Obrotnica pługa Agro-Masz PO5 resor
 

Obrotnica pługa Agro-Masz PO5 resor

  • 13879 wyświetleń

Po roku użytkowania obrotnica nie wytrzymała... Na szczęście serwis za drobną opłatą wymienił na nową, pytanie na jak długo? Ktoś miał już takie przypadki?



Informacje o zdjęciu Obrotnica pługa Agro-Masz PO5 resor

Zrobione z Sony D2403

  • 2.9 mm
  • 1/50
  • f f/2.3
  • ISO 150



Rekomendowane komentarze

  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

Hmm... A kłócili się ze mną, że to przecież to samo co Kverneland i że nie warto przepłacać. No, ale plus dla serwisu za wymianę. A to na gwarancji?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • stempos1980
  • 7905 5943

każdemu się to może trafić a tym bardziej jak przecholuje z przednim balastem plus do serwisu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 3870 8146

Te pługi nie zaorzą nawet połowy tego co 20 letnie k vernelandy. Z biegiem lat widać poprawę ale to jeszcze nie to.Z drugiej strony w zachodnich następuje regres jakości ☺

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kuba24051
  • 470 4506

mass racje nie zaorza tyle co stare ale tyle co nowe napewno :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Jeszcze trochę i jakość się wyrówna. Nie widomo przy jakiej prędkości się stało i w jakich wsrunkach orał. W TPR rolnik Mazur aż do gazety musiał zgłosić problem, bo serwis nie chciał wymienić pękniętych odkładnic i zgiętych przedpłużków. Po interwencji wymienili.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

No właśnie. Do autora zdjęcia. Opisz w jakiej sytuacji to się stało.

 

@stempos1980 przedni balast raczej ma najmniej wspólnego z taką awarią. Bo wieżyczka/obrotnica powinna być przystosowana do ciężaru pługa. Czy uważasz, że jakby na przodzie miał mniej balastu i by go podnosiło to byłoby lepiej? Nie potrafię sobie tego wyobrazić 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Coś w tym jest. Mniejszy balas z przodu to lepsza amortyzacja w czasie jazdy. Wtedy tylne opony zaczynają bardziej amortyzować, gdy przód się unosi. Jeśli w polu przy dużej prędkości zaczepił korpusem o kamień to resor pewnie niewiele pomógł.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Wyrwało od góry, więc wskazuje na transport.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 1565 6615

Zapierdzielał ile fabryka dała, wpadł w dołek pług podskoczył i gotowe. Co tu więcej tłumaczyć, do swojej winy i tak nikt nigdy się nie przyzna.

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • JarosławŻebrowski
  • 0 2

Po pierwsze bez oskarżeń proszę, forum służy do wymiany doświadczeń i wzajemnej pomocy...

Co do historii pługa to, po nie całym roku od zakupu, czyli pierwszym sezonie wymieniono całą obronice, ze względu na luz sworznia w tulei obrotnicy na równoległoboku (ta pionowa), wymienione w ramach gwarancji, serwis przyznał, że mieli wadliwe tulejki...

Po kolejnym sezonie, stało się to co widać, naprawione, za 800zł wymiana gratis, ze względu że element już był wymieniony na gwarancji... Naprawdę plus dla serwisu za podejście, nawet się nie spodziewałem tego.

Pęknięcie na szczęście nastąpiło w polu, w trakcie podnoszenia na uwrociu... oczywiście, nie stało się to w jednym momencie, to co widać, to wyrwanie z poszycia ramienia, w środku jest pęknięta całkowicie oś, tak że po odpięciu siłownika można było odjechać z samą wieżyczką...

Co do transportu, prawda, są przeciążenia, osobiście nie używam koła podporowego do transportu, zabezpiecznie jest tak słabe, że nie wiadomo kiedy pług by się obrócił na asfalt... moim zdaniem obrotnica musi wytrzymać podskoki ciągnika na uwrociach, to i w transporcie, przy amortyzacji przedniej osi, tuza, przeciążenia nie są większe.

Co do balastu, 1300kg na przodzie, ciągnik 8,8t, mniej to zabijesz kogoś po drodze.

Według mnie, zwykła wada konstrukcyjna, widziałem połamane tak kvernelandy, kuny itd, jest to po prostu najsłabsze miejsce.. przyczynia się do tego na pewno lekkie naciąganie pługa na łukach, czy podnoszenie bezpośrednio z ziemi, a najbardziej blokujący się łącznik centralny przy złym ustawieniu, czy przejazdach przez skarpy, bruzdy itp.

Ogólnie jestem zadowolony z maszyny, trzeba brać pod uwagę że koszt maszyny, to 1/3 do 1/4 ceny zachodniego, pracuje bardzo ładnie, tylko tą oś mogliby wzmocnić.

Innym kupującym bym polecał po prostu: pług do 4 skib, ok, warto, tani, nowy, amortyzacja działa, automatyczne liniowanie działa bardzo dobrze.   od 5 skib w górę szukać czegoś półzawieszanego...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • iron
  • 1037 10797

prawda jest taka ze tak skonstruowane ramy są do d*py. plus słaby materiał i mamy efekty

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • damianus2222
  • 119 1877

No zdarzyło sie i tyle. 3 czynniki albo slaby material albo wina szofera lub zle zlozone... Jak pisali poprzednicy jak jest za duzy balast to tak bedzie. Znajomy kupil 5 skibowy bez GB i bez kola transportowego. transportuje go odkładniami do gory i dziwie sie ze jeszcze nic nie urwal choc on jezdzi 15/20 km. Sam w overumie przez głupotę jadac przez pole urwalem zabezpieczenie od tulei obrotnicy, fakt ze w overumie to 5 godzin i zmienione na nowe :) po za tym maszyne warto ubezpieczyć, znajomemu w kv 6 skiboqym poszla rama na 4 korpusie i dostal odszkodowanie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • iron
  • 1037 10797

przede wszystkim ciągnik powinien mieć amortyzację podnosnika aktywną o ile taka posiada bo podczas wpadniecia w dziurę to niezłe walniecia są. swoją drogą ten element chyba powinien być grubszy ew.odkówany

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukasz0920
  • 443 3152

Dosyć bronisz firmy, Jeżeli ciągnik ma amortyzacje podnośnika to można jechać ile się chce. A pług po prostu jest słąby konstrukcyjnie.Miałem lemken i się połamał przy 100km teraz kverneland i przy ciągnik 140km orze jak chce wyciągam w glinie w sumie robie co chce i nie idzie go połamać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysio22
  • 945 2745

Toś dojebał :D 🤯

lukasz0920 napisał:

, Jeżeli ciągnik ma amortyzacje podnośnika to można jechać ile się chce...

Zapraszam do mnie na drogę 40 letnią, jak przjedziesz samym ciągnikiem z miękką osią i kabina amortryzowana 50km/h przez całą wieś to stawiam Ci flaszkę. Gdyby właściciel zobaczył, jak jedziesz jego ciągnikiem na pełnej pi*dzie po dziurach z pługiem wysuniętym dobre 3m do tyłu, tłumacząc się, że amortyzacja dziala wyleciał byś z tej firmy na zbity ryj...

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukasz0920
  • 443 3152

Amortyzacja podnośnika a amortyzacja przedniej osi to dwie różne rzeczy. Polecam kiedyś spróbować zaczepic coś najcięższego i przejechać się po waszej drodze. Maszyna będzie ładnie pływać. Gdyby było blisko z chęcią bym udowodnił że idzie. Co do drogi to zgloscie do gminy że jest kiepska. U nas ogólnie drogi dosyć doprowadzili do porządku bo kiedyś to była dopiero masakra

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysio22
  • 945 2745

Napisałem samym ciagnikiem, bez jakiejkowilek maszyny. Mamy nh bez amortyzacji osi i kabiny, sztywny jak skurywysn i skacze jak piłka. Wiem ile daje amortyzacja ładowacza, ale nawet jeśli jadę z toną na turze, to nie zapierdzielam oporem, tylko staram się omijac te doły jak tylko mogę. Sprzet na pewno odwdzięczy sie duzo dłuższa bezawaryjna pracą. A z drogą temat rzeka...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28746 18344
10 godzin temu, lukasz0920 napisał:

Jeżeli ciągnik ma amortyzacje podnośnika to można jechać ile się chce

🤨

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiek277
  • 896 3582
Dnia 14.02.2017 o 23:18, stempos1980 napisał:

każdemu się to może trafić a tym bardziej jak przecholuje z przednim balastem plus do serwisu

Co ma przedni balast do tego że pęka obrotnica?

Lepiej bez balastu i przód w powietrzu, za pewne nawet pługa by nie oderwał od ziemi tylko przód 

Jeszcze powiedz że pękła obrotnica przez to że  przodu nie ma normalnych obciążników tylko tuz i obciążnik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Fugeo
  • 277 2299

Z polskich pługów to chyba Akpil jeszcze trzyma jakość wykonania adekwatną do ceny.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • stempos1980
  • 7905 5943
1 godzinę temu, krzysiek277 napisał:

Co ma przedni balast do tego że pęka obrotnica?

Lepiej bez balastu i przód w powietrzu, za pewne nawet pługa by nie oderwał od ziemi tylko przód 

Jeszcze powiedz że pękła obrotnica przez to że  przodu nie ma normalnych obciążników tylko tuz i obciążnik

Znajomy przy case 7220 na przedniego tuza zamontował balast z obciążnika od koparki 616 to oś obrotu od Kvernelanda 5 skibowego strzeliła na pierwszym szybszym przejeździe przez bruzdę a bez balastu  pługiem się nic nie działo więc trochę pomyśl zanim napiszesz jeszcze raz że balast przedni niema nic do obrotnicy

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiek277
  • 896 3582

Weź ty się ogarnij może 

Skoro jebła raz to może już pora na nią była 

Lepiej jeździć na dwóch kółkach najwyżej będą dwie połówki ciągnika 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukasz0920
  • 443 3152

Os była wyrobiona i luzy miała. Na przodzie musi być obciążenie żeby był uciag i tyle

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • stempos1980
  • 7905 5943
6 minut temu, lukasz0920 napisał:

Os była wyrobiona i luzy miała. Na przodzie musi być obciążenie żeby był uciag i tyle

To był 3 letni pług więc nie było luzów na osi obrotu.jeszcze miał lemiesze orginalne prosto z fabryki więc dużo nie miał ha za sobą

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysio22
  • 945 2745

Wbrew pozorom przedni balast ma sporo. Zawsze do owijarki idzie 3512 i nigdy nie czepiam obciążnikow bo bez nich też dojade do celu, lecz raz zaczepilem i było okej, do czasu. Zawsze to przód poderwalo i jechalo sie dalej, a z obciaznikami ciągnik był stabilny, ale przy wiekszym dołku przód nie puścił i urwalo ramiączka od wieszaka. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj