Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Fendt & John Deere?

Ciągnik Fendt, prawdopodobnie model z serii 700, wykonuje zadania na placu gospodarstwa z zastosowaniem ładowacza czołowego, podczas gdy w tle widoczny jest John Deere. Z mocą około 150-240 KM, która charakteryzuje modele tej serii, Fendt skutecznie obsługuje ciężki ładowacz czołowy. Silnik o dużej pojemności i mocy zapewnia wydajność podczas przeładunku materiałów. Towarzyszący John Deere może pełnić różne funkcje wsparcia, wspierając zadania przeładunkowe lub transportowe. Ta kombinacja maszyn umożliwia efektywną pracę na gospodarstwie, łącząc moc i typową dla Fendt precyzję z solidnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.




Rekomendowane komentarze

Na New Holandy do serii T5 to naprawdę nie ma co patrzeć tam to są buble a najgorsze te modele składane we Włoszech i ogólnie to się odnosi do koncernu CNH. Czy steyr jest najwyżej z tych 3 to też nie sądzę wszystko to jest to samo tylko w 3 różnych kolorach. No nie wiem czy NH to taka strefa budget gdzie JD 6195r wyszedł 20 tys drożej od NH T7.230. Jak dla mnie fendt i jd robią się przereklamowane, a ostatnimi czasy jd trochę był zacofany co nadrabia teraz w nowej serii 7., oraz jak dla mnie nie ma takiej jakby listy która marka jest najlepsza a która jest pod nią bo żaden traktor nie jest idealny i jednemu będzie to pasowało w tej marce a drugiemu ta sama rzecz będzie przeszkadzać.

@ksyniu22 Proszę, nie powielaj więcej takich bzdur, że Fendt Vario nie spala mniej od innych ciągników z powodu mniejszej sprawności przekładni.. Zauważ że to nie jest "czysto" hydrostatyczny napęd.. Odnośnie zużycia paliwa, to podam konkretny przykład w którym inny ciągnik koncernu Agco z silnikiem 4 cyl o mocy ok.130km podczas pracy z WOM em spalał dobre 150 l paliwa. Fendt Vario o mocy 170 km z tą samą maszyną, w tym samym czasie pracy potrafił nieprzekroczyć 100 l.

@wilhelm. Nie zgodze się z Tobą. Pracowałem JD 6430 premium + glebogryzarka Maschio 3m wom1000 prędkość robocza 3,5-4,0km/h spalanie 20-22l/h następnie z tą samą glebogryzarka, Fendt 516vario na takiej samej glebie prędkość robocza 3,6-4,2km średnie spalanie ok 28l/h. pomimo ponad 30 koni różnicy na korzyść fendta nie było czuć tej roznicy mocy. Sporo sie najezdzilem i naogladalem tych ciągników jak pracowałem w niemczech i powiem tak... fendt : wykonanie jakość komfort i " bajerami " przewysza john deera ale w robocie już sobie tak swietnie nie radził . Awarie elektryki , pneumatyki ( niektore miały skłonność do przegrzewania sie jak dostały w d*pe ) fakt ciagniki robiły 10 tyś mth w 6-7 lat tylko kierowcy się zmieniali john deere też nie był święty wycieki z przedniego mostu poluzowujace sie śruby od kół, problemy z komputerem i hydraulika w 7530 ale wszystko wszystkim john deere mógł być bez poobijany po 30 kierowcach z lejacym olejem " choinką "na komputerze od błądow i awari z powidzieranymi kablami ALE ON DALEJ JECHAŁ I ROBIŁ SWOJĄ ROBOTE JAK WŚCIEKŁ niestety żaden fendt na firmie nie mogę sie tym pochwalić. ..

 co do fendta sie nie  wypowiadam ,  ale  dobre john deere  wedlug mnie sie skonczyly  na seri  30 , duzo kolegow  na  6x30 comfort  i sprawuja sie super  natomiast  premiumy chodza juz troszke gorzej psuja  sie jakies drobnostki  , te  dzisiejsze produkowane sa  juz gorszej jakosci  ,   niedlugo  moze byc  tak ze jedynym  nowym ciagnikiem   ktorego warto kupic moze byc fendt

Dziwne troche, bo w mojej okolicy większość traktorów zachodnich, to właśnie J.D. i właściciele wychwalają pod niebiosa swoje maszyny, ale jednak przyznają, że silniki mają spory apetyt na paliwo.. Nie wiem, różnymi Johnami "pojeździłem" ale tylko okazyjnie i krótko. Na codzień mam do czynienia z czterema Fendtami i jednak bardziej przekonuje mnie ta marka...

@wilhelm jakbym nie miał doświadczenia z fendtami to bym nie pisał, dla mnie są po prostu przereklamowane i za tą cenę nie oferują dużo więcej jak inne traktory :)

i co do spalania to mam bezpośrednie porównanie dwóch traktorów AGCO które robią te same prace i ten na zwykłej skrzyni pali mniej jak ten z bezstopniówką a mimo, że ten drugi ma 15 koni więcej to wydaje się słabszy

@mraukot, chyba śmiesz żartować w tej chwili.  :blink: Skrzynie vario oprócz przekładni mechanicznych bazują na przekładni hydrostatycznej, więc są to układy dość skomplikowane. A skrzynia DD w JD to w 100% mechaniczna skrzynia biegów, w której zastosowano dwa sprzęgła, więc nie wiem co wg Ciebie jest tam skomplikowanego i dlaczego ma być mniej wytrzymała. W rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie niż w Twojej wypowiedzi.

Właśnie tak. Vario to komfort podczas pracy, niższe spalanie ze względu na to że można dopasować odpowiednią prędkość, ale o sprawności skrzyni żaden diler czy nawet producent ciągników Ci nie powie. Każda mechaniczna powershift będzie miała większą sprawność niż bezstopniowa która traci moc na silnikach hydrostatycznych. Straty mocy w skrzyniach CVT niwelowane są przekładniami mechanicznymi które ostatecznie przenoszą napęd na koła. Bez tego byłby to zwykły napęd hydrostatyczny jak w kombajnach. Np Direct w Valtrze ma 4 mechaniczne zakresy pracy więc teoretycznie ma większą sprawność niż Vario

 

DD ma tylko 2 sprzęgła więc nie wiem skąd Ci się wzięło, że jest ich więcej niż elementów w Vario. Po prostu działa to tak, że nawet jak przełączasz bieg, a jedno sprzęgło wysprzęgla wałek, to drugie sprzęgło nadal przekazuje napęd.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v