Skocz do zawartości

Autosan Sanok D-44



Stary repeć ale szczęki hamulcowe w super stanie ,trochę smaru i nawet odbijają , resory jeszcze nie wysłużone ,obrotnica nie ma dużych luzów - chyba zrobię ją na wymiar 2x4m jak d-732 , żeby nie te koła mogłaby być bliźniaczo podobna do d-732 .

 

 

Wymieniłem z wielkim trudem oponę - naprawdę wielki szacunek dla kierowców którzy w latach świetności takich pojazdów robili to w trasie (ja nie mogłem sobie poradzić przy użyciu dwóch ciągników ;) ).


Rekomendowane komentarze

Ja niestety wywrotu nie zrobię ,nie mam takich zdolnosci i narzedzi :) Druga sprawa ze jest to malo oplacalne w przyczepie 3,5 - 4t. bez papierów ,tym bardziej ze d-732 którą posiadam ma u mnie dozywocie a ta raczej nie ;)

Ten typ felg ma tę zalete ze mozna je obrocic i to mi sie akurat moze przydac na czas sianokosow kiedy stabilnosc jest bardzo potrzebna :)

Tutaj to byla masakra , opona z grubym rantem z roku 68 nie moglem jej docisnąć by zalozyc pierścień ,jakby tego bylo malo nakretki musialem zniszczyc by odkrecic , pogialem tez dobry klucz , na dodatek w d-50 szykują się podobne trudnosci a chce kola zdjąć by w razie czego gdy zlapie kapcia bylo latwo zmienic koło.

ja mam przyczepę produkcji POMu to chyba z odzysku osie przód jak tu identycznie na 6 śrub klucz 36-38 i wielkie stożkowe podkładki a lewe koło lewy gwint, tył na bliźniakach 8 śrub , podobne do łódki tył tylko otwierany nazywają to kaczka (wywrotka tylko siłownik też słaby bo na oringach i po wymianie cieknie)

Co do wymiany opon czy dętek to w trasie mało kto robił przecież jest zapas ;)

Sam takie wymieniałem to jedna jak nie rozbierana to cały dzień roboty , a drugie koło było rozbierane to może 15 min i juz rozebrane , a mam taką od wulkanizatora z felgą jak się brało opony na kiszonkę to też nie dali rady i oddali tyle że bez pierścieni

Tak samo od ciągnika mam przednie jak w 360 tył mordowałem się z 2 godz i nic , zawiozłem do wulkanizatora 100 zł i zrobił , za dwa lata wymieniałem tę oponę na nową godzina roboty i zdjęta

 

Dnia 25.10.2017 o 08:13, bratrolnika napisał:
u nas przy takich osiach z prawej strony jest lewy gwint, a z lewej normalny, może u ciebie ktoś osie odwrotnie pozakładał, choć z tego co pamiętam to u mnie nakrętki są na klucz 30 lub 32, więc są inne szpilki niż u ciebie

Nasza też z prawej ma lewy gwint, ale nakrętki z lewym gwintem powinny mieć nacięcie po obwodzie jak już kolega wcześniej pisał, ale nie zawsze tak jest  co widać w załączonym linku:  https://www.google.pl/search?q=nakrętka+lewy+gwint&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi_pOuDspXXAhUKKVAKHeiaAv8Q_AUICigB&biw=1024&bih=615

up tak są nacięte te lewe nakrętki :D  ale zawsze komu nie powiesz to zdziwiony

 

@bratrolnika no właśnie to mnie ogranicza wymień siłownik skrzynię wzmocnij zaczep dorób i już niezła sumka wychodzi a jakby ją sprzedać dołożyć tę sumkę co wyszła to by coś gotowego kupił ... tylko pewnie siłownik tez do robienia , dziury w podłodze :/

 

a taką jak masz w galerii to mam skrzynka z 2,5 m3 koła 11,5/80-15 i tak wchodzi z 3 może 4 tony tyle że piachu ,ziemi ,żwiru, 7211 tylko stęka ale już do zboża czy obornika to mała skrzynka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v