Renault145 4 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 4 283 jaki koszt kompletu? brałeś tez hamulec bezpieczeństwa? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kitowiak 515 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 515 4879 Odwrotnie kolego, mocniejszy na tył słabszy na przód Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
avici_lv80 106 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 106 722 jakby dał słaby na przód a na tył mocny to przy chamowaniu zrywał by przyczepność na tyle a przód by się toczył.. ta sama zasada co w każdym innym pojeździe: przód chamuje tył asekuruje Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
griga 1075 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany AgroTeam 1075 12377 Awaryjnego nie brałem bo stanowczo za drogie to rozwiazanie. W przyszłości może zrobię wersję autorską. Koszt do tej pory około 650zł do tego jeszcze węże. Co do siły siłowników kolega wyżej świetnie to opisał. Fizyki się nie oszuka przednia oś obrywa najmocniej. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kitowiak 515 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 515 4879 To teraz dopiero wyjasniliscie trzeba sie uczyć na błędach Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
damianus2222 119 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 119 1877 tez niedawno założyłem do jednej przyczepy.. dobra sprawa w renowce mam na olej, a zetor na powietrze Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 824 3339 Awaryjnego nie brałem bo stanowczo za drogie to rozwiazanie. Jakie drogie? Akumulator hydrauliczny 100 zł, zawór kilkadziesiąt, linka grosze. Zgodnie z przepisami przyczepa ma mieć układ zapewniający jej samoczynne zahamowanie w razie przypadkowego rozłączenia zestawu i bez tego przeglądu nie zaliczysz, a jak "zaliczysz" i trafisz na drodze dociekliwego policjanta, to diagnosta będzie miał problemy, a Ty mandat (znacznie większy niż koszt montażu tego hamulca). Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
griga 1075 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany AgroTeam 1075 12377 Sam zawór kosztuje 1400zł do tego akumulator plus węże. A o przepisach nie będę sie wdawał w dyskusję Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 824 3339 Akumulator tak jak pisałem - ok. 100 zł (nie musisz nówki kupować). Zawór to najzwyklejszy zawór kulowy, nie wiem, skąd wziąłeś tę cenę. Są na allegro poniżej 40 zł (np.: http://allegro.pl/zawor-kulowy-hydrauliczny-wysokocisnieniowy-1-4-i6864828988.html), potrzebne są dwie sztuki. Węża potrzebujesz kawałek, więc koszt znikomy + zakucie (2 kawałki czyli 4 końcówki) + koszt zakucia końcówek do zaworu na przewodzie zasilającym.. Tańsza opcja: zostawić oryginalne dźwignie hamulca postojowego (zaciąganego mechanicznie, najczęściej korbką), dorobić zapadkę i dać linkę do ciągnika, która zaciągnie hamulec postojowy i się zerwie (zapadka po to, żeby hamulec nie odbił po zerwaniu linki). Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
griga 1075 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany AgroTeam 1075 12377 To co napisałeś ok ale to nie jest zgodnie z przepisami o których pisałeś. Tu masz dedykowany zawór https://sklep.mizar.com.pl/zawor-bezpieczenstwa-hamulcow-hydraulicznych-p-23570.html Z czasem zrobie sobie takie coś na zaworze trojdroznym i wtedy koszt pewnie zamknie sie w 300zł Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 824 3339 A niby dlaczego nie jest zgodne? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
griga 1075 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany AgroTeam 1075 12377 Nie chcę sie wdawać w bezsensowne rozmowy. W dużym skrócie Twoje rozwiazanie będzie działać ale jeśli coś ma się nazwać zgodnie z przepisami to tak musi tez być homologowane. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 14, 2017 Zaawansowany 824 3339 Ustawa prawo o ruchu (§14 pkt 5): 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, b ) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; Tak mi się jeszcze przypomniało odnośnie homologacji: jeśli dany typ przyczepy jest homologowany z hamulcami pneumatycznymi i nie było wersji z hydraulicznymi, to ich zmiana i tak powoduje utratę homologacji. W takiej sytuacji, aby być w zgodzie z przepisami, musisz mieć fakturę i zaświadczenie od uprawionej firmy o wykonaniu zmian konstrukcyjnych w pojeździe i opinię rzeczoznawcy. Z kolei jeśli przyczepa nie była homologowana (wyprodukowana przed rokiem wprowadzenia wymogu homologacji), to nie ma tego problemu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
GRZES1545 8903 Napisano Grudzień 11, 2018 (edytowany) Zaawansowany 8903 10859 Dobrze że w homologacji mam hamulce hydrauliczno pneumatyczne, będę zmieniał siłowniki bo mam pneumatyczne na coś takiego jak kolega na zdjęciu ma. griga- powiedz jak sprawują się te siłowniki i czy mógłbyś podać mi oznaczenia czy modele tych siłowników. Edytowano Grudzień 11, 2018 przez GRZES1545 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
dudek998 98 Napisano Grudzień 11, 2018 Zaawansowany 98 1110 Juz kilka lat mam takie silowniki i jest ok. Polecam. Tylko tak jak mowicie z przodu musi byc mocniejszy a z tylu slabszy Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się