Mtz 82
 

Mtz 82

  • 11994 wyświetleń

 

Dzisiaj kupiłem manometr i zrobiłem test...Tak to  u mnie wygląda...chyba nie jest za ciekawie...Na ciepłym oleju (ciągnik trochę pochodził...podnosiłem i opuszczałem maszynę bo na razie na prace w polu nie ma szans)  bije max 150 barów z gazem w podłodze ale jak tylko zdejmę nogę z gazu to  wskazówka od razu leci...na średnich obrotach ok 70 barów a na wolnych pokazuje praktycznie 0.... Chyba jednak trzeba się będzie szykować na wymianę pompy...Chyba że macie może jeszcze jakieś sugestie? Za wszystkie serdecznie dziękuję ;) 






Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • mani51
  • 330 3717
Warto spróbować podregulowac zawór bezpieczeństwa i obejrzec zawór przelewowy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 440 2885

Dokładnie takie same objawy miałem w swoim. Nawet gorzej, bo z pedałem w podłodze nie przekroczył 80bar :o Regulacja zaworu, ustawienie ciśnienia na 200, i podnosi ścierniskowca bez gazu, tylko muszę dołożyć siłownik wspomagające bo mam na granicy udźwigu na oryginalnym. 

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marecki2922
  • 481 1590

Kiedyś w JUMZ-ie miałem tak samo to okazało się że sprężyna na  zaworze pompy smarowania silnika była popękana na 5 kawałki , ale zanim to zobaczyłem to zrobiłem kapitalkę silnika:)

Właściwie pompę to warto spróbować  i tak wymienić bo to koszt nie taki wielki a efekt może być , no i olej polecam fusch 15W 40

Edytowano przez Marecki2922

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 440 2885

Ale po co od razu wymieniać pompę, jeśli akurat one są bardzo udane. I wymiana na taka samą tyle że nową nie przyniesie żadnej korzyści. Najpierw zacznij od zaworów, i proponuję wymianę oleju. Najlepiej zalej go hydraulicznym hl-46, możesz nawet dać gestszy tylko zimą może go dusić dopóki się nie rozgrzeje. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 1546 11293

Czyli mówicie Panowie żeby na razie nie panikować i przepatrzec zawory? Bezpieczeństwa jest na górze odkrecilem pokrywkę i tam mam wkręt na płaski śrubokręt tylko ciężko to przekręcić. Na ile go ustawić? W książce jest 160 barów te 200 to nie będzie za dużo? To ciśnienie to ma być na małych obrotach od razu? Ten zawór przelewowy jest też z lewej strony tylko u dołu rozdzielacza? Pod taką pokrywką na 4 śruby?nie trzeba spuszczać oleju żeby się tam dostać? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kitowiak
  • 487 4778
Haha no bo to ciągnik dla wybranych :D a cóż on taki podkrecony na pompie że się na takie obr wkreca?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 1518 10625
a ja miałem takie same objawy i pompa byla padnieta . cisnienie ustaw osbie tym zaworem na górze na srubokret 180 bar chyba ze aż tyle nie potrzebujesz to mozna i 150 a te pompy spokojnie wytrzymuja i 250. A i nie wkrecaj ruska na takie obr bo wir w baku i korba bokiem moze wyskoczyc. ja staram nie przekraczac 1600
cisnienie ma dawac takie samo na wolnych i wysokch obrotach

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1773 10968

Jakie korba wyskoczyć co ty za głupoty gadasz,brawo 1600 na granicy momentu silnik dusisz.Duszenie silnika jeszcze gorsze niż katowanie,jeszcze bardziej obciąża korbowód co się przenosi na wał 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 440 2885

Prorok dokładnie tak u mnie po przekreceniu zaworem bezpieczeństwa, i ustawieniu odpowiedniego ciśnienia wszystko wróciło do normy.  Jesli to nie zda egzaminu to dopiero wymiana pompy. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kitowiak
  • 487 4778
@Adi96 ruski ma moment obr przy 1400 to nie 360 że trzeba na obr trzymać, dlatego cieszą się opinią małym spalaniem, a kolega prorok gdzieś pisał że spalanie go nie zbyt cieszy to i ma tego przyczynę, przyzwyczajenie do 360 :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 1518 10625

Adi96 napisał:

Jakie korba wyskoczyć co ty za głupoty gadasz,brawo 1600 na granicy momentu silnik dusisz.Duszenie silnika jeszcze gorsze niż katowanie,jeszcze bardziej obciąża korbowód co się przenosi na wał 

co mi tam duś se do oporu rusacza a nawet na pompie podkręc tylko przewody z baku pozmieniaj na grubsze bo nie nadąży paliwo za silnikiem mtz moc znamionowa osiaga chyba przy 2080 obr i wedlug mnie więcej nie powinno sie z niego dusci Prorok widze zabierasz sie do ruskiej chydrauliki tak samo jak ja po pol roku meczarni dopiero go uzdrowilem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 440 2885
37 minut temu, robi57362 napisał:

 

co mi tam duś se do oporu rusacza a nawet na pompie podkręc tylko przewody z baku pozmieniaj na grubsze bo nie nadąży paliwo za silnikiem mtz moc znamionowa osiaga chyba przy 2080 obr i wedlug mnie więcej nie powinno sie z niego dusci Prorok widze zabierasz sie do ruskiej chydrauliki tak samo jak ja po pol roku meczarni dopiero go uzdrowilem

Ja swojego do 2800 chyba jeszcze nigdy nie wkręciłem :) Chyba kolego masz na myśli 1800 bo to jest najlepszy zakres obrotów, i spalanie przy nich jest na zadowalającym poziomie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomekmtz
  • 25 414

 Mtz 82 ma dopuszczalne max 2200 obr. A jak je przekracza to cos jest nie tak z pompą bądz ktoś tam wczesniej kręcił. Panowie co oznacza ta biała kropka na zegarze żeby na takich obrotach jak wskazówka na nią najdzie pracowal silnik ? 

 

Edytowano przez tomekmtz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1773 10968

Pewnie oznacza obroty wałka Wom.

@kitowiak Każdy ciągnik zazwyczaj do 2 tyś mało pali więc trzymać na 1800 też jest w porządku.Od kiedy 60 trzeba piłować? 1800 w sam raz może miałeś na myśli 3P.Ja nigdy nie daje obrotów takich że dopiero ma swój moment zawsze lepiej dawać 200 300 więcej w razie gdyby silnik słabł pod górę.Śmieszy mnie że korba wyskoczy od takich obrotów  od 3 tyś bym się zgodził i tak to jest rzadki przypadek.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 1546 11293

Przeglądałem dziś zawory...bezpieczeństwa podkrecilem..niby wszystko jest ok..wyciągnąłem filtr oleju i tak jak by ciśnienie było lepsze. ..tylko co dziwne jeszcze przed grzebaniem jakiś czas temu wymieniłem filtr i Stary był tak jak by wyciągnięty..dziś po miesiącu patrzeć jest podobnie....może nie tak mocno ale jednak wyciągnięty.podlaczylem siłownik od tuz  pod wyjścia hydrauliczne z przodu.,jutro zaslepie ten regulator pod siedzeniem i zobaczę co i jak.

 

 

Co do obrotów silnika to normalnie w czasie pracy nigfy go tak nie krece...tutaj chciałem tylko pokazać ile na Max jest ciśnienie.

Na spalanie w ruskim nigdy nie narzekalem z resztą jak widać co mogę robię ruskim jak by dużo palił to bym tak nie szalał: )(

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 440 2885

Faktycznie, tak to jest gdy się robi kilka rzeczy na raz :D

 

Jeśli będziesz odołączać regulator siłowy to musisz cienką rurkę dać pod spust jako spływ, bo będzie gotowac olej. Chyba nic nie pomieszałem.

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LTZ55a
  • 117 1990

Jak ktoś wyżej napisał  - najlepsze obroty dla MTZ to 1800, tak ale dla serii 52/552 itp. Natomiast dla 82 itp. najlepsze to 2200. To właśnie oznacza ta kropka . Proroku, powinieneś się zorientować, czy masz poprzykręcane na wale przeciwwagi, jeśli masz na bloku tabliczkę D-242.

O możliwości urwania korbowodu w MTZ serii 5xx dużo się mówi, ale mało słyszy i tak naprawdę osobiście też nie słyszałem. Optymalne prędkości WOM w MTZ są oznaczone tajemniczym napisem BOM.

 

mtzy tabela.png

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj