Dawno mnie nie było to coś nowego dodam.
Mikruss 537 Opublikowano 19 Listopada 2017 jak 5130 nie posiada ehr jak koles co ode mnie pług kupował w 5120 miał ehr....chyba ze w casie elektroniczne sterowanie podnośnikiem to całkiem co innego (nie wiem bo z tymi ciągnikami nie miałem wiecej do czynienia) Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2221474
DTaras 2453 Opublikowano 20 Listopada 2017 płyteczki... jak mechanikowi się olej rozleje i nie posprząta - kwestia czasu jak go pokara. Ładnie - trzeba przyznać. Nie za wysoko to łatwo ogrzać. Piper stoper. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2221559
DionizyZlotopolski 105 Opublikowano 20 Listopada 2017 Szkoda ze Ty w Małopolsce nie masz warsztatu bo przydał by się ktoś kto ma taki fach w ręku. Bo w dojazd do klienta to się nie bawisz co? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2221623
mariusz(ZDUN) 332 Opublikowano 20 Listopada 2017 Kolego płytki są najlepszym rozwiązaniem a jak olej się rozleje to się sprząta i sory ale jeszcze orła nie wywinąłem..... i z miotłą jestem dobrze zaznajomiony bo na warsztacie musi być porządek! inaczej nie wyobrażam sobie pracy. co do case 51-- to że ma elektryczny podnośnika to nie znaczy że jest to EHR jest to mechaniczny podnośnik z elektryczną funkcją góra dół. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2221875
longer1502 0 Opublikowano 20 Listopada 2017 Mariusz jest taka możliwość żebyś sprawdził takiego 5140 przed zakupem? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2221882
Mikruss 537 Opublikowano 20 Listopada 2017 Dzieki za wyjasnienie A jednak nie wszytko takie same mimo ze jakis pstryczek elektryczek sie znajduje Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2221889
mariusz(ZDUN) 332 Opublikowano 20 Listopada 2017 No nie wszystko to się zgadza to jest zupełnie inne rozwiązanie choć nie powiem może mylić na pierwszy rzut oka. Tak mogę sprawdzić ale nie na drugim końcu polski jedynie w swojej okolicy bo z czasem i tak krucho , nie wyrabiamy się z robotą. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2221924
bialy2005 585 Opublikowano 26 Listopada 2017 Wracając do TM-a dlaczego są tak tanie, z kim nie rozmawiam to twierdzą że to nie sprzedawany ciągnik i tylko niska cena pozwala sprzedać. Czasem rozglądam się za czymś pod 200KM i za jednego fendta czy JD można kupić 2x TM czy case mxm. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2223841
Firewall88899 291 Opublikowano 26 Listopada 2017 Znajomy ma TMa i fakt solidne ciągniki, fajne gabarytowo i napewno trwalsze niż te nowsze serię. Dziwne że są w miarę tanie bo to udane ciągniki, kwestia pewnie znalezienia takiego co nie ma kilkanaście mth nastukane. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2223850
mariusz(ZDUN) 332 Opublikowano 26 Listopada 2017 Ciągnik jest bardzo dobry były różne wersje przekładni, od prostych do automatu, i tu pojawia się problem, bo to co było u nas nowe brane to praktycznie najprostrze wersje, to co z zachodu przyjechało to bogate wersje z najbogatrzymi skrzyniami a one nie są proste do serwisowania, i tu pojawia się problem z wiedzą mechaników a raczej jej brakiem. Ciągnik jest dosyć skomplikowany i wymaga wysokiego stopnia zaawansowania wiedzy i doświadczenia, do ich naprawy. Ja uważam osobiście że prawidłowo serwisowany TM czyMXM jest trwałym ciągnikiem, na ich podstawie powstały Case Puma i NH serii 7 to te same przekłanie z nowymi kabinami i silnikami nowszej generacji. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2224140
krzysio22 1050 Opublikowano 26 Listopada 2017 Ja tak z innej beczki, otóż w NH T5060 hamulce się zacinają, lub znikają, gdy wciskam pedał hamulca to czasami nie hamuje, a jak zahamuje to nie oddaje i trzyma ten hamulec dopiero po jakimś czasie oddaje, lub gdy się go zgasi i zapali od nowa, ręczny działa tak jak powinien. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2224205
mariusz(ZDUN) 332 Opublikowano 26 Listopada 2017 A płynu dot nie dolałeś do niego?? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2224219
krzysio22 1050 Opublikowano 26 Listopada 2017 Nic nie było robione z hamulcami, żadne płyny nie dolewane Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2224246
koniu 854 Opublikowano 27 Listopada 2017 po DOT 4 ponoć hamulce potrafi spalić... Tak mi serwisant jak był robić przegląd T7. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2224385
mfek3050 163 Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) A który ciągnik wypada lepiej pod względem wykonania i jakości, case mx czy mxm/nh tm? Który rzadziej stał na warsztacie? Edytowane 27 Listopada 2017 przez mfek3050 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2224497
bialy2005 585 Opublikowano 28 Listopada 2017 A patrzac na MF 649x Dyna 6 i TM/MXM 175-190 który ma prostsza skrzynie i teoretycznie żywotniejsza tansza w naprawach skrzynie, bo podbno w JD7x20 sa najprostsze skrzynie tak gdzies wyczytałęm i tansze w naprawach. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2224840
Gość Opublikowano 28 Listopada 2017 W JD 7xxx jest kilka skrzyń a zwłaszcza automat i PQ, ogólnie są chyba 3 skrzynie, tak coś mi świta. Ale w sumie Mariusz mógłby się jeszcze raz wypowiedzieć na ten temat. Bo pewnie nie pamiętasz Mariuszu, ale kiedyś u ciebie w warsztacie (gdy podjechałem swoim JD na zmianę żarówek ) dopytywałem właśnie o JD 7x20 / 7x30 i powiedziałeś że jedna skrzynia jest tania w naprawie ale mniej żywotna, a druga droższa w naprawie ale praktycznie nie do popsucia. I zapomniałem która to miała być która. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2225024
danielhaker 7858 Opublikowano 28 Listopada 2017 Strzelam, AQ ta pierwsza, PQ druga? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2225030
patryk2411 30 Opublikowano 29 Listopada 2017 Dnia 26.11.2017 o 12:24, bialy2005 napisał: Wracając do TM-a dlaczego są tak tanie, z kim nie rozmawiam to twierdzą że to nie sprzedawany ciągnik i tylko niska cena pozwala sprzedać. Czasem rozglądam się za czymś pod 200KM i za jednego fendta czy JD można kupić 2x TM czy case mxm. Patrzyłeś na renówki? Ciekawe jak by się spisała taka 735/836. Znajomy sobie bardzo chwali Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2225182
RobertBadaczewski 0 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Witam! Chcialbym sie dowiedzieć coś o tej skrzyni w Steyr 6155 CVT, poniewaz mysle o zakupie i nie wiem na co warto zwrócić uwage przy zakupie tego ciagnika ? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2250029
mariusz(ZDUN) 332 Opublikowano 16 Stycznia 2018 raczej przy skrzyni CVT sam na nic za bardzo nie zwrócisz uwagi. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2250030
RobertBadaczewski 0 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Ciagnik na hydraulice ma ciśnienie 209 bar i przyspiesza plynnie chociaz ma juz 8tys mth. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2250033
RobertBadaczewski 0 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Gdyby mi skrzynia siadła to jaki koszt byłby naprawy CVT ? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2250034
mariusz(ZDUN) 332 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Nie da się określić kosztów bez ustrki. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2251393
Kos_pl 107 Opublikowano 30 Grudnia 2018 (edytowane) Dnia 26.11.2017 o 20:28, mariusz(ZDUN) napisał: Ciągnik jest bardzo dobry były różne wersje przekładni, od prostych do automatu, i tu pojawia się problem, bo to co było u nas nowe brane to praktycznie najprostrze wersje, to co z zachodu przyjechało to bogate wersje z najbogatrzymi skrzyniami a one nie są proste do serwisowania, i tu pojawia się problem z wiedzą mechaników a raczej jej brakiem. Ciągnik jest dosyć skomplikowany i wymaga wysokiego stopnia zaawansowania wiedzy i doświadczenia, do ich naprawy. Ja uważam osobiście że prawidłowo serwisowany TM czyMXM jest trwałym ciągnikiem, na ich podstawie powstały Case Puma i NH serii 7 to te same przekłanie z nowymi kabinami i silnikami nowszej generacji. @Mariusz (ZDUN), jakie są najczęstsze usterki skrzyni Range lub Power Command? Ile pieniędzy - tak już uśredniając - trzeba przeznaczyć na ich remont u nas w kraju? Czy cena ich eksploatacji jest porównywalna z AqutoQuadem JD czy może jednak większa? Jak czytam angielskie forum (thefarmingforum), to widzę że ludzie potrafią wydać 3-7 tys. funtów na naprawę skrzyni Range lub Power Command. Naprawiają a to synchronizatory (opisują koszty na poziomie około 3 tys. funtów) a to jakieś komplety sprzęgieł (7 tys. funtów) i to dla przebiegów około 5000 h. Niektórzy jeszcze zgłaszają problem z przejściem z 18 biegu na 19 i z powrotem. Edytowane 30 Grudnia 2018 przez Kos_pl Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/712741-warsztat/page/2/#findComment-2429554
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się