Rozrusznik i Alternator do Mtz 82
 

Rozrusznik i Alternator do Mtz 82

  • 5926 wyświetleń

Zimowe poprawki :) Alternator pod koniec sezonu całkiem przestał ładować więc musowo trzeba było robić bo już miałem dość latania z prostownikiem :) rozrusznik przy okazji został sprawdzony...dostał nowe tulejki i śmiga :) Alternator po wymianie regulatora i łożysk..sprawdzone na stole i śmiga....ale to ruskie śmiganie mi się nie za bardzo podoba.. Na wysokich obrotach ładowanie super ale na wolnych jest tak sobie.Spotkałem sie już na Af z opinią że one tak mają i majster też mówił że te alternatory tak mają..przeglądnięty i na razie zostaje ale z czasem będę go chciał zmienić na jakiegoś boscha z auta...w 60 taki mam i pięknie ładuje od najmniejszych obrotów.. :)




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

to podobno nawet nie alternator tylko prądnica , a może generator atomowy 🤣. Jak przestał chodzić to wstawiłem od poloneza , a w 330 mam od VW boscha .

Co do rozrusznika jak się spsuł to w końcu wstawiłem z przekładnią , bo dwa razy w tygodniu wycinanie sianokiszonki było a zimy minusowe były 😉. Akumulator jeden miałem 180 Ah ,

Poniżej zera świeca musi być sprawna , jakby co to są na nią dwa plusy , jeden załącza grzałkę a drugi otwiera elektrozawór . W zimie można jeszcze zmniejszyć obciążenie przy rozruchu zaciągając hamulec górski (przepustnica na kolektorze ssącym) i jak już kręci puścić go .

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2345 14073
hamulec górski? 😨 toz to awaryjne gaszenie zamyka doplyw powietrza dzieki czemu nie ma co sprezac i lzej kreci taki ale rozpreznik. jak juz kolega wymienia wspomagacze odpalania to jeszcze należy dopisac wyłączyć pompe hydrauliki. ale z tego co pamiętam prorok ma grzalka

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

a nie hamulec górski nie używałem go jadąc bo nie było potrzeby ale na próbę działa , rozpędzony zwalniał i to nieźle 😮

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
Ja kupiłem dwa dni temu alternator do pronar. Po 15 latach spaliła się cewka w stojanie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • balcerek78
  • 4 93
ta swieca w mtz jak dlugo ma sie grzac? wlanczam zaplon, swiece i ile czeba odczekac do startu? bo mi ta kontrolka nad stacyjka nic nie pokazuje

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2345 14073
to pewnie ci swieca nie grzeje. masz nafte? sam mialem za nia wziąść sie u siebie ale wg znawców z af niewiele daje więc założyłem grzalke płynu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • balcerek78
  • 4 93
do takiego samego wniosku i ja doszedlem, jak wlacze grzalke to pali jak w lato, tylko pare godzin musi sie grzac

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zbyszekbrzuze
  • 297 4590
Parę godzin? Pół godziny i można palić. Przecież wystarczy zagrzać płyn do jakichś 10 stopni, to już zapali normalnie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość konteno

Napisano

  • Gość konteno

@prorok może starczy mniejsze koło pasowe na alternator założyć , będzie szybciej się kręcił na wolnych obrotach 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zbyszekbrzuze
  • 297 4590
Ja pozakładałem do swoich ruskich Delco od Kadetta/Astry i jestem zadowolony. Nawet nie trzeba instalacji przerabiać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148
2 godziny temu, konteno napisał:

może starczy mniejsze koło pasowe na alternator założyć , będzie szybciej się kręcił na wolnych obrotach 

a nie większe 😮

6 godzin temu, robi57362 napisał:

to pewnie ci swieca nie grzeje. masz nafte? sam mialem za nia wziąść sie u siebie ale wg znawców z af niewiele daje więc założyłem grzalke płynu

u siebie wymieniałem bo paliwo szło ale nie grzała , a świeca dużo daje -pomaga , ale grzałka płynu jeszcze lepiej -szybciej silnik się rozgrzeje oprócz rozruchu 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mateuszc355
  • 2180 19475

Spokojnie te alternatory tak mają :) W pronarach i mtz przynajmniej w tych którymi ja jeździłem jest tak że tylne halogeny są podłączone pod alternator czyli na zgaszonym silniku wcale się nie świeca, na małych obrotach  się zarżą a na pełnym gazie świeca ładnie :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
U mnie w pronarze mam tył i jedną parę z przodu z altka. Dodatkowo wom. Jak mi altek nawalił to poniżej 1200 obr /min wszystko się wyłączało.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

jak można mieć zasilanie świateł z altka , chyba jakiś przekaźnik jest i załącza zasilanie jak chodzi altek 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zbyszekbrzuze
  • 297 4590

Pronary mają przekaźnik sterowany z D+ to tak dla oszczędności energii i czasu, nie trzeba pamiętać o wyłączaniu halogenów przy gaszeniu sprzęta, a po odpaleniu same się włączają. No ale to żadna nowość, bo w Fergusonach przecież EHR potrzebuje D+ żeby ruszyć.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

czyli tam gdzie idzie podłączenie lampki od ładowania i wzbudzania .

Może być pronara nie miałem mf też nie to nie wiem 🤨, ale na linkę gaszone może za to , mam fiata to jak w samochodzie załączam z kluczyka , jak gaszę kluczykiem to i światła gasną ;) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj