Ursus U510
 

Ursus U510

Gdy jedziesz oglądać przyczepy a tu nagle boom !!! :D
Udało się całkiem przypadkowo spotkać taki oto okaz !


  • Like 2

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • ajgor94
  • 9 260

ponoć na tamte czasy to była maszyna wyprzedzajaca swą epokę :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Patrick345
  • 131 816

Piękna sztuka, ciekawe czy przechodziła jakieś remonty mechaniczne :huh:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adikpl1
  • 223 4272

Licencyjne fergusony mogły im opony czyścić. Gdzie on się znajduje? Masz może więcej zdjęć?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • cyprian1219
  • 368 2118

Gadaj gdzie taki stoi! :D Spotkałeś go u gospodarza który sprzedawał przyczepe?

Ładny, ciekawe jaki ma przebieg. Widać że dbają tam o niego, i ładnie go odmalowali. Ciekawe czy jest pierwszym właścicielem i w ogóle ile czasu go ma. Zawsze chciałem się takim przejechać :) On ma silnik o mocy 51km? 3 cyl czy 4? Chyba 3?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukas1988
  • 27 134

Kiedyś czytałem, że jeden taki (oprócz U310 prezentowanego na łamach RPT) jest w prywatnych rękach, ale nie myślałem, że komuś uda się go sfotografować.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 1798 7117

Swego czasu podobno Renault kupić na niego licencje,ale jak to za komuny wszystko ....uj strzelil przez kacapow

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bartekm66
  • 25 205

kiedyś (może ze dwa lata temu) widziałem U610 na allegro... wystawiony za 25tysi...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kojot629
  • 244 1892

To pewnie szczeka z lekka opadla jak go zobaczyles,hehe. Fajnie ze dales fotke takiego unikatu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Finlan
  • 28 317

Swego czasu był wystawiony na sprzedaż na jednym z portali, za symboliczną kwotę... 200 tyś zł

Z tego co widzę to ma zrobioną nową maskę i błotniki przednie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • agrotechnicZ165
  • 356 760

Właściciel pod handel go odpicował czy dla siebie? Wygląda jakby pola nie widział przez 40 lat ale kolanko wydechu mówi co innego.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 1798 7117

Taki unikat to pod siebie tylko,bo nikt go nie kupi zq tyle ile by chcial.Ciagnik w 90 % ma mieć wartość uzytkow.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1458 9788

Ajgor Bo wyprzedzał spalanie niskie  badne przez Agnlików Polskie silniki i przekładnia  Trimet coś w stylu sychronizacjii biegów

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • AgroSlask
  • 76 371

Ciągnik stoi 150 km od Poznania, Miejscowość Parzyn. Właściciel jest handlarzem przyczep, gdy nas oprowadzał ujrzeliśmy własnie tam oto takie cudo ! Podobno nikt o nim nie wie, bo są 4 sztuki w Polsce i to jest ta 4 którą każdy szuka, kupiony z Pasji i odpicowany na tip top, niestety nie orginał bo błotniki, maskę i inne pierdoły dorabiała firma na wzór oryginalnych bo był w opłakanym stanie, silnik 3 cylindrowy produkcji Ursusa który podobno lepiej chodzi niż perkins. Właściciel wspominał właśnie że bardzo nowoczesna konstrukcja, gdzie nawet na zachodzie nie było dobrego rywala dla niego. z takich ciekawostek to przesuwana przednia oś i zbiornik paliwa w korpusie(wlew widoczny jest przy drzwiach, nad schodkami) Ciągnik nie pracuje w polu, stoi tylko w garażu ale został wyciągnięty ponieważ robiona jest wylewka w garażu. Remont wyniósł ponad 40 tys Właściciel również restauruje stare motocykle typy wsk,wfm, komar itp. Można u niego dostać dosłownie wszystko do przyczep d-47 i pochodnych, skupuje również stare maszyny rolnicze. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Salisbur
  • 14 124

Ajgor Bo wyprzedzał spalanie niskie  badne przez Agnlików Polskie silniki i przekładnia  Trimet coś w stylu sychronizacjii biegów

Ursus U510 miał 3 biegi główne synchronizowane, 3 biegowy reduktor, plus wsteczny, hamulce tarczowe, osobne załączanie wałka WOM (dźwignią przy kierownicy) a ursusy 610 i 710 miały mieć 3 biegi główne plus wsteczny oraz 4 biegowy reduktor. Przekładnia Trimat miała być tak jakby opcjonalnie  stosowana w ursusach u 710, a był to trzystopniowy wzmacniacz momentu, czyli  3 biegi zmieniane pod obciążeniem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Finlan
  • 28 317

Nawet wyprodukowano jeden egzemplarz z półbiegami, stał w Olsztynie do tego roku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wisera
  • 489 3570

No dobra, jeden z nich stoii w muzeum Ursusa, drugi tu, trzeci był w Olsztynie, a gdzie ten ostatni?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Salisbur
  • 14 124

No dobra, jeden z nich stoii w muzeum Ursusa, drugi tu, trzeci był w Olsztynie, a gdzie ten ostatni?

Według jednej z książek wszystkich prototypów było znacznie więcej, podają że ponad 100. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj