Kverneland 9476C
 

Kverneland 9476C

  • 12063 wyświetleń

Największy skok wydajności od czasu przejścia z dojarki konwiowej, lub z KS-ki na sieczkarnie samobieżną :D


Informacje o zdjęciu Kverneland 9476C

Zrobione z HUAWEI EVA-L09

  • 4.5 mm
  • 1081000/1000000000
  • f f/2.2
  • ISO 50

Rekomendowane komentarze

  • Użytkownik
  • krzy123
  • 0 78

jak się sprawuje? polecasz ? powiedz mocne i słabe strony bo chce kupić właśnie zgrabiarkę dwukaruzelową ale jaką markę wybrać która lepsza nie wiem każdy zachwala swoje z przedstawicieli. ja myślę nad: Samasz, Claas, Krone. nie myslałem nad Kvernelandem. na co zwracać uwagę przy zakupie doradź jak możesz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • wasil
  • 2 68

Mam taką samą i mogę powiedziec jedno jest godna polecenia. Użytkuje od dwóch lat zgrabiła ponad 300ha i jak do tej pory zero awarii. nawet zęby są wszystkie oryginalne. Po przesiadce ze zwyklej 9-gwiazdowej nie zamienię jej na żadną inną. Ja wtedy wybrałem kvernelanda ze wzgledy na cenę. Dałem za nią 61tys brutto. z niezależnym podnoszeniem lewej lub prawej karuzeli jest to cena podobna do polskich a jak byłem na pokazie sipmy to myslałem ze sie rozleci.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339

 chce kupić właśnie zgrabiarkę dwukaruzelową

 

Polecam szeregową zamiast takiej, masz dużo większe możliwości wyboru, jak zgrabiać. Do tego jest znacznie wygodniejsza w transporcie i nie zaliczasz wszystkich drzew po drodze. Przy tym szeregowe są zwykle lżejsze i nie mają sterowania kołami, które z czasem łapie luzy i robi się niebezpieczne na drodze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rocknrollnik
  • 35 397

fakt , szeregowa jest bardziej uniwersalna ale co do luzów to w każdej się kiedyś zrobią.A wymiana końcówek drążków kierowniczych łatwiejsze niż naprawa przegubów  w szeregowej.Ktoś na forum pisał ,że najlepsza szeregowa na ramie i kołach tyłnych bo zwykła szeregowe na wózkach też lubi tańczyć na drodze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 3865 8142

Taka jest ok jak jest dobra i równa trawa. Mam w takim systemie tylko mniejsza Niemeyer 620. Jak zgrabiac np 4 pokos i jest słaba trawa to walki są za małe. Planuje ja sprzedać i kupić taką ktora grabi na bok. A co do skretnych kół to świetna sprawa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

bardzo fajna Zgrabiarka polecam u mnie 9469 s vario pracuje idzie robota jak burza :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339

fakt , szeregowa jest bardziej uniwersalna ale co do luzów to w każdej się kiedyś zrobią.A wymiana końcówek drążków kierowniczych łatwiejsze niż naprawa przegubów  w szeregowej.Ktoś na forum pisał ,że najlepsza szeregowa na ramie i kołach tyłnych bo zwykła szeregowe na wózkach też lubi tańczyć na drodze.

 

W każdej, w której mają na czym. W szeregowej na wózkach nie mają. Naprawę jakich przegubów masz na myśli? Nie zgodzę się też, że na tylnych kołach i ramie lepsza - po pierwsze cieńsza, po drugie znów kwestia luzów i tańczenia na drodze. Nasza jest na wózkach i ma swoje lata (Kverneland Taarup 9065s), a jakoś nie zauważyłem, żeby tańczyła. Wręcz przeciwnie, prowadzi się idealnie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • gospodarny1992
  • 83 841

Nie mam doświadczenia z szeregowymi..Ta była kupiona bo akurat stara karuzela (jak świat) się posypała, a że firma wypuściła ich dużo, to sprzedawali za dobre pieniądze (55 czy 53 tys. netto) jak dobrze pamiętam, z rozdzielaczem prawa lewa i gumami które zapobiegają zgubieniu zęba gdy pęknie. Pracuję się znakomicie, znacznie przyśpieszyła robotę, grabi bez problemu nawet skrawki rzędu 10a, co przy szeregowej mogłoby być kłopotliwe. Solidna maszyna nie znam cen całej gamy zachodnich marek, ale od Krone była mega tańsza przy podobnych parametrach(Krone miał 13 ramion na karuzeli, ta 11). Jeśli są nierówne łąki, torfowe etc. to ważne jest kopiowanie terenu, tutaj jest OK ładnie to jeździ, jest dużo możliwości ustawień, przekładnia jest w kąpieli olejowej, ramiona sprawnie się wyjmuję. Za te pieniądze myślę że nic lepszego się nie kupi z zachodnich marek... Pomijam już o ile bele się poprawiły po niej jak całą szerokością podbieracza idzie materiał! A trawa to DSV  5053TURBO

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • G_Siegien
  • 37 274

gospodarny, nie zgodzę się co do zgrabiania szeregową małych kawałków (na dwóch oddzielnych wózkach). Zgrabianie takich malutkich i nieforemnych kawałków jest bardzo przyjemne i łatwiejsze niż jedno-karuzelową :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czarny1211
  • 9 169

Co możesz powiedzieć o niej po roku eksploatacji?

Czy ten tandem tylko na 3 kółkach (w sumie 4 go przednie podwójne) dobrze kopiuje teren - konkurencja (nawet samasz) ma 5 lub 6 kółek. Zauważyłeś jakieś problemy?

Jeszcze jedno - może wiesz czy w przekładni tej w karuzeli rolki które "sterują" palcami grabiącymi (chodzą po bieżniach) są na łożyskach czy nie ? Konkurencja twierdzi, że tam nie ma łożysk tylko ślizga się to po bieżniach.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bronek
  • 248 1183

W Tej zgrabiarce Kverneland też mozesz wziąć tandem na 6 kółkach.Z tego co mi wiadomo wszystko jest na łożyskach zamknięte w przekładni olejowej.

G_Siegien@ zgrabianie małych kawałków jest bardziej uciazliwe w przypadku szeregowej. Manewrowanie na wstecznym jedną osią jest duzo lżejsze niż tandemami w szeregowej. Ostatnio  nawet przedstawiciel odradzal mi zakup tego typu zgrabiarki, twierdzac że jest dużo  delikatniejsza rama niż w tej co jest na pojedynczej osi. 

Niewątpliwie zaletą tego modelu jest cena w max opcji około 55 tyś netto oraz masa niecałe 1700kg. Pod tym względem wygrywa z konkurencją. Nawet samasz jest droższy i cięższy ponad 300kg, a jakość slabsza..

Można wziąć pottinger czy krone, ale trzeba 20-40tyś dorzucić..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
Jeśli dobrze zrozumiałem to rama w szeregowej jest delikatniejsza? Jest tak dlatego, że to różne konstrukcje i o ile w szeregowej cały ciężar karuzel spoczywa na kołach tak w tej ze zdjęcia część ciężaru po podniesieniu musi przejąć rama. Nawet w czasie pracy mimo kółek rama trzyma karuzelę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj