Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Albumy użytkowników / Users' albums

Ford 4000

Ciągnik zakupiony okazyjnie z przeznaczeniem do wozu paszowego. Silnik w bardzo złym stanie, poza tym w miarę ok. Może ktoś podpowie jaki silnik można do niego założyć żeby pasował? Od razu wykluczyłem typowe o c-360 i 3P.  Proszę zwrócić uwage przede wszystkim na otwory.



Informacje o zdjęciu Ford 4000

Zrobione z myPhone HAMMER_ENERGY

  • 3,5 mm
  • 59995/1000000
  • f f/2.8
  • ISO 4066
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach

19 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Najlepszym rozwiązaniem jest kupno takiego samego silnika lub od większych modeli, albo ratuj stary silnik;) Jak kupisz inny silnik to będziesz musiał przerabiać jeszcze przedni wieszak9_9

  • Like 1

Wszystko ma wymienne a co do przekładki innego silnika to bez sensu i tak jak koledzy radzą rób  remont w tym lub szukaj takiego samego silnika. Masz tu 3 cylindry więc remont nie wyjdzie bardzo drogo a silnik prosty i więc remont nie jest skomplikowany.

3 cylindry były w nim oryginalnie. On przyjechał do mnie z 4 cylindrowym silnikiem Forda 5000 lub pochodnych. Tuleje nie są wymienne ale jest w okolicy zakład który roztacza i nabija nowe. Jeśli chodzi o jego stan to w tulejach są bardzo duże wżery, wygląda to jakby ciągnik stał wiele lat i przyrdzewiał a potem był ruszony na siłę. Poza tym gniazda zaworowe do zrobienia bo zawory nie są szczelne. Do tego planowanie głowicy a do wału jeszcze nie zajrzałem, będę coś więcej wiedział jutro. Ja tez najchętniej naprawiłbym ten silnik bo pasuje i do skrzyni, i do przodka idealnie. Poza tym generuje moc około 75 km z tego co wyczytałem, a takowa do wozu powinna być odpowiednia.

12 godzin temu, extrabyk napisał:

Wszystko ma wymienne a co do przekładki innego silnika to bez sensu i tak jak koledzy radzą rób  remont w tym lub szukaj takiego samego silnika. Masz tu 3 cylindry więc remont nie wyjdzie bardzo drogo a silnik prosty i więc remont nie jest skomplikowany.

Mylisz się i to grubo większość starszych fordów ma niewymienne  tulei , ponadto na oryginalnych częsciach to remont już sporo kasy pochłonie

Fakt, remont na oryginalnych częściach trochę kosztuje, ale wtedy masz sprawdzony silnik i bez problemu go przymocujesz a jak kupisz używany to nie masz pewności, że będzie dobrze pracował i będziesz musiał robić inne mocowania pod niego;)

Człowiek ciągle się czegoś uczy...z 7 lat pracowałem koparko ładowarką Forda i nie miałem pojęcia,że w tym silniku tuleje są częścią bloku i nie są wymienne O.o co nie zmienia faktu,że to bardzo wdzięczny silnik z miękką pracą i niskim spalaniem.

miękką pracą ? Chyba że 4 cyl i wyżej. Mój 3cyl chodzi jak czołg... Słychac go z daleka i nie ważne czy miałem stary org. tłumik, czy teraz jak mam od MTZ. Ciekawe czy od 3p by go nie wyciszył troche, bo widze, że ten co mam już długo nie pochodzi i szykuje sie do wymiany

bo te z 385 z reguły głośne są :D Korci mnie właśnie z 3P żeby wystawał troche ponad kabine lub był równo i jestem ciekaw efektu.

Nie wiem jak u Was ale u mnie 3 cylindry Forda w koparko ładowarce chodził bardzo miękko w porównaniu do 3 cylindrowego Perkinsa. Kolega ma ciągnik z tym silnikiem i u niego też chodzi miękko czyli bez tego charakterystycznego dla 3 cylindrowych Perkinsów łoskotu. U kolegi tłumik oryginalny a u mnie coś na wzór 255 ale praca praktycznie podobna tylko u mnie głośniejsza, 





 

to nie wiem. Mój chyba nawet od Zetora jest głośniejszy :P Od początku miał taką twardą prace. Jak go oglądaliśmy to było zdziwienie "jak ryczy" :D 

To czy silnik "ryczy" czy nie w zasadzie zależy najbardziej od tłumika ale silniki o dużym (Perkins) skoku tłoka mają zawsze twardą pracę a te o mniejszym (Ford, Zetor) miękką. Na tym samym silniku mogą być też spore różnice za sprawą różnego ustawienia początku wtrysku.

Jak chcecie w miarę cichy tlumik to polecam od farmtraca (okolo 250zl) sprawdzalem i tlumi batdziej jak ten od perkinsa a mniej jak plaski od c-330 :)

wszystkie uszczelki mam :D No fakt, skok tłoka jest duży i pewnie dlatego taki "ryk" :)  Co do początku wtrysku to pompa była ustawiana po remoncie i pali na dotyk, ale faktycznie może byc ciut przyspieszony

Edytowano przez rafal4610

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×