Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Wynalazki i udoskonalenia

Budowa sprężarki

Miała być stacjonarna ale jednak dokładam koła może taką ,,krowę" będzie się dało wozić na tych kółkach


Informacje o zdjęciu Budowa sprężarki


22 komentarzy

Rekomendowane komentarze

ja mam wan'a aw i niestety nie wytrzymały te obrotowe z a tyłu mam na stałe to jest ok.  Tyle że u mnie płyta nie do końca taka jak powinna być ........

Pod piaskowanie robisz czy do przydomowych potrzeb ?

No to niezły potworek z tego będzie , też kiedyś myślałem nad złożeniem kompresora z silnika z 126p ale chwilowo sobie to odpuściłem.

Sam jestem ciekaw jakich zmian trzeba dokonac w silniku zeby pracowało to na orginalnej głowicy a nie ma grubej blasze i głowiczkami od kompresora z c330

Jaki silnik ma byc docelowo benzyna czy tdi ??

Mi się wydaje że blacha z zaworkami jest lepszym rozwiązaniem, tylko jest problem żeby dobrać zaworki które wytrzymają takie obciążenie .

Jak się uda to tak na razie wszystko ogarniam co z czym i jak teraz walczę nad sposobem wypełnienia komory spalania w tłoku żeby był płaski

Czyli może to być ciekawe rozwiązanie bo głowica będzie chłodzona więc zwiększy to wytrzymałość zaworków , najlepszym rozwiązaniem było by zrobić chyba nowe tłoki z tym że to na pewno będzie bardzo drogo kosztować lub ewentualnie próbować dobrać jakiś inny tłok np. od jakiegoś kompresora, tylko że też na pewno nie będzie on idealnie pasował i trzeba by było trochę porzeźbić.

Właśnie najprostsze rozwiązanie to silnik fso bo ma tłoki nawet trochę wypukłe z kolei pewnie głowica ma komorę spalania więc tu czy tu jest przeróbka na razie jest plan żeby w komorze w tłoku zrobić gwint i wkręcić na klej wałem aluminiowy po czym na punktować na końcu i raczej będzie trzymać. Tłok od innej sprężarki nie koniecznie będzie pasować raz śr. dwa wys. trzy sworzeń cztery odległość od osi sworznia do góry tłoka poza tym te w sprężarkach tych popularnych typu w ursusach i innych wynalazkach kończąc na ciężarówkach mają śr. 60 +/- a tu ponad 70 więc ciężko a od jakiegoś wan-a pewnie nie mało kosztują gdzie tokarz weźmie mniej

trochę opór na 4 cyl silniku bo podwajasz objętość tłoczenia... Zastanawiałeś się czy nie będzie lepiej kupić WANa i wyremontować?

Tłoczą zawsze 2 tłoki także nie podwajam a czy lepiej kupić czy nie to nie wiem mam zamiar zmieścić się w 1500zł i mieć satysfakcję z czegoś co sam zrobię nie sztuką jest wszystko kupić mnie cieszy jak sam zrobię i działa a za wan-a trzeba dać ok 2000 i dołożyć nie wiem czy taką wydajność uzyska co 4 cyl.

Także krótko mówiąc której opcji by nie wybrać to i tak trzeba coś przerobić .

 

@DTaras- jeśli zastosuje mocny silnik elektryczny do napędu to nie powinno być tam problemów z oporami ,z WAN'a podejrzewam że nie da się osiągnąć tak dużej wydajności jaką będzie mógł uzyskać z tej konstrukcji.

Poprzeglądałem chwile internet i z tego co widzę to były jakieś WAN'y które miały tłoki nawet o średnicy 100 mm .

Można by też było spróbować z tym naspawaniem dodatkowych krzywek na wałku tylko też trzeba by to było w odpowiednim miejscu zrobić aby tłok nie spotkał się z zaworem.

To za dużo kombinacji wywalam zawór wydechowy i i jego gniazdo a w tego miejsce idealnie pasuje od c-360 ale chcę jeszcze sprawdzić od jelcza czy wejdzie bo ma większą wydajność a w ssącym wymienię sprężynę na miękką żeby podczas suwu w dół opadał razem z tłokiem od podciśnienia i tak będzie działać. Co do tłoka to właśnie wydaje mi się że w golfie jest 75 jak po niedzieli go przemierzę to będę szukał gdzie fizycznie mogę porównać do takiego z linku bo wydaje mi się że coś z tego może wyjśc

poszukaj katalogu tłokow jakiejś firmy np mahle..zaworek to może być blaszka sprężysta. Sprężynka nie pęknie wtedy...

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.