Wygłuszenie kabiny w Ursusie C-360
 

Wygłuszenie kabiny w Ursusie C-360

  • 4830 wyświetleń

Dałem dwie maty jedną przyklejaną do blachy drugą z materiału i na to dałem jeszcze styropian 3cm. Zobaczymy jaki będzie efekt :)

Wrzucam fotkę mocowania kokpitu do kabiny


Z albumu:

Remonty i udoskonalenia maszyn

  • 144 zdjęć
  • 0 komentarzy
  • 1220 komentarzy obrazka

Informacje o zdjęciu Wygłuszenie kabiny w Ursusie C-360

Zrobione z SONY DSC-HX300

  • 4.3 mm
  • 1/50
  • f f/2.8
  • ISO 800

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • grzegorzk4
  • 68 709

styropianu się nie daje do takich rzeczy, gdyż jest palny, lepiej trzeba było zastosować wełnę, taką np jak do kominków się stosuje z folią aluminiową.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kitowiak
  • 487 4767

Tylko jak matami po obklejał to nie powinno stwarzać zagrożenia, ja już dawno o takim wygłuszeniu myślę u siebie :) gdzie zastanawiałeś maty ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 1464 11219

@Grzegorz4

 

Tutaj jest tak odizolowane że raczej nie ma prawa się nic z tym dziać.Dałem to co miałem pod ręką ale masz rację wełna pod tym względem była by lepszym rozwiązaniem ;)

 

@KItowiak

 

Dokładnie..tym bardziej że tam nie będzie ani takiej temp. ani tym bardziej otwartego ognia wiec myślę że nie będzie żadnego zagrożenia :) Maty kupiłem w okolicznym sklepie z częściami motoryzacyjnymi :)

 

@Rafalll360

 

Jak to zwykle bywa to co miało być najprostsze i najszybciej do zrobienia będzie trwało najdłużej :) Z gięciem był mały kłopot ale dzisiaj byłem w innym miejscu i wygną bez problemu tylko że nie szybciej jak na środę-czwartek więc pewnie na razie zostanie bańka 20l jako bak :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • damianus2222
  • 119 1877

Wg mnie aby wyciszyc to, tlumik musi byc powyzej dachu, mata wygluszajaca 2x1cm, uszczelki na drzwiach i szybach nowe a drzwi dobrze ustawione, aby były domkniete. W c360 omleic dach, blotniki i jezeli ktos zrobi podloge to 2 warstwy od spodu a 1 z gory i dopasować gumowy dywanik i bedzie cicho. Fakt jest ze niektore c360 beszczelnie wyja jak sie pusci noge z gazu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MrRolnik4011
  • 6 317

Witam czy mógłby ktoś mi doradzić w kwestii wyciszenia kabiny w C-4011 ponieważ dostałem taki pomysł aby przykleić na skrzynię i podnośnik i ogólnie gdzie się da matę bitumiczna oczywiście tak wyciętą aby można było zdjąć podnośnik lub pokrywę skrzyni czy pokrywy od akumulatorów jednakże mam pytanie czy ten klej niczemu nie zaszkodzi np. czy nie podniesie się temperatura w skrzyni zbytnio lub czy nie będzie parowała sie ta mata przez co wejdzie na skrzynię korozja może głupie pytanie ale wolę się upewnić.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Technik Mechanizacji Rolnictwa
  • Ursus-23
  • 121 747

MrRolnik4011  Lepiej dorobić do kabiny podłogę i do niej to przykleić jak jest w zetorach a i tak żeby było w miare cicho pasowało by wymienić koło talerzowe i atak na zetorowski

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MrRolnik4011
  • 6 317

Owszem podłogę było by miło zrobić ale nie mam zbytnio pomysłu ale u mnei w kabinie od escorta (pasuje idealnie do C-4011) to co najwyżej na 10 lub 15 cm ale nie mam pomysłu na to jak zrobić w takim razie pedał gazu i pedał mechanizmu różnicowego bo resztę to pewnie bym przedłużył a po za tym w tej kabinie jak na to że atak jest minimalnie wyszczerbiony to jakoś nie daje się we znaki co najwyżej na wysokich biegach a po za tym to w kabinie można rozmawiać bez wysiłku a radio również jest słyszalne i to wcale nie na maksa więc nie jest tak źle dlatego chciałem tylko matę bitumiczną przykleić i na to wykładzinę gumową położyć lecz nie wiem czy mi się korozja nie wda przez to lub czy się nie będzie woda skraplać czy też podnosić zbytnio temperatura w skrzyni a jeżeli chodzi o silnik to nie słychać go specjalnie ale kabina będzie jeszcze uszczelniana tłumik chciałem zrobić nowy wyciszany z rury perforowanej na która przyjdzie jakaś rura np, od rynny a pomiędzy w to przyjdzie wata stalowa a na koniec tłumika taka końcówka wygięta która odprowadzi resztę dźwięku dalej od kabiny (mam ta końcówkę już na okrągłym oryginalnym tłumiku i znacznie wycisza dźwięk piękny) a z tyłu zamiast chcę zbudować zabudowę kolumnę wymienić na tą od lublina bak przełożyć pod kabinę a kabinę całkowicie odizolować od silnika tylko nie wiem czy pompa da radę zaciągnąć paliwo wiem że się przyda na pewno zaworek zwrotny czy coś takiego co blokuje uciekanie paliwa nie wiem jak to wyjdzie wszystko w praktyce ale jakieś plany są a drugim moim problem są również obciążniki na przodzie bo nie wiem jak dorobić te na kołach nie były najlepsze a pod oryginalną maskę raczej będzie ciężko coś dorobić chciałem nawet odwrócić kolektor powietrza i filtr powietrza zamontować podobnie jak w C-330 tylko może jakiś inny suchy sam jeszcze nie wiem a akumulator przełożyć przed chłodnicę ale najprawdopodobniej  się nie zmieści bo maska jest krótka no może jak wyeliminuję bak to przedłużę sobie mocowanie od maski ogólnie chciałem ją przerobić na podnoszoną do góry może ktoś mi tu jeszcze doradzi. ^^

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 1464 11219

@Damianuss2222

 

Faktycznie jak by to chciał zrobić kompleksowo to trzeba by było to zrobić tak jak piszesz...Do tego pasowało by jeszcze zrobić całkiem nową podłogę i poprzerabiać wszystkie dźwignie i pedały.Roboty od groma ale wtedy efekt powinien być na prawdę elegancki tylko czy jest sens ? Ja już się w tak daleko idące przeróbki bawił nie będę Jak bym miał jeszcze coś robić to zabudował bym tylny most bo to można zrobić prosto szybko i tanio a resztę zostawił tak jak jest. Co do tłumika to racja czym wyżej dachu tym lepiej :) U mnie jest ponad dachem i w kabinie jest troszkę ciszej....

 

@Ursus-23

 

Dokładnie tak jak piszesz jak już robić to tak żeby to można było szybko i sprawnie rozebrać w razie potrzeby.

 

@MRrolnik4011

 

Absolutnie bym nie obklejał bezpośrednio skrzyni...moim zdaniem nie ma to sensu...raz że na pewno nie będzie się to chciało trzymać a dwa to jak podocinasz tak na "zero" dosyć skomplikowane kształty..trzecia sprawa jak to będzie wyglądać i jak to potem myć czy sprzątać..Jak już robić to tylko i wyłącznie podłogę z blachy i dopiero do tego kleić. Nie musisz od razu robić całej podłogi od samego przodu..wystarczy że zabudujesz sam most i już będzie duża róźnica. U mnie bak też będzie pod kabiną ponoć bezproblemowo oryginalna pompka będzie zaciągać paliwo :) Nie długo się o tym osobiście przekonam :) Jak nie będzie baku to akumulator możesz dać w jego miejsce :) Co do obciążników to najlepszym rozwiązaniem byłby przedni tuz :) Dzisiaj wszystko można przerobić czy dorobić na nowo wszystko kwestia kasy i chęci ;) a czy opłaca się dokładać do takiego ciągnika to sobie już musi każdy sam odpowiedzieć :) 

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MrRolnik4011
  • 6 317

Dzięki prorok masz rację co do tego tuza bo jeżeli zrobiłbym maskę otwieraną do góry to bym mógł praktycznie każdego rodzaju obciążniki zrobić nawet założyć wspornik od C-360 a potem założyć od niej obciążniki (mam takie od C-355M bo ma tura i kompletnie mu nie potrzebne te obciążniki sam tur wystarcza a ten tuz by mi się przydał gdybym się dorobił jakiegoś pługu do śniegu chociaż sam osobiście już nie raz myślałem nad tym aby zrobić tuz taki na ramiona żeby można było wszystko zaczepić do niego ale pierwsze na pewno byłoby to że musiałbym zmienić kolumnę bo na tej oryginalnej by nie ukręcił myślałem o tym od lublina. A co do baku to koniecznie musisz nas poinformować jak to będzie z tym zaciąganiem paliwa. i jeszcze raz się dopytam co myślicie o tym tłumiku co wcześniej o nim pisałem? Chciałem również podziękować Ursus-23 przepraszam że szybciej tego nie zrobiłem ale jakoś mi umknęło ^^



Jeszcze chciałem dodać pytanie jakiej grubości arkusz blachy polecacie do wykonania tej zabudowy może ktoś dałby namiary?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukaszursus904
  • 27 341

witam ;) właśnie przerabiam całą kabinę w moim zetorku 4011 wszystkie maty które stosuję mam ze szrotu z samochodów ;) do samej grodzi włożyłem kilka warstw powstałą nowa konsola oczywiście wspomaganie płąska podłoga zrobiłem dopiero połowe wyciszenia i jestem w szoku w kabinie już jest cicho jak w 7211 zbiornika paliwa mam przed grodzią 50l pedały przeniesione tak jak w zetorach cała kabina poszła do góry o kilka cm kolumna kierownicza jest od Du lanosa z regulacją ;) i manetkami będe wrzucał fotki na dniach jak to wszystko wygląda ;) styropian sie nie nadaje do niczego wyciszenia na szrocie biorę za darmo podłoga też jest podwójna od dołu blacha włozone maty ok 5cm i zamknięta z góry kolejną blachą im tak wszystkie elementy kabiny po takim wyciszeniu w c-385 poziom hałasu był 70 db tak nawet nie ma w wielu nowych ciągnikach ;) mata widoczna na zdęciu za pewne z allegro one są słabe bo za mało sprasowane itd, od dłuższego czasu się interesuje tymi wyciszeniami i już wiem że naj lepiej udać się na szrot przed przeróbką kabiny obudowałem tylko zbiornik paliwa i zrobiłem zabudowę odraz dałem wyciszenia pod oryginalną podłoge to dało już trochę ;)

 

Witam czy mógłby ktoś mi doradzić w kwestii wyciszenia kabiny w C-4011 ponieważ dostałem taki pomysł aby przykleić na skrzynię i podnośnik i ogólnie gdzie się da matę bitumiczna oczywiście tak wyciętą aby można było zdjąć podnośnik lub pokrywę skrzyni czy pokrywy od akumulatorów jednakże mam pytanie czy ten klej niczemu nie zaszkodzi np. czy nie podniesie się temperatura w skrzyni zbytnio lub czy nie będzie parowała sie ta mata przez co wejdzie na skrzynię korozja może głupie pytanie ale wolę się upewnić.

jeśli nie chcesz wiele przerabiać wywal maske tam jak wchodzi do kabiny obuduj bak do okoła wkładając maty jakieś ze szrotu  ;) u mnie to dało dużo a co do skrzyni samo przyklejenie bitumicznej maty nie da nic naj lepszy efekt to uniesienie podłogi  :) no można też obudować skrzynie blachą pod spodem dać wyciszenie ale to nie to samo co całkowita przebudowa kabiny  ;)

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj