Skocz do zawartości
© Andrzej Dymko


Żniwa 2018
 

 

Prawa autorskie

© Andrzej Dymko

Rekomendowane komentarze

EE w Gigancie to już nie too.. Nie ma tego ryku... 

I te nasze zdziwienie wielkością tego kombajnu porównując do dzisiejszej techniki. Nie mniejsze zdziwienie by było, gdyby ktoś pokazał dzisiejszy  kombajn np s690 ludziom w 1987 roku (takie małe podróże czasowe XD ).

Jednak rozwój komputeryzacji i robotyki stworzył przepaść pokoleniową. 

Teraz pozostaje myśleć jak będzie wyglądała koncówka 3 dekady XX wieku w rolnictwie. Jaka to nowość wejdzie, której dziś my nie znamy.  Jedno jest pewne, dziś w biurach konstrukcyjnych wiedzą co będzie nowością za 3 lata, a my teraz tego nie znamy xD

Edytowane przez patryk546
2 minuty temu, Bartek933 napisał:

Lepiej wykupić licencje na coś porządnego niż klepać jakiś ulep

a to co wspominał @jonek98 to też na licencji . i co ? nawet nie umywa się do oryginałów robionych na zachodzie i dotyczy się to zarówno maszyn z wykupioną licencją na produkcję jak i tych robionych na podstawie kradzieży pomysłów. wszystko praktycznie już zostało wymyślone a z resztą jesteśmy za bardzo poszkodowani przez historę  i przez to w tyle za resztą europy co do kreowania trendów również w rolnictwie i tworzenia maszyn na które to inne kraje by chciały kupić licencje , można jedynie reagować na nietypowe , ciekawe pomysły i sugestie rolników oraz ich potrzeby gospodarskie tworząc prototypy i szukać niszy gdzie czegos brakuje 

z licencyjnych sprzętów to można sipme kostkę pochwalic jedne z bardziej udanych kopii.Gdyby Polska nie była pod czerwonym butem,to wszystko by mogło wyglądać inaczej.Mielismy protypy serii u które,nawet żabojady chcieli wykupic i miały bardzo dobre opinie,to trzeba było kupić licencje fergusona który wtedy był trupem na Wyspach
Polska uratowała fergusona właśnie od bankructwa, gigant to kopia fahra, Anna to wulnhaus, c330 to kopia Zetora 25, z tym że udoskonalona od pierwowzoru, c 360 to też Zetor z tym że nasi to sknocili, SW 400 i 680 to lleyland, star s359 to kombinacja austriacko włosko polska , według mnie zesrana bo co za idiota robi blok aluminiowy a głowice żeliwne. jedyny nasz polski wyrób od początku do końca to diesel 4c90 i chyba tylko tyle. tak to bazujemy na licencjach . silnik w dużej serii Martin, nasze tylko pomysł mosty tylne i skrzynia, przedni na początku jugosłowiański prototyp dopiero potem most skonstruowany przez Polaków według pomysłu jednego z gorali. niestety komunizm nas dusił bardzo a dziś zachodu nie możemy dogonić. ciekawostka silnik mz tki trophy miał lepsze osiągi niż japońskie jednostki w latach 70, także głowy nasi mieli tylko władza miała nad gdzies

Wy się cieszcie, że NH wykupiło kiedyś Płock, bo w przeciwnym razie fabryka by stała jak ta Ursusa w Warszawie. JD, Claas, Fendt nikt nie chciał kupić polskiej fabryki. Dopiero NH zaczęło na początku lat 2000 wchodzić do Polski i wykupili tą fabrykę, taką  odp dostałem w Płocku.  :)

 

Edytowane przez patryk546

Słyszałem, że te Bizony były na taką lipę robione, tyle niedociągnięc... Dziwię się, że one jeszcze zipią.

Pan Józef mówił, że te Bizony one nawet nie były jakos nadzwyczajnie testowane, co wymyslili to szybko zmontowali i do PGR (mam tu na mysli skrzynie)

W sumie Bizony późniejsze były wzorowane na NH. 

 

Edit: 

 

Edytowane przez patryk546

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v