Kabina Zetor 6045 Podkład epoksydowy
 

Kabina Zetor 6045 Podkład epoksydowy

  • 3748 wyświetleń

Kabinka została wcześniej wypiaskowana i następnie położyłem podkład epoksydowy :) Wyszło bardzo ładnie, następnym etapem jest matowanie włókniną matującą o kolorze szarym i papierem P500 :) Po matowaniu położę już kolorek, najprawdopodobniej 2 warstwy aby uzyskać ładny połysk :D




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • andrewk
  • 154 795

Nie pisz "mokro na mokro" to jest oczywiste, no bo niby jak byś chciał kłaść warstwy lakieru ?? Każdą po wyschnięciu ? Stwierdzenia "mokro na mokro" używa się np. przy lakierowaniu podkładem epoksydowym gdy ten już "odparuje" po ok 10-15 min i lecimy podkładem akrylowym bez matowania odtłuszczania itp.  Lecisz na ile warstw ?? Proponuję na 2,5 warstwy ale i tak nie wiem dlaczego wybrałeś lakierowanie akrylem, a nie baza + klar.  Akryl jest przestarzałym systemem, który niewątpliwie nie należy do bardzo odpornych na promienie słoneczne ;) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • zetor1218
  • 1 69
12 godzin temu, andrewk napisał:

Nie pisz "mokro na mokro" to jest oczywiste, no bo niby jak byś chciał kłaść warstwy lakieru ?? Każdą po wyschnięciu ? Stwierdzenia "mokro na mokro" używa się np. przy lakierowaniu podkładem epoksydowym gdy ten już "odparuje" po ok 10-15 min i lecimy podkładem akrylowym bez matowania odtłuszczania itp.  Lecisz na ile warstw ?? Proponuję na 2,5 warstwy ale i tak nie wiem dlaczego wybrałeś lakierowanie akrylem, a nie baza + klar.  Akryl jest przestarzałym systemem, który niewątpliwie nie należy do bardzo odpornych na promienie słoneczne ;) 

U nas tak mówią że jeśli kładziesz lakier na lakier to jest to ''mokro na mokro'' ;) Spotkałem się z taką teorią że dają jedną warstwę np.akrylu czekają jak będzie nadawał się do zmatowania i jadą to jakimś papierem, nie wiem dokładnie jakim a następnie dają 2 warstwę... Moim zdaniem to głupiego robota robiąc w taki sposób ;) Piszę to co usłyszałem od ludzi i jak oni na to mówią, mam dopiero 16 lat więc w temacie lakierowania dopiero się uczę. Ale masz rację że źle to nazywam bo ''mokro na mokro'' jest tak jak napisałeś położenie lakieru bezpośrednio na ''mokry'' podkład :) Też tak maluję ale jeśli element nie wymaga jakiś poprawek, dużo szybciej i można zaoszczędzić dużo czasu :D 10-15 min nie za krótko trochę ? Ja odczekuję tak minimum 30 minut aby wszystko co miało ''odparowało'' bo gdy się pośpieszymy można mieć nieprzyjemne niespodzianki :| Lecę na 2 warstwy lub tak jak piszesz 2,5 jak jest jakiś element mniej wymagający maluję dwie warstwy gdy bardziej od 2,5 do 3 :) Powiem tak zdecydowałem się na akryl bo widziałem na własne oczy jak wygląda traktor właśnie po akrylu po 5 latach jest idealny, zobaczymy jak długo wytrzyma u mnie. Druga sprawa to to że się dopiero uczę, więc od czegoś trzeba zacząć...doradzali mi akryl więc wybrałem akryl :) Jak na razie jestem bardzo zadowolony, bardzo dobrze mi się nim maluję i efekt też jest zadowalający :D Przede mną jeszcze nie jeden remont więc będę próbował też innymi lakierami :D Dzięki za zwrócenie mi uwagi, teraz już tego błędu nie popełnię ;) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • zetor1218
  • 1 69
1 godzinę temu, toobek napisał:

Tak samo robiłem że swoim Zetorkiem :-D

Wiem kolego śledziłem twój remont i filmik z remontu oglądałem nieraz :D Bo Zetorka naprawdę zrobiłeś porządnie :) 

 

1 godzinę temu, przybyslawice5211 napisał:

A mocowanie lusterek masz na drzwiach ?

Dawniej gdy nie miałem uchylnych szybek uchwyty były przykręcone do drzwi :) Teraz rozwiązałem to tak : 

20171222_214610.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomaszek8504
  • 52 1135

Mój idol motoryzacyjny jak malował rame jeepa przeprawowego, to jechał podkładem epoksydowym dysza 2.0. Potem malował lakierem przemysłowym bo stwierdził że lakier proszkowy w tak ciężkich warunkach może popękać. Może nie w temacie ale ciągniki też chodzą w ciężkich warunkach, ja sie nie znam, cytuje tylko.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrewk
  • 154 795

Lakier proszkowy to lakier proszkowy - wypalany w piecu po naniesieniu. Nie mylmy go z akrylowym. Co do autora, oczywiście, że od czegoś trzeba zacząć się uczyć, a popełniamy błędy my wszyscy aby później wyciągać wnioski ;) Takie życie a i tak głupi umrzemy :P Uściślając - epoksyd kładziesz następne warstwy jak już nie świeci się. Czas ? Zależy od tego jakie grube warstwy dajesz. Jest to podkład antykorozyjny i idealny do oddzielenia starej powłoki. Idealnie by było gdybyś dał na to jeszcze podkład akrylowy mokro na mokro i dopiero go przygotowywał pod lakier jednak już po ptakach. Tylko w tych warunkach jakie aktualnie panują suszenie jego było by nie takie łatwe. Przy szlifowaniu niby suchy, a jak rzucisz coś z rozpuchem np. bazę 2:1, a jeszcze przylej pierwszą warstwę mocniej to zaraz pajęczyna się zrobi i dwa dni z głowy :D 

_____________________________________________________
Traktorpedia - dane techniczne maszyn rolniczych

Edytowano przez andrewk

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj