Skocz do zawartości

Ursus 3250G prototypowy silnik na gaz propan butan



Produkt modyfikacji silnika wysokoprężnego 3250 w wersji gazowej miał znaleźć zastosowanie w ciągnikach sadowniczych i wózkach transportu wewnętrznego.
Prace rozwojowe zatrzymały się na zbudowaniu w 1998 roku prototypu, który nigdy nie znalazł zastosowania w seryjnej produkcji ani ciągników, ani wózków transportu wewnętrznego.

Średnica cylindra: 91,44 mm
Skok tłoka: 127 mm
Objętość skokowa: 2502 ccm
Moc znamionowa: 30 kW (41 KM)
Prędkość obrotowa: 2000 obr./min.
Układ paliwowy: wyposażony w:
- reduktor gazowy "Renzo Landi",
- zawór gazowy,
- mieszalnik z przepustnicą,
- regulator obrotów.

Zdjęcie zrobiłem w Muzeum Ursusa.
Pozdrawiam,
Jacek Mocny
Zapraszam na moją stronę:
https://www.jacekmocny.pl/


Rekomendowane komentarze

Widziałem skuter 50 z silnikiem na gaz, zbiornik z butli turystycznej,silnik zasysał fazą lotną.Wracając do tematu z powodzeniem służy silnik jak w c-330 na gaz w wielu wózkach widłowych ,zapewne ten też by znalazł zastosowanie. Obecnie technika poszła o wiele do przodu i silników Diesla nie trzeba modyfikować by zasilać  je gazem LPG,wprowadza się zubożenie dawki paliwa kompensując ją   gazem.

Ursus 3250 może nie, ale angielski Perkins A*3 jego starszy brat był w 2 wersjach: benzynowej AG3 i diesla AD3, gaz to już późniejszy pomysł do sztaplarek :)

One chodziły na gazie już dawno, ale Ursus o tym widocznie nie wiedział ...

 

Także nie wiem czym się dziwić.

Nawet mnie nie dziwi wypalanie uszczelek, skoro ten silnik był pierwotnie skonstruowany jako niskoprężny benzynowy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v