MTZ 82
 

MTZ 82

  • 10774 wyświetleń

Tylko mi się nie śmiać  z tej ściągi :) Dopiero jak miałem to pod ręką to okazało się że ta skrzynia choć dosyć skomplikowana dla laika  po kilku godzinach już wcale nie była taka straszna...co więcej "wajchowanie" szło już bardzo przyzwoicie :)

Nie wiem czy zegar od temp. trochę za mało nie pokazuje...niby zimno jest ostatnio ale jak bym mu w palnik nie dał to i tak nie pójdzie dalej jak na początek zielonego pola..wyjęty termostat? 

Ciśnienie trzyma...Jak zimny to idzie prawie pod 4 a jak rozgrzany to spada odrobinkę pod 3 

Kolejny zegar to wskaźnik poziomu paliwa...dziś poświęciłem mu trochę czasu ale nic nie wskórałem..cały czas czy prąd wlączony czy wyłączę masę to na wskaźniku jest ponad full.Dobrałem się do pływaka i jak plusem dotknę masy to widać ruch wskazówki ale tylko do fulla do końca wskaźnika (w prawo) miał ktoś taki problem? 

Wskaźnik ładowania na wolnych obrotach wiele nie wskazuje..ale jak przygazuje to idzie poza skale :)

I ostatni największy "zegar" obrotomierz... Jak go oglądałem to chodził ale w drodze powrotnej nagle odmówił posłuszeństwa :) gdzie szukać przyczyny? 

Po południu zaczęło lać w polu nie było co robić więc uruchomiłem część świateł i wentylatory nagrzewnicy....wieje konkretnie tylko nie mam pojęcia gdzie powinna być  wpięta ta nagrzewnica...Węży od silnika nie widać...jedyne co to węże wychodzą  lewego i prawego głównego słupka kabiny...ale kończą się one zaworami i nic dalej nie idzie...Podpowie ktoś gdzie przy silniku jest podłączona nagrzewnica I czy te zawory przy słupkach to zasilanie i powrót czy nie ? 



Z albumu:

Sezon 2017

  • 39 zdjęć
  • 0 komentarzy
  • 363 komentarzy obrazka




Rekomendowane komentarze

  • Gość

schematu idzie się nauczyć i to dosyć szybko ale ruscy to naprawdę potrafią dowalić ze schematem :P

masz idento egzemplarz jak mój nawet rok ten sam :P więc odniosę się do paru punktów:

-wskaźnik wody dobrze pokazuje u mnie tak samo jest ten silnik jak chłodnica jest czysta ciężko zagrzać :) dlatego fabrycznie jest roletka do przysłaniania w zimie :)

-cisnienie oleju masz w porządku u mnie to też jest na 3jce :)

-wskaźnik paliwa, ten u mnie też nigdy nie działał nie wiem czemu może zbyt wrażliwy jest :P ogólnie umnie to cały czas pokzuje że paliwa jest ponad skale :P

-wskaźnik ładowania, nie wiem jaki masz alternator ale jeżeli ruski to ten nieźle fiksuje, wręcz ładuje tylko na dużych obrotach :P ja zamontowałem z VW T2 i jest znacznie lepiej :)

-obrotomierz albo zepsuł ci się obrotomierz albo linka się odpieła ewentualnie rozleciała :P

-u mnie węże idą jeden do pompy a drugi do bloku, i nagrzewnica chyba jest do góry na dachu. węże są 2 i prawdopodobnie robią obieg, po bokach na wężach są bodajże zaworki do otwierania i zamykania obiegu, żeby grzało lub nie :P

 

jeżeli coś źle napisałem niech mnie ktoś poprawi :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotr1216
  • 1217 5027

Jak mechanicznie chodzi, silnik ciągnie i napęd, to reszte się ogarnie :D  Jeszcze widzę że nie nacieszyłeś się Mtzetem :D 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • gabrysiek
  • 82 1334

Jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to u mnie na początku było ok. do momentu aż kolega spytał czy działa? heh I zauważyłem, że potrafi się zawiesić tzn. Jest coś z elektryką, bo czasami ładnie pokazuje, a czasami stoi w miejscu. Raz stał w miejscu, ale z braku ropy co się okazało na polu. Jak zapowietrzyłem to był mały problem bo nie mogłem znaleźć przyczyny, ale później się okazało że syf ze zbiornika zamulił przewody paliwowe przy zbiorniku. 

Jeśli chodzi o światła to u mnie rozładowują akumulator. Z tego co rozmawiałem ze szwagrem to wina może być w przełączniku. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer15555
  • 85 1251
Nagrzewnica jest na dachu. Wskaźnik paliwa w nich chyba nigdy nie działał poprawnie wymieniłem pływak, kable na nowe i nic. Temperatura jest ok.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
Patrzę na schemat i za uja nie rozumiem jak te biegi działają? Jaki to trzeba było mieć łeb, albo na jakiej bani, żeby coś takiego stworzyć?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer15555
  • 85 1251
Jeżeli bym Ci powiedział o co w tym chodzi to zupełnie inaczej byś na to patrzył i było by wszystko jasne :-)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tommmek
  • 162 1685
Nowy termostat do silnika musi mieć 80 stopni na zegarze nawet przy lekkiej robocie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kitowiak
  • 520 4896
Jeżeli chodzi o ruskiego to jaka robota by nie była to temp. trzyma 70° jeśli przekracza 80 to jest już coś na rzeczy,

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

przecież te biegi są proste jak w każdym innym ciągniku tylko to jest ruski schemat i ciężko to pojąć.

można by je inaczej ponumerować oznaczyć polowe szosowe bieg od 1-5 i by było logicznie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 2061 11816

@Songo 

Z początku myślałem że tego nie ogarnę...ale jak wydrukowałem schemat i trochę pośmigałem to wcale nie ma takiej tragedii...Choć fakt faktem taki rozkład biegów na jednej dźwigni to mogli wymyślić tylko Rosjanie :)Chociaż z drugiej strony w jednej dźwigni tyle biegów "zmieścić" to też jest moim zdaniem warte uznania :)

W którym miejscu przy silniku jest wpięta linka obrotomierza?

 

Dzięki za wskazówki :) Teraz przynajmniej wiem co jest w " normie" 

 

@Piotr1216

Póki co mechanicznie nie jest źle :) Reszta tak jak piszesz....na spokojnie przez zimę do ogarnięcia :) Pewnie że nie...szkoda że tak mało roboty mi już na ten sezon zostało...Chyba że zima i śnieg dopisze to wtedy nie będziemy się nudzić ;)

 

@Mateuszc355

Nie taki pikuś ale też nie taka tragedia jak większość opisuje ;) Kilka godzin pracy i można na spokojnie ogarnąć :)

@Gabrsiek

Kogo bym nie pytał albo gdzieś czytał  to każdy miał jakieś przygody ze wskaźnikiem paliwa...może idzie to zastąpić jakimś innym zestawem tak żeby był spokój na dłuższy czas?

 

@Farmer1555

Gdzie jest nagrzewnica to wiem :) Na wskaźnik poziomu paliwa wiele osób narzeka...ciekawe czy można to jakoś  inaczej wyeliminować ;)

@Thomas2135

Dla mnie z początku to też była czarna magia..Akurat ten schemat dla laika jest mało czytelny.. Ten moim zdaniem jest o wiele bardziej czytelny :) https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/134/mtz-bialorus-50-52-80-92-schemat-biegow-tabliczki-opisowa.html

Czyli dźwignia max w lewo masz biegi do przodu szybkie a do tyłu wolne...jak wybierzesz szybkie / wolne  to wracasz na "środek" czyli luz i tutaj masz na wolnych  jak dasz dźwignie do tyłu (trzy położenia jedno przy drugim) to masz 5 3 i wolny wsteczny a jak dajesz dźwignię do przodu to masz 4 (9 czy na szybkich czy wolnych jest bezpośrednio z silnika cos jak 5 w c-360 ) i 1 jak chcesz śmgać na szybkich biegach to do przodu masz biegi 7 9(bezpośredni) i 2 a  do tyłu 8 6 i wsteczny.Do tego na każdym biegu możesz przełączyć ze sprzęgłem reduktor żółw/zając  Jak ktoś tłumaczy to dziko to wygląda ale wystarczy trochę na spokojnie popracować  i wcale ne jest jak źle jak by się mogło wydawać :)

@Farmer1555

Nie tak prosto to wytłumaczyć :) Najlepiej wziąć schemat i pojechać na najmniejsze pole z dużą ilością nawrotów wtedy się szybko człowiek nauczy :)

 

@Tommek

Do tego silnika? Jednak MTZ rządzi się  troszkę innymi prawami :)

@Kitowiak 

@Turtojs

I to właśnie Panowie chciałem usłyszeć ;)

Rivierrecasalis 

Tłumik zostanie ten co jest...będzie tylko przedłużony tak żeby wystawał ponad kabinę i go pomaluję...póki co nie ma potrzeby go wymieniać na nowy :)

@Czesio200

Proste dla tych co trochę tym sprzętem śmigali :) Jak jak siadłem pierwszy raz to było to ciężko ogarnąć mimo studiowania schematu...jak wracałem do domu to praktycznie tylko na 9 i  jak większa górka to tylko używałem reduktora ale jak przyszła robota w polu to już trzeba było tą skrzynię lepiej ogarnąć..ale fakt faktem jak już się ogarnie gdzie jest jaki bieg to robota idzie elegancko :)

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

w sumie to 2 wajchy są bo jeszcze żółw/zając :P a obrotomierz jest wpinany do silnika też od strony kabiny, ale dokładnie nie pamiętam czy do głowicy czy do bloku :P ale chyba głowica, nie chce mi się znowu zapliać na dwór :D

a mam takie pytanie jak wracałeś na 9 z butem w podłoge to dobrze Ci się MTZ prowadził? mój troszkę pływa mi na lewo-prawo przy maxymalnej prędkości. a druga sprawa nie zmieniaj tłumika :D te nowe są o kant d*py roztrzaś  :P i nie mają tego urokliwego ruskiego ryku :P

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 2061 11816

Specjalnie pisze o jednej bo jak ktoś ma pierwszy raz z tym od czynienia to i tak już jest dużo :) Swoją drogą ten żółw /zając to super sprawa  :) Jak jutro będziesz na "polu" to zerknij daj znać co z tym obrotomierzem :) i

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

jutro fotę walnę :) a cd. zółw zając to jest spoko jak się z tego korzysta a widzę że tutaj wszyscy i tak twardo na 1 biegu orają, chociaż sam często też na żółwiu oram :D a dobrym patentem jest orać na mozaikach i górkach, na zającu a jeżeli nie daje rade to kick down na żółwia i jazda dalej :P w tedy to ma sens :) jakbyś znalazł jakiś dobry patent na wskaźnik paliwa to koniecznie podziel się, bo mi 3x w polu przez niego paliwa brakło xD

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

w innych ciągnikach typu ursus zetor też sa 2 wajchy przecież tylko jedna mała. tu jest to samo tylko inaczej wygląda.

my tak samo na 9 jechaliśmy jak kupiliśmy hehe

reduktor jest niezbędny przy rozpędzaniu z przyczepami przy 20 kilku tonach nie sposób jest przeskoczyć z 8 na całą 9

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 453 2934

Dokladnie w transporcie żółw, bardzo przydatny ja również używam przy belowaniu pod koniec dobijania wbijam żółwia zamiast redukować na niższy bieg. Ale zdarza się korzystać, i na codzień przy różnych pracach. 

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

Linka obrotomierza jest wkręcona  w tym samym miejscu co w 60-ce na wałku rozrządy zaraz za alternatorem. 

Z czujnikiem paliwa  można kombinować.  Kupić uniwersalny, zamontować. O ile nie jest to to samo może pochodzi dłużej. Zaadoptować z innego ciągnika choć będą kombinacje, lub założyć czujnik i wskaźnik dedykowany dom łodzi. Ale jest drogo.

W polu osobiście staram się ustawić tak biegi żeby gdy ciężko jechać na 7 żółw a gdy zelży nie trzeba na dwa sprzęgła tylko w dół na osiem i but.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

jak Ci ciężko na 7demce to wbijasz 8semkę? :P coś mi tu nie pasuje xD

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

Nie... gdy zelży to osiem o ile  jest taka możliwość z zapiętą maszyną. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

a co do linki obrotomierza to jesteś pewien że przy alternatorze? mi się coś wydawało że wchodzi do głowicy ale znacznie bliżej kabiny

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7969 20585

jak linka obrotomierza moze wchodzic do głowicy ? To niemozliwe :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj