Skocz do zawartości


Ciągnik ze stanem licznika ok 17800h (stan na sierpień 2016) :)

Co widzimy na zdjęciu Kubota M9540 i Quicke Q45?

Ciągnik Kubota M9540 z ładowaczem czołowym Quicke Q45 skutecznie manewruje na placu gospodarstwa podczas codziennych prac. Zasilany silnikiem o mocy 95 KM, pozwala na sprawne realizowanie zadań wymagających dużej precyzji i wydajności. Jednostka napędowa o pojemności 3,8 L, wyposażony w 4 cylindry, zapewnia niezawodną moc potrzebną do podnoszenia i przenoszenia ciężkich ładunków. Quicke Q45 umożliwia wszechstronne zastosowanie, idealnie współpracując z ciągnikiem, co znacząco ułatwia codzienną logistykę na terenie gospodarstwa. Wyposażenie tego typu zapewnia elastyczność w działaniu, szczególnie podczas załadunku i przeładunku materiałów, zwiększając jednocześnie efektywność operacyjną.


Rekomendowane komentarze

Rocznik 2009, zakupiony w 2010 roku. Co do opon to kolega @DanielFarmer ma rację, tył od nowości, przód drugi komplet. Wg mojej wiedzy żadnych awarii nie było, przez cały czas eksploatacji przy przebiegu ponad 10k były wymieniane łożyska sprzęgła rewersu oraz łożyska w przednim moście, reszta nie dotykana.

@robi57362 na pewno nie ma pomyłki, chociaż licznik w tym modelu liczy tylko do 9999h, później idzie od zera :) Ciągnik pracuje w gospodarstwie ok. 450ha i ok. 350 krów. Jeździ tam jeszcze Kubota M135GX z wozem paszowym, ale nie znam przebiegu. Jak się dowiem, to podam :)

Edytowane przez KIRK80

Po tym ile smaru na ładowaczu można przypuszczać, że właściciel nie tylko użytkuje ale i dba o sprzęt i to może być klucz do tego,że nie tylko wygląda dobrze to i nie sprawia problemów. Słyszało się o pękaniu felg przy mocowaniu do tarczy koła przez co następowało uchodzenie powietrza i dilerzy od pewnego czasu sami proponują pełne felgi spawane do ciągników idących pod ładowacz.

W przypadku każdej maszyny dbałość o codzienną obsługę wydłuża jej żywotność :)  Co do ładowacza, to tuleje już kilka razy wymieniane, ale miał co robić,to i zużyć się miał prawo :P

Po rozbudowie obór ciągnik przeszedł na zasłużoną emeryturę, gdyż zastąpiła go ładowarka, ale nadal dzielnie służy przy załadunku wozu paszowego, i zwózce belek sianokiszonki :)

Co do felg, to prawda, że do ładowacza pewniejsze spawane, ale jak widać na załączonym obrazku, przy regularnej kontroli skręcenia obręczy z tarczą, możliwe jest długotrwałe bezawaryjne użytkowanie również felg skręcanych :)

Tuleje wymienne to się wymienia i można pracować dalej aby tylko nie czekać za długo z wymianą. Niestety większość ładowaczy nie ma wymiennych tulei i tam trzeba dbać jeszcze bardziej bo ewentualna regeneracja jest oczywiście możliwa ale kosztowna.

Godziny godzinami ale żeby tak podliczyć ile ton przerzuciła ta Kubota tym ładowaczem to by pewnie był wynik B|

Czyli świadczy to o tym, że jak ktoś zadba to i ciągnik pochodzi. Niestety na dużych gospodarstwach czasami jak się patrzy jak te maszyny wyglądają to aż człowieka skręca jakie to zaniedbane wszystko. Duzo zależy od gospodarza bo są niechluje a są u tacy co pracownika przypilnuja żeby szanownal sprzęt. U mnie też są tacy co to nie patrzą byle w pole i zrobić jak najszybciej a sprzęt zaniedbany nawet nie oplukany z błota tak stoi do wiosny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v