Skocz do zawartości

Kubota L5040 9 ton piachu

Na przyczepie może być 9 ton mokrego piachu, tak mówił przy załadunku operator fadromy. Czuć było pod górę, zrywało przyczepność na asfalcie ale asa nie musiałem wbijać, prędkość spadła już do 7km/h. Zaczep mam dolny, pod górę traci przyczepność ale z góry dobre hamowanie co ważne bo hamulców przyczepy brak. Jak wjechałem na podwórko już ruszyć się nie dało, a jak wykiprowałem nie mogłem wydrzeć przyczepy.

 



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Agrest
  • 1356 3142

Mokry piach nawet i 2 t/m3 waży. Jak paka 4x2x0,5x 2t to daje już 8 ton. Tu jest zakładka i czub więc te 9 jak najbardziej realne.

Ale ciągnąć to bez pneumatyki ciągnikiem sadowniczym to brawura. Lekki zakręt z  górki i możesz na boku leżeć. A wtedy święty boże nie pomoże.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomaszek8504
  • 33 817
Myślę że moglo być 9, po pierwszej lysze kola trochę siadly a druga jak dolozyl to kapcie, nie moglismy dopompowac ursusem, jeszcze uszkodzony waz byl. Dwa to sie grzaly ale te 7km po dobrej drodze przejechalem. Jak pisalem dyszel mi dociaza tyl i z duzej gorki moglem z tym stanąć, tym bardziej ze przod tez hamuje, z 5 tonami zboża jezdze szybciej niz wiekszosc ludzi z hamulcami, tylko po znanych drogach asfaltowych, na nieutwardzone drogi mam hamulec hydrauliczny.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Agrest
  • 1356 3142

Tu już nie tyle chodzi o hamulce co o to że jak będziesz lekko skosem ustawiony do przyczepy (np na łuku drogi) i z górki przyhamujesz to może Cię wywrócić. A ciągnik masz lekki i wąski to przyczepność marna.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 2020 5068

Tak jak kolega wyżej napisał a ja dodam,że nawet nie trzeba hamować żeby w najlepszym wypadku na łuku drogi z lekkiej nawet górki postawiło ciągnik w poprzek. Tu rządzą prawa fizyki i przy takiej masie towaru i przyczepy to ten ciągnik nie jest w stanie w takiej sytuacji stawić temu czoła. Wiadomo,że czasem trzeba trochę przeholować ale z wielką uwagą. Jeśli masz w przyczepie hamulec hydrauliczny to czemu używasz go tylko na drogach lokalnych ?

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomaszek8504
  • 33 817

Zgadzam się że może na zakręcie pchnąć ale na drogach po których jezdze zakręty są kiedy górka się już kończy i nie ma takiego ryzyka. Hamulec mam w mojej przyczepie D47 ale zajęta i pożyczyłem od kolegi. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • AlaCapone
  • 5003 3282

Czasem nie warto ryzykować jazdy bez hamulców, bo może być nieprzyjemnie. Tak naprawdę nikt nie wie kiedy kierowalność takim zestawem stanie się niemożliwa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.