtryskowa, naprawa niedroga 250zl. Wymontowanie i montaż mój. Niedawno obluzowała się rurka z pompy hydr. do podnośnika , skróciłem i założyłem nowy pierścień zaciskowy i jest ok, naprawa kilkanaście zł.kilka lat temu poluzowały się śruby zwolnicy i wyciekał olej, wystarczyło dokręcić. Prawy siłownik wymiana uszczelnień 40 kilka zł wymiana pompki sprzęgła 165zł. Wymieniony zamek maski ,siłowniki drzwi i szyberdachu.. Olej w silniku wymiana raz w roku tj. ok.200mth. Oleje w skrzyni moście zwolnicach w/g zaleceń ..Ogólnie na plus . Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PawelS 282 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 282 1632 1 godzinę temu, czesio200 napisał: Songo wiem o tym. Jak juz jest nas tylu od zetorow i sprzegla to jak mozna je regulowac? Ciagnik staje i rusza prawidlowo. Czasem jest problem z wrzuceniem biegu podczas pracy z turem jakby nie wysprzeglal na 100%. Miałem to samo, przyczyną była wadliwa pompka sprzęgła po wymianie nie było owego problemu 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Esab200 360 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 360 3342 Też właśnie chciałem zasugerować że to pompka i wysprzeglik tu leży wina bo tam na dole nie ma czego szukać. Robiło mi się tak w 5211 i to było przyczyną właśnie jak czesio piszesz Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 3400 12531 22 minuty temu, Esab200 napisał: Pedal sprzęgła masz twardy od samego poczatku czy tak bywa różnie ? Nie masz instrukcji od proxy tam wszystko pisze z resztą ? Pedal jest ok nie zapowietrza sie nic.odbija itp. Pompka nie majatek zawsze mozna kupic i wymienić. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wisniareek 20 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 20 739 a co do biegów ze ciezko wchodza to trzeba zbiornik paliwa odkręcić i nad nim jak galka od biegow. Jest tam kalamitka trzeba to przesmarowac 😉 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 3400 12531 Nie da się dojść inaczej? np przez podłogę? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7948 Napisano Styczeń 3, 2021 Uziu92 7948 20569 Esab200 napisał: 9 minut temu, songo napisał: no w sumie tak mówię tak z przyzwyczajenia bo znajomy ma obrabiarki a że najwięcej roboty na tokarce to tak jakoś zawsze mówię tokarz, a szlifierkę magnetyczna i parę frezarek też ma. choć głowice zawsze na szlifierce robi, frezarka jednak moim zdaniem nie zrobi tak dobrej roboty Mylisz się. Głowice powinno się robić na frezarce ponieważ frezarka zostawia dużo większą chropowatosc powierzchni dzięki której uszczelka ma się czego trzymać a dzięki temu zmniejsza sie prawdopodobieństwo wyplucia uszczelki. Planowanie głowic na szlifierce magnesowej to taki zastępczy sposób i dużo tańszy. bardzo ciekawe Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Esab200 360 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 360 3342 @Uziu92 kpisz sobie ze mnie ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7948 Napisano Styczeń 3, 2021 Uziu92 7948 20569 powielasz bajki pseudo zakładów co robią głowice i pseudo fachowców którzy nie potrafią dobrze tego zrobić albo sprzętu nie mają i kombinują Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Esab200 360 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 360 3342 Możliwe możliwe. Wytłumacz jak to po twojemu wygląda ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7948 Napisano Styczeń 3, 2021 Uziu92 7948 20569 ma być niemal lustro a nie narobią rowów po frezie na rozklekotanej maszynie i tekst że tak ma być , że uszczelka ma się trzymać a potem parę godzin i znów powtórka z rozrywki , zobacz jakie są płaszczyzny po porządnych zakładach i maszynach , błysk idzie a nie nacharatane rowów i chropowate Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
emtec123 251 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 251 730 Hmm @esab wytłumaczył, a z Twojej strony jedynie "bo tak" Nie twierdzę że miał rację bo nie znam się, ale liczyłem na wyjaśnienie 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Esab200 360 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 360 3342 24 minuty temu, Uziu92 napisał: ma być niemal lustro a nie narobią rowów po frezie na rozklekotanej maszynie i tekst że tak ma być , że uszczelka ma się trzymać a potem parę godzin i znów powtórka z rozrywki , zobacz jakie są płaszczyzny po porządnych zakładach i maszynach , błysk idzie a nie nacharatane rowów i chropowate Głowica po frezarce wyplula ci uszczelke ? Ja się nie chce kłócić absolutnie tylko parę tych głowic w swoim życiu widziałem to jest jedna sprawa a druga sprawa to miałem na swoim dziale takiego majstra co miał ze 65 lat i on mówił że ma być po frezarce i tyle. Wiadomo nie każdy zakład ma cnc tylko wiem jedno że to cnc nie wytrzymuje pół tego co radziecka tokarka. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Autofan 26 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 26 299 1 godzinę temu, wisniareek napisał: a co do biegów ze ciezko wchodza to trzeba zbiornik paliwa odkręcić i nad nim jak galka od biegow. Jest tam kalamitka trzeba to przesmarowac 😉 Ja od spodu ciągnika bez wyciągania baku spokojnie smaruję. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 3400 12531 44 minuty temu, Autofan napisał: Ja od spodu ciągnika bez wyciągania baku spokojnie smaruję. Jutro tam wlezę i zobaczę. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
proxy8441 245 Napisano Styczeń 3, 2021 (edytowany) Włościanin 245 5373 ja też nie narzekam tylko wymieniam bolączki tego modelu, co do siłowników drzwi czy szyby to wolę się nie wypowiadać, szmelc, jedne drzwi w ogóle nie otwierane jak i tylna szyba a rozciekły się i koniec żywota ale to są błachostki, niedociągniecia. Co do skrętu to tak owszem to tylko i wyłacznie wina standarsowego rozstawu kół, po poszerzeniu jest o wiele lepiej i stabilniej, teraz będę montował hydroakumulator na podnośniku w celu amortyzacji musze też dojść do tego punktu smarnego choć nie narzekam na zmianę tylko za dużo połączeń jest pod kabiną i dlatego to tak głośno słychać jeżeli chodzi o samą dzwignię zmiany biegów ogólnie rozłożenie masy kiepskie jest jeszcze, kabina obszerna ale widoczność na przod pozostawia wiele do życzenia, dach kabiny troszkę uciosany bo ta nagrzewnica gorna i nawiewy dużo miejsca zajmują gdyby nie to byłoby o wiele lepiej jak w NH T.4 np i T.5? tak samo widok na bok mogli zrobić szyby boczne i drzwi równo z błotnikami czerwonymi itd a oni ta samą kabine dawają do Forterr tylko nie ma tam tego ciała czarnego nad czerwonymi błotnikami tylko koła już w Forterze bo są większe itd takie drobnostki ale bardzo wazne z punktu użytkowania, cała kabina dosyc wysoko umiejscowiona ale tj efekt prześwitu i korpusu Edytowano Styczeń 3, 2021 przez proxy8441 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7948 Napisano Styczeń 3, 2021 Uziu92 7948 20569 emtec123 napisał: Hmm @esab wytłumaczył, a z Twojej strony jedynie "bo tak" Nie twierdzę że miał rację bo nie znam się, ale liczyłem na wyjaśnienie trochę więcej napisałem niż bo tak Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 3400 12531 Ten dach to raczej idzie rocznikiem. Forterra 2015r juz nie ma tego pudla z przodu. W proximie ciagle zaciera mi sie wentylator kabiny. Wd popryskam czy nawet plakiem i chodzi.. U mnie kola juz sa drugą str jak u tej Dominika ale skretu juz tez nie ma jak zwiększyć. Pourywalo by blotniki o rame od tura na bruzdach wtedy. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Wichura123 33 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 33 433 Witam , a miał ktoś problem z tylnym tuz-em ? W Proxsie 90 z 2012 nie opuszcza mi bez obciążenia , czasem wystarczy stanąć i opuści a czasem muszę rury 2m użyć i dopiero puszcza Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sumek666 5084 Napisano Styczeń 3, 2021 rolnik wlkp. 5084 18043 @Esab200, ale też nikt nie mówi, że CNC ma wytrzymać tyle co radziecka tokarka. Pamiętaj, że na CNC można powtarzalnych elementów w dużych partiach kilkadziesiąt/kilkaset razy więcej i taniej na jedną zmianę. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Esab200 360 Napisano Styczeń 3, 2021 (edytowany) Zaawansowany 360 3342 49 minut temu, Wichura123 napisał: Witam , a miał ktoś problem z tylnym tuz-em ? W Proxsie 90 z 2012 nie opuszcza mi bez obciążenia , czasem wystarczy stanąć i opuści a czasem muszę rury 2m użyć i dopiero puszcza Odpowietrznik skrzyni zatkany czyli korek wlewu oleju do skrzyni. W korku jest zaworek membrana rozbiez wyczysc i delikatnie przykrec i będzie ok. 39 minut temu, sumek666 napisał: @Esab200, ale też nikt nie mówi, że CNC ma wytrzymać tyle co radziecka tokarka. Pamiętaj, że na CNC można powtarzalnych elementów w dużych partiach kilkadziesiąt/kilkaset razy więcej i taniej na jedną zmianę. W temacie obróbki stali nie musisz mnie uczyć naprawdę. Edytowano Styczeń 3, 2021 przez Esab200 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sumek666 5084 Napisano Styczeń 3, 2021 rolnik wlkp. 5084 18043 Ciebie to wiem, tylko chciałem innym przekazać moje spostrzeżenia 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 3, 2021 Zaawansowany 3400 12531 Sumek w takich cnc to jeździ i moc podkręca, żeby szybciej cięły😁 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sumek666 5084 Napisano Styczeń 3, 2021 rolnik wlkp. 5084 18043 Pracowałem kiedyś na takich CNC Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
proxy8441 245 Napisano Styczeń 3, 2021 Włościanin 245 5373 45 minut temu, Esab200 napisał: Odpowietrznik skrzyni zatkany czyli korek wlewu oleju do skrzyni. W korku jest zaworek membrana rozbiez wyczysc i delikatnie przykrec i będzie ok. W temacie obróbki stali nie musisz mnie uczyć naprawdę. miałem to samo w 5320 i nadal mam, teraz muszę calym sobs stanąć na ramieniach zeby opadły, przeczyszcze i zobacze Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się