Massey Ferguson 130 & 165
 

Massey Ferguson 130 & 165

  • 3944 wyświetleń

Stary dobry Massey :D



Informacje o zdjęciu Massey Ferguson 130 & 165

Zrobione z NIKON COOLPIX B500

  • 5.3 mm
  • 10/4000
  • f f/3.2
  • ISO 125

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Mam takiego tylko model 135 tylko nie w tak ładnym stanie. Ten na foto pięknie odnowiony tylko ma nie oryginalną przednią oś z nowszych modeli.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomaszek8504
  • 52 1135

W mojej okolicy facet takimi handluje, z Hiszpanii sprowadza i schodzą mu bardzo dobrze, czesto ich blachy są prawie biale. bo oryginalny lakier sie starl.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Model 135 to najbardziej popularny MF w historii tej firmy i nie ma miejsca na świecie gdzie nie ma tych ciągników. Mimo swoich lat ciągle pracują. Mój przyjechał z Danii gdzie jest ich również jeszcze masa. Niestety z powodu klimatu te z Danii wyglądają dużo gorzej. Mimo słabego wyglądu ciągle działają oryginalna prądnica i rozrusznik Lucasa oraz hydrauliczny półbieg czyli przekładnia MultiPower.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • cyprian1219
  • 368 2118

Gdzie to takie stały? Ładne maszynki, co one mają tam za silniki? Perkins czy jeszcze benzyna?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Valterka
  • 11 85

Moje małe marzenie ^^ Koledzy jaki koszt ściągnięcia takiego traktorka ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Moje małe marzenie ^^ Koledzy jaki koszt ściągnięcia takiego traktorka ?

Ceny modelu 135 od 8 do 18 tyś. zł. z czego ta wyższa cena trochę wygórowana. Oczywiście wszystko zależy od stanu i od kogo się kupuje mój przyjechał z Danni i kupiłem go praktycznie z TIRa od kolegi,który sprowadzał sprzęt z Danii. Dałem 7 tyś. chyba z 9 lat temu ale ta cena była specjalna dla mnie po koleżeński u po kosztach. Ciągnik po za tym,że fajnie wygląda to też dobrze pracuje i zawsze coś się dla niego do zrobienia znajdzie a do wielu rzeczy jest niezastąpiony.

@Toros Moim zdaniem przerabianie tak starych klasycznych maszyn na nowsze przez zmianę oblachowania to trochę niszczenie zabytkowego już ciągnika.

Ciekawostką jest to,że te ciągniki są nadal produkowane w kilku miejscach na świecie a głównie w Indiach a w ofertach na kilka rynków światowych w tym USA jest model nowego MFa, który od modelu 135 różni się tak naprawdę tylko maską (taką jak mają najnowsze MFy), przednią osią i wspomaganiem no i mają suchy filtr powietrza a tak to praktycznie 135..tak,że maszyna ponadczasowa  B) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adikpl1
  • 257 4525

Polska u nas produkowany licencyjny MF 235 a później 2812 tak naprawdę się tylko blacharką różni.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

u mnie takie nie jeżdzą :P zdarza się 255 i jakiś większy ale na ogół z tych starszych ciągników latają tylko ursusy :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Polska u nas produkowany licencyjny MF 235 a później 2812 tak naprawdę się tylko blacharką różni.

Różnice są i to znaczne. Ten ze zdjęcia czyli 130 ma 30 KM. z 4 cylindrowego silnika o pojemności 1760 cm3. Natomiast taki jak mój czyli 135 owszem ma tył bez zwolnic jak w naszych 235 i późniejszych 2812 ale na tym się kończą podobieństwa. Silnik jest ten sam 3 cylindrowy Perkins ale w naszych odpowiednikach miał 38 KM a model 135 ma 47-48 KM. w zależności od wersji i rocznika a do tego silnik nie jest zamulony tylko wkręca się tak,że na szutrowej drodze da się jechać driftem  :D Większość skrzyń biegów w 135 jest z MultiPower i ten ciągnik katalogowo jedzie 35 km./godzinę...w praktyce mój jedzie 38 km./godzinę...do zeszłego roku był to najszybszy mój ciągnik i najszybszy w całej wsi  :D Wersje z mechaniczną skrzynią są wolniejsze ale 30 km./godzinę dają radę do tego zdecydowanie silniejsza hydraulika, dużo lepsza zwrotność no i oczywiście praktycznie są bezawaryjne co w przypadku tych wychodzących z Ursusa pozostawiało wiele do życzenia. Jedynie pierwsze 235 były bezawaryjne bo składane były w Ursusie w 100% z angielskich części. Taki właśnie egzemplarz był na stanie w mojej szkole rolniczej w Supraślu. Dodam,że mój pierwszy z życiu ciągnik czyli 255 z kabiną komfort kupiony jako nowy w 88 roku mający katalogowo 47 KM mimo większej masy i zwolnic mógłby modelowi 135 starszemu o 20 lat jedynie kierownicę polerować  :D 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Czarek525
  • 91 1567

@extrabyk   Nie tylko te dwa MFy były na wystawie, ale był jeszcze mf 30, 135 i prawdopodobnie TEF 20 :) I popracują jeszcze długi czas :D Pod koniec tej imprezy były jeszcze wyścigi tych zabytków i powiem ci, że ten 130 i 135 to dosyć szybkie były w porównaniu do innych ciągników :D Tak na marginesie to nasza 328 jest z 67 roku i sąsiad ma starego MFa 65 i dotychczas jest z niego zadowolony :)

 

@Tomaszek8504   Podejrzewam, że jeszcze długo będzie nimi handlował ;)

 

@Valterka   Patrząc po portalach aukcyjnych to ceny z roku na rok są coraz wyższe, więc łatwo nie będzie kupić taki zabytek w dobrych pieniądzach :wacko:

 

@Sebastian123339   Mi też się spodobał :D

 

@gosciu506   Zakończenie lata w Rudawce Rymanowskiej ;)

 

@songo   W mojej okolicy jest podobnie, tylko zamiast ciężkich ursusów są najpopularniejsze 330, 360, i T25 :)

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj