Tuleja wału napędowego przedniego napędu w Lampo 70
 

Tuleja wału napędowego przedniego napędu w Lampo 70

  • 6231 wyświetleń

Prezentuję sposób na spowolnienie zużycia tulei wału przedniego napędu. Jako, że u mnie w jednej tulei zostały całkowicie ścięte zęby, a w drugiej zwężone o połowę postanowiłem zrobić takie oto hermetyczne złącze ala przegub. Tuleja i końcówka wału i wałka zostały dokładnie przesmarowane smarem do przegubów (akurat miałem) następnie naciągnąłem dętkę rowerową i zamknąłem hermetycznie trytytkami. Nie wiem na ile to wytrzyma ale jak wytrzyma to powinno zdać egzamin idealnie. Nowa tuleja 220zł, od strony skrzyni prawie 300zł- dziękuję bardzo za taki biznes, tylko czekać aż następnym razem pójdą też zęby na wałku atakującym przedniego mostu- około 1000zł, tym razem na szczęście tylko trochę przewęziło mu frezy. Pozdrawiam!



Informacje o zdjęciu Tuleja wału napędowego przedniego napędu w Lampo 70

Zrobione z Motorola XT910

  • 4.6 mm
  • 99975/1000000
  • f f/2.4
  • ISO 107

Rekomendowane komentarze

  • Zetor Team
  • romek6340
  • 220 2926

Pomysłowe :)

Ja u sb z Zetorze muszę tak zrobić. Teraz jak luzu trochę ma to strasznie szybko smar ucieka. U mnie prawie nie ma frezów na wale napędowym od strony przedniego mostu. Tulejki i atak są dobre.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 563 4725

Są firmy które dorabiają kawałki takich wałków za rozsądne pieniądze i lecisz dalej bez wydawania większej kasy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ansu
  • 379 3887

Eeeee... dałem za tuleję 120zł do formula 135 z 1999r i działa już 2 lata, wał był OK

Są firmy co przekuwają takie końce walków

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Dętka rowerowa w wilgoci i w smarze? Maksymalnie pół roku.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

To już lepiej założyć normalną harmonijkę z przekładni kierowniczej lub kupić z jakiejś maszyny. Rożne są w sprzedaży.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukbold
  • 1031 5767

A przednia oś wybita na sworzniu i się dziwi że tuleja pada.... jakoś w MFie nic się z tym nie dzieje

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • bzyki
  • 0 13

 Zamiast ćwiczyć takie rzeźby skasuj luz na przednim moście, jak most-wał-skrzynia stracił osiowość to żadne cuda nie pomogą. Taka jest wada przeniesienia napędu bez przegubowego

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrewk
  • 154 795

U siebie w massey'u wymieniłem tuleje na takie z otworami pod kalamitki do smarowania. Wewnątrz tuleja ma wyfrezowany kanał i ładnie szybko można nasmarować w każdej chwili bez tego kondona :D

 

Gratki za pomysł, zawsze to lepiej niż nic jednak przodek do zrobienia szybciej czy później będzie.

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • metiu20
  • 16 239

Luzu na moście nie ma, właściwie to nie ma ich nigdzie, traktor jest smarowany co chwilę, ma 3800 motogodzin. Gdyby były problemy z osiowością tuleje byłyby rozbite/ zniekształcone, tutaj mają jedynie starte/przewężone frezy na skutek tarcia, po prostu od pracy przenoszenia napędu. Może przyczyną było to że jakiś czas jeździliśmy non stop z włączonym przednim napędem bo przycięła się dźwignia i nie dało się go rozłączyć. Może też stało się tak dla tego, że traktor pracuje w chmielnikach gdzie trzeba wiele razy nawracać i nie ma za dużo miejsca na uwrociach więc po kilka razy zmiana kierunku przód-tył.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • metiu20
  • 16 239

Jeszcze uściślając, ponieważ jest znaczna różnica w średnicy tulei i wału, dętka rowerowa była najlepszą, albo najłatwiejszą opcją ze względu na swoją elastyczność. Naciągnięcie na tuleję jakiejś mocniejszej gumy, która jednocześnie byłaby na tyle ścisła by utrzymać szczelność na wale byłoby bardzo trudne.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • radek27
  • 17 224

przyczyną jest to, że ten ciągnik główną siłą uciągu ma na przednim moście, tył tego ciągnika jest strasznie lekki i bez przodu nic nie idzie nim zrobić, przyczepy z pola lepiej wyciąga 360 niż ten bez załączonego przodu, miałem rollera 70, oszczędny ciągnik i niestety na polskę strasznie ogołocony z wyposażenia

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • radek27
  • 17 224

przyczyną jest to, że ten ciągnik główną siłą uciągu ma na przednim moście, tył tego ciągnika jest strasznie lekki i bez przodu nic nie idzie nim zrobić, przyczepy z pola lepiej wyciąga 360 niż ten bez załączonego przodu, miałem rollera 70, oszczędny ciągnik i niestety na polskę strasznie ogołocony z wyposażenia

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • DFpodlaskie
  • 10 24

Z całym szacunkiem... wymień tuleje przedniego sworznia - dużą i małą.. oszczędzisz sobie zakup ponownie ściętych tulei łączących wałek . Jest taka zasada, ścina ci tulejkę... wymieniasz od razu tuleje sworznia.. inaczej historia się powtórzy.. Jak byś miał przeniesienie napędu na wałku z krzyżakiem możesz jezdzic az przód odpadnie.. tutaj niestety.. lub stety od razu oznaką jest ścinanie tulejek. Pozdr.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • metiu20
  • 16 239

Rozumiem, ale czy w takim razie da się jakoś dokładnie te tuleje na moście sprawdzić? Przód nigdy nie był przeciążany, był regularnie smarowany i luzów nie czuć, albo nie umiem ich sprawdzić.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • DFpodlaskie
  • 10 24

Nie mam akurat zdjęc uszkodzenia, ale nie zawsze widać przesunięcie szczeliny na wejsciu wałka atakującego, ogolnie te tuleje sie zużywają, jestem juz po 5 takich wymianach , spokojnie mozesz w ciemno wymieniać..  jak ścina to tak jak piosałem =tuleje sworznia zużyte. Czasem jak dobrze sie przypatrzysz mozesz zauwazyc różnice szczeliny, lub wypadające listki mosiężnej tulei z tej szczeliny.. Akurat u mnie w agroplusie70 po 7 latach pierwszy raz padła tuleja pierwszy raz i tez nie ma tura.. i chodzil w lekkich rzeczach i byla smarowana z przodu i spodu.. to sie zużywa.. wymieniaj w ciemno :) bo za każdym ścinaniem cierpi frez na wałku atakujacym.. a wałek jest drogi.. zrób to za razem.. koszt tulei to ok 350-400zł + ok 200zł wymiana

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • metiu20
  • 16 239

Chcę podziękować kolegom za naprowadzenie mnie na trop tulejek przedniego mostu, po konsultacjach z mechanikiem podniosłem przód traktora za podporę czopu czy jak to się zwie, ważne aby nie za most bo nie będzie widać. Podniosłem i opuściłem i tak parę razy i ładnie widać jak podpora opadając siada na moście, luz wynosi ok 2mm i nawet to słychać przy szybkim opuszczaniu. Także chyba sobie zawczasu wymienię i te tulejki. Czy miały one wpływ na zużycie tulei napędu? Nie wiem... myślę że sam metal uderzający o metal między tuleją a wałem podczas przenoszenia napędu oraz dodatek rdzy jaka była na wewnętrznej stronie tulei tworzyły wystarczające tarcie by wytrzeć i ściąć frezy. Pozdrawiam!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dudekk
  • 11 168

tydzień temu w swoim mf2720 robiłem przód, luz był oko 2,5 mm frezy też były poddarte na walku atakującym. Nowa tuleja napedu to koszt 150zl a frezy naspawalem i dokladnie doszlifowalem. Mała rada jak smarujesz przedni most to podnieś przód żeby most opadł wtedy smar dojdzie na górę

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • metiu20
  • 16 239

Może i dobry pomysł z tym podniesieniem, na podporze jest co prawda kanał i puki tuleja trzyma szczelność z czopem to smar pójdzie tym kanałem. Jednak jak się już zrobi luz to smar wyleci szparą na dole.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj