Skocz do zawartości

Ursus C-4011 4x4 & ZTR 165


eryk94

40 z nowym nabytkiem juz po testach :)


Rekomendowane komentarze

6 godzin temu, konteno napisał:

@Wojtek26 spojrz na wszystkie małe trzecylindrowe zetory , mf-y i inne porownywalne zachodnie modele z przodkiem robione w ciągu ostatniego półwiecza , wszystko wytrzymywało i nieraz po dziś dzień jeszcze sie trzyma nie narzekając na brak mocy 

Nierozumiem o co Ci chodzi ale z mojego skromnego doświadczenia wiem że wszystkie 3 cylindrowe mf-y i zetory mają się dobrze natomiast silniki c360 pozostawię bez komentarza nie wiem o co Ci chodzi ale liczba lyclindrów naprawdę nie ma znaczenia wiele razy było poryszane na AF że silnik Ad152 3 cyl perkins o przepaść lepiej sprawdza się w wielu pracach niż silnik c360 o czym wiem z podwórka 

@Wojtek026 po prostu szukałem odpowiedników 40 czy 60 o porównywalnej mocy wśród innych marek i nie ma problemu z brakiem mocy zarówno modeli z przodkiem czy bez , taki głupi zetor 4011 wytrzymał napęd skoro takie czesi robili i większość lądowała na dość wysokich kołach z przodu tylko że dość wąskich a co do nawiązania do zgrywania to jak żle przełożenia dobranie w przystawce to bedzie to sie pieprzyć , z resztą na takie koła to lepszy most portalowy bo prześwit pod dyfrem mniejszy jak z tyłu na zaczepie i sie zastanawiam czy nie smyra gleby  podczas orki jak pług  głębiej wlezie 

@ursus-moc to aż tak duże różnice konstrukcyjne w budowie i wytrzymłości skrzyni biegów w praktycznie bliżniaczych modelach ciągników różniacych sie tylko obecnością 4x4?

22 godziny temu, Wojtek026 napisał:

I taki przedni napęd do ciągników typou c360 jak najbardziej jest odpowiedni, a nie zakładają koła 20stki na dużym balonie a potem wielkie żale że nic się nie zgrywa że nie daje rady silnik, że się przystawka urywa

Nie wiem czy wiesz ale na export szły fabryczne 60-tki 4x4 z potężnymi  mostami na kołach 20 ,wszystko zgrywało się i dawał radę.Zauważ to że nie ma co porównywać mostu z tarpana czy z uaza który nie wytrzyma tyle co   most z robura gdzie jego grubość i masywność jest o 2.5 raza większa  i muszą być koła 20 bo na kołach 15.3 czy 16 cali był by mały prześwit.Najlepszym kompromisem wytrzymałości i prześwitu oraz zgrania  jest założenie mostu z koparko-ładowarki lub z zachodnich ciągników na oponach 320/65R16 lub 11.4/80/15.3.

Edytowane przez Rafallll360
17 godzin temu, Wojtek026 napisał:

Nierozumiem o co Ci chodzi ale z mojego skromnego doświadczenia wiem że wszystkie 3 cylindrowe mf-y i zetory mają się dobrze natomiast silniki c360 pozostawię bez komentarza nie wiem o co Ci chodzi ale liczba lyclindrów naprawdę nie ma znaczenia wiele razy było poryszane na AF że silnik Ad152 3 cyl perkins o przepaść lepiej sprawdza się w wielu pracach niż silnik c360 o czym wiem z podwórka 

Dobrze powiedziałeś skromne doświadczenie,jak nie ma znaczenia liczba cylindrów i jaka przepaść? Jak może radzić lepiej jak 60 tka ma więcej momentu o 30.Co 3p robi szybciej robote? Różnica w spalaniu większości pracy i wyłącznie, jeśli mówimy o maksymalnych możliwościach o s-4003 jest bardziej elastyczny dzięki właśnie 4 cylindrowi to gdzie ta przepaść? Widocznie miałeś doczynienia z słabą c360 bo dobra c360 mieli do zwolnic i dla tego ciągnika brakuje uciągu a nie mocy,napęd pochłonie pare km.A opór zależy przede  wszystkim od szerkości ogumienia.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v