Zetor 5211
 

Zetor 5211

  • 12158 wyświetleń

Nowy nabytek. krajowy, rok 1990.  Jako że ejst to maszyna używana mam kilka rzeczy do poprawki i kilka pytań:

- zgrzyta bieg 4 oraz 5  czy moze to być wina  niewyregulowanego sprzegła czy też zapowietrzonej pompki od sprzegła ? czasem tez keidy wrzucam bieg stojac w miejscu zwykle 4 to tez od czasu do czasu sie takie cos pojawia. jak w ogole sie reguluje sprzegło ? W instrukcji pisza ze nei wykonuje sie takiego zabiegu przez okres uzytkowania sprzegła..

- Traktorem przejechałem ok 150 km. Po tym czasie zaczeło sie robic tak ze w prawo kierownica kreci lekko a w lewo juz nie jakby nie bylo wspomagania. A wiec czy wystarczy wyregulowac pozycje srodkowa w silowniku od wspomagania ? Jak sie to dokladnie robi i co jeszcze mozna na to zaradzić?  . Jaki olej lejecie do wspomagania i ile powinno go być wizualnie w zbiorniczku? 

- kiedy przełącze dzwignie załaczania wom w pozycje tylko pompa to podnoscik nie podnosi ale gdy zalacze walek to juz tak. co sie moglo stać?

 

Dziekuje za pomoc z góry i pozdrawaim serdecznie






Rekomendowane komentarze

  • Gość

Co do 4 i 5 biegu to pewnie synchronizatory się zużyły. Jak reguluje się wspomaganie jest wszystko na forum, poszukaj. W zbiorniczku od wspomagania masz mały bagnet i płyn powinien znajdować się na środku wycięcia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Gogisiov
  • 9 270

Ale zgrzyt nei ustaje nawet jesli zmeiniam bieg na dwa razy sprzegło z przegazówka pomiedzy jak w niezschronizowanych skrzyniach i nadal zgrzyta wiec myśle o tej pompce , plyn hamulcowy jest a nic nie cieknie. A co do bagnetu on jest neidaleko korka wlewu ? bo ja tam mam wkrecona taka dluga srubke z podkładka miedzianą. A co do wspomagania czytalem juz posty ale srednio wiem jak sie za to zabrac a nie chce dawac nowego tematu na forum bo po co .. , Pozdrawaim

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Bagnet właśnie tam . Nasmaruj jeszcze przekładnie kierowniczą na samym dole . Pod blachą w kabinie jest kalamitka .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Zamiast tej śrubki powinien być bagnet. Widocznie ktoś zgubił. Tu ktoś miał identyczny problem ze wspomaganiem i jest napisane jak sie reguluje:

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
6 minut temu, KamilC330M napisał:

Moje marzenie :) Gratulacje :D

Współczujemy marzeń

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Gogisiov
  • 9 270

Powiem tak , kazdy woli co innego.. ja tez mialem zamysł aby wymienic  360 na zetora a ze to sei trafiło to jest.  

@Mares zapoznałęm sie z tym tematem. dziekuje za pomoc.  Wychodzi an to ze faktycznie bagnet ktoś zgubił. Jak zrobi sie cieplej bede coś kombinował.

 

@KamilC330M  Dziekuje.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

@zetorki12 Przykro mi że tak nisko mierzysz 

Edytowano przez bears

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

Dziwie się że ktoś marzy i jeszcze kupuje za takie pieniądze ciągnik który ma dwa biegi do pracy w polu, wyje na dwie wsie i ciągnie dwie skiby. A "oryginał" nigdy nie ruszany to mina niesamowita

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

I to mówi ktoś kto ma 3p :) hahaha

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

Młody zawsze zdziwiony . Może zaproponuj alternatywę .

Aaa 3p ... no i wszystko jasne . :D

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

Dla jednego idealny ciągnik to zetor, dla drugiego ursus a dla innego fendt itd. Nie ma co się kłócić. Każdy robi takim ciągnikiem jaki mu odpowiada :)

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Niektórzy uważają, że są ale już nie chcę wywoływać wojny :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adrian2
  • 17 466

po pierwsze to w serii *211/*245 zdaje sie ze nie wszystkie egzemplarze mialy synchronizacje   4-5 bieg, a szczegolnie 3 tlokowe, wiec jesli ciezko wchodza biegi a jej nie ma to byc moze jest nieustawiony hamulec skrzyni lub zapowietrzony uklad sterowania sprzegla czy pedal jest twardy po kilku cm czy dopiero lapie przy podlodze. a bagnetem sie nie przejmuj u mnie tez wpadl ojciec zamowil nowy i 2 flaszki poszly na marne:P bo bagnet kosztowal 37 zlotych a to nakretka z kawalkiem blaszki, wystarczy wsadzic pret o dlugsci ok 5 cm i powinien pokazac sie olej bo taki jest jego optymalny poziom.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Gogisiov
  • 9 270

@adrian2 ta sruba ma okolo 5 cm.  A co do pompki to wlasnie w peirwszej kolejnosci chcialbym ja odpowietrzyc i sprawdzic. Sprzegło łapie raczej pod koniec i jest dosć twarde. 

jesli to rocznik po 87 to chyba powinien meic synchonizowana 4 oraz 5 ?

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

Zdaje sobie sprawę z tego że tyłek szczypie jak ktoś powie trochę prawdy, także dzieciaczki spokojnie :) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3164 13682

U mnie tylko 5 bieg zgrzyta,spróbuj wyregulować chamulec biegów.

Synchronizowana skrzynia na tamte lata to była opcja dodatkowa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

Te krajowe to były uboższe wersje niż zachodnie, ale jeszcze nie słyszałem, żeby synchronizacja w tych modelach nie była w standardzie. @adrian2 skąd masz te informacje ? 

PS. Faktycznie to była opcja, teraz się doczytałem :)

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

 bears Jeszcze żebyś choć z sensem i jakiś argument podał ...

Ja też nie słyszałem o niesynchronizowanej 4 i 5 .

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
1 minutę temu, zetorki12 napisał:

 bears Jeszcze żebyś choć z sensem i jakiś argumnet podał ...

Już Ci podałem, dwa biegi do pracy w polu, spalanie jak u 80 konnego ciągnika, udźwig marny, uciąg nie lepszy i drogie części. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

To nie argumenty , a tylko twoje urojenia .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj