Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w New Holland

New Holland TS100 przekładnia

Tak to wygląda mniej więcej ;)




23 komentarzy

Rekomendowane komentarze

16/16 tu jest inaczej jak w nowych bo dźwignie maja po 2 przełożenia a nie jak w nowych 3+ 1-elektrohydraulicznie.

Jak wyglada ruszanie ze sprzęgła w przyscisku - miekko czy trochę szarpnie?

Tak w ogóle to one mają suche sprzęgło w tej wersji czy mokre?

widzę 8 biegów do tego na tej dźwigni żółw zając czyli razy dwa to 16 i obok jeszcze 1 i 2 zakres to 32 chyba ze sie mylę

ten żółw i zająć na dźwigni to oznaczenie przycisków zmiany 7 biegów pod obciążeniem , tylko między 4 a 5 trzeba zmienić położenie dźwigni wciskając sprzęgło.

  • Like 1

@domek1992 i @BUSTED biegów jest 16x16 i działa to tak jak pisze @malawania z tym że nie 7 a 8 biegów .

 

@MgrLukash - z guzikiem rusza łagodnie bez żadnych szarpnięć,sprzęgło jest mokre.

 

@cichyh32- skrzynia nazywa się Electro Shift , podejrzewam że to jest taka sama skrzynia jak Electro Command z tym że EC już jest bardziej zautomatyzowana i ma inny sposób załączania biegów bo tam już jest chyba guzik sprzęgła w lewarku i jest już tylko jeden lewarek oraz rewers już przy kierownicy ale na ten temat to lepiej by było żeby się wypowiedział ktoś kto się na tym zna.

ES były tez na rewersie EH, właśnie ta różnica że tam jest jedna dźwignia którą zmienia się 3 przełożenia mechanicznie a przejście pomiędzy dwoma najwyższymi zakresami odbywa się elektro hydraulicznie - wciska się przycisk sprzęgła i jednocześnie przycisk "zając" gdy chce się wejść na wyższy zakres lub "żółw" + przycisk sprzęgła jak z najwyższego na niższy. jest też możliwość zmiany w trybie automatycznym 8 najwyższych przełożeń - wtedy także przejście pomiędzy grupami zmienia się automatycznie.

 

W ES jest możliwość zmiany ty 4 biegów w trybie Auto czy tylko manualna obsługa?

Zgadza się ES też były na EH , na zakresie 5-8 jest tryb auto bo jak nim jechałem do domu to przy zatrzymaniu na skrzyżowaniach zawsze schodził z 8 biegu na 5 a czy na pozostałych zakresach też jest tryb auto to nie wiem jeszcze okaże się dopiero na wiosnę w polu.

Zgadza się ES też były na EH , na zakresie 5-8 jest tryb auto bo jak nim jechałem do domu to przy zatrzymaniu na skrzyżowaniach zawsze schodził z 8 biegu na 5 a czy na pozostałych zakresach też jest tryb auto to nie wiem jeszcze okaże się dopiero na wiosnę w polu.

Normalna skrzynia 16x16. W Swoim 7740 mam taka samą. Automatycznie redukuje tylko z H8 na H5,  poniżej z H4 na H1 juz nie redukuje i na LOW też nie redukuje. Jak chodzi skrzynia? Nie szarpie przy zmianie biegów zółw/zając? I jak rusza? Dosć łagodnie rusza ze sprzegła czy szarpie przy ruszaniu ze sprzegła?

koledzy widze obyci w temacie , mam ts 115 z taka sama skrzynie wszystko ladnie ruszanie etc. tylko miedzy 6 a 7 lekkie szarpniecie i miedzy 2 a 3 tez ,oraz pojawianie sie przy tym  kontrolki oleju "kropelka " ,czy starczy zrobic synchronizacje czy ktos ma jakies sugestie ? olej i filtry zmieniałem i nadal jak bylo tak jest..?

nom pomysł dobry, nie liczac kilkuset kilometrow odległosci... poza tym nie jestem z tych co nic nie potrafia naprawic we własnym zakresie.. raczej licze na inne konkrety"

nom pomysł dobry, nie liczac kilkuset kilometrow odległosci... poza tym nie jestem z tych co nic nie potrafia naprawic we własnym zakresie.. raczej licze na inne konkrety"

koledzy widze obyci w temacie , mam ts 115 z taka sama skrzynie wszystko ladnie ruszanie etc. tylko miedzy 6 a 7 lekkie szarpniecie i miedzy 2 a 3 tez ,oraz pojawianie sie przy tym kontrolki oleju "kropelka " ,czy starczy zrobic synchronizacje czy ktos ma jakies sugestie ? olej i filtry zmieniałem i nadal jak bylo tak jest..?

Z tą kontrolka od oleju bym się nie przejmował, u mnie jest to śamo praktycznie przy każdej zmianie biegów z tym że mój chodzi z ładowaczem więc cisnienie oleju jest mniejsze ale tutaj winna może być pompa oleju która po prostu może mieć przedmuchy już i tyle. Trzeba byloby ja uszczelnic ale Ogólnie pompy są drogie a remont się nie opłaca bo rozmawiałem kiedyś z fachowcem od tego i mówił że po ok pół roku po remoncie kontrolka znowu się pojawiała. Więc ja nie zwracam na to uwagi. Jeśli chodzi o te szarpie ie to mam identycznie w swoim, na każdych wchodzi łagodnie a na tych dwóch szarpie. Za te dwa przełożenia odpowiedzialna jest ta sama tarczka sprzęgłowa i po prostu może być już wyrobiona. Wydaje mi się że na biegach 3i7 te ciągniki najwięcej chodzą przy cięższej pracy i ta tarcza zużywa się szybciej. Z własnego doświadczenia wiem że kalibracja nic tutaj nie pomoże bo robię ja regularnie aa przy tych biegach jest tak samo. Możesz spróbować ale wątpię żeby coś się zmieniło.

@piciaj- kalibracja skrzyni na pewno nie zaszkodzi ale żeby przyniosła jakieś efekty musi być wykonana na rozgrzanym oleju.

Kalibrację można zrobić samemu ale jak to się robi to nie mam pojęcia ale gdzieś w internecie na pewno jest to opisane tylko trzeba dobrze poszukać bo tak na szybko patrzyłem to nic mi się takiego w oczy nie rzuciło :)

Kalibrację można zrobić samemu ale jak to się robi to nie mam pojęcia ale gdzieś w internecie na pewno jest to opisane tylko trzeba dobrze poszukać bo tak na szybko patrzyłem to nic mi się takiego w oczy nie rzuciło :)

Pierwszy lepszy link ;P

 

"Dla wiekszości NH i Ford. 

-zagrzany olej(ok 15 min) 

-wyłączyc silnik 

-wszystkie dzwignie skrzyni na środek 

-nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik 

puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja) 

silnik na ok 1240 obr 

-wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy) 

nacisnąc zająca i trzymać 

-na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa... 

jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk. 

-to samo do żółwia. 

-wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec. 

na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220. 

WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji ! 

TE same kody i calibracja co do ciągników Ford !"

 

Oczywiście skrzynia 16x16. Ja robie w ten sposób że na początku przesuwam tylko rewers i ta srodkową do przodu a tą od Low/High zostawiam po srodku i kalibruje C1 wciskając najpierw zająca potem C2 wciskając żółwia a nastepnie ze sprzęgłem przesuwam ta dzwignie rownież do przodu i C3 zającem a C4 zółwiem. jak skalibruje to gasze silnik, czekam ok 20s i smigam.

koledzy wielkie dzięki, jak sie rozgrzeje przy jakiejs robocie to zrobie mu kalibracje i zobaczymy :) chciałbym go sprzedać za jakis czas bo potrzeba nam zwłaszcza dużo ciezszej maszyny i jednak mocniejszej , aniechce sprzedawac jak co nie halo

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×