Skrzynka na akumulator + wyłącznik masy Ursus 5314
 

Skrzynka na akumulator + wyłącznik masy Ursus 5314

  • 10141 wyświetleń

Taka mała modyfikacja pozwalająca umieścić większy akumulator. W tym przypadku jest to Gepard 180Ah 1150A. Tutaj dostaje mniej wstrząsu niż na przodzie i mam nadzieje ze jego żywotność się wydłuży. Przy okazji zamontowałem wyłącznik masy i nowy rozrusznik, bo boscha siadł.




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • grzesmaly
  • 701 4070

Sprawdz alternator po pierwsze a po drugie to gwarantuje skrucenie zywotnosci poniewaz bateryjna jest troszke za bogata i sadze ze alternator nie zdola go doladowac na maksa co pododoje zasiarczenie sie plytek

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 54 452

Co do alternatora to i tak muszę kupić nowy, bo dałem swój do regeneracji i jak już wrócił to coś z nim jest tak. Strasznie grzał się po krótkim czasie, nie szło go wg dotknąć, nawet na 100ah akumulatorze. Co do tego doładowania to nie koniecznie, c360 ma pojemniejsze aku i mniejszy alternator i daje rade ładować. Wszystko zależy od poboru prądu w ciągniku. Jak go wydoisz do końca to na pewno ci nie nadąży ładować.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • grzesmaly
  • 701 4070

Ja mialem taka sytulacje w volvo fh12 prezes zalozyl nowe baterie 220 chyba . Napewno w duzej obudowie po roku siadly i zmienilismy na mniejsze i nic sie nie dzialo co do pojemnosci bateri to ja w swojej 385 mam 120 i nic sie nie dzieje

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 54 452

Ja w c360 mam 2x 6v 195ah Geparda i alternator słabszy, bodajże 44A i 10 lat trzymają i nie ma żadnego problemu. Natomiast ten typ na przednim moście już nie jeden akumulator zjadł. Najdłużej wytrzymał właśnie Gepard 120ah -coś około 5 lat.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość konteno

schodki i boczna ściankę skrzynki można zrobić jak w zetorze 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • d___b
  • 72 532

 

a po drugie to gwarantuje skrucenie zywotnosci poniewaz bateryjna jest troszke za bogata i sadze ze alternator nie zdola go doladowac na maksa co pododoje zasiarczenie sie plytek

A ja gwarantuje Ci wydłużenie żywotności.

 

Grzesmaly  to co piszesz to  mit.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mds212
  • 2133 7825

Czy akumulator ma pojemnsoc 100 ah czy 200 to alternator tak samo go doladuje, rozrusznik czy inne odbiorniki pobieraja z akumulatora tyle samo pradu niezaleznie od jego pojemnnosc a alternator ma wyrownac tą roznice.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4255 6969
Dnia 25.10.2015 o 22:24, grzesmaly napisał:

gwarantuje skrucenie zywotnosci 

 

Dnia 16.11.2015 o 19:53, grzesmaly napisał:

nie wszystko wiem zawsze moge sie mylic

Jak sam nie jesteś pewny tego, co piszesz, to nie gwarantuj nikomu nic. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3561

obudowę było zrobić jak w Zetor, trochę delikatnie to wygląda , od czego włącznik masz ? wygląda solidnie 😀

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 54 452

Wyłącznik(uniwersalny-china) niestety nie wytrzymał próby czasu, został wymieniony w tamtym roku na czeski od zetora . Obudowa może na zdjęciu wygląda delikatnie ale w rzeczywistości tak nie jest. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukbold
  • 1054 5840

a nie wpadłeś na to, że zamiast cudować z takimi potężnymi akumulatorami za kupę hajsu można zamontować grzałkę do silnika za ledwie 100zł?? Na małym aku z auta odpali a 120Ah w zupełności wystarcza. Jak silnik trup to żadne modyfikacje rozruchu nic mu nie dają. Skrzynka jak najbardziej na +. tak było w oryginale tylko polaczki znów musiały coś sp***dolić

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 536 4576

mojf ferdek 675 mial 72 Ah z samochodu i odpalal. mf390 mial juz 120 jak ori wychodzil plus nowy rozrusznik i nie mial kompletnie zadnego problemu z odpalaniem.

Jeszcze w zadnej maszynie grzalki nie uzywalem mimo ze w valtrach sa oryginalnie zamontowane to jak rozrusznik jest ok to zbyteczny bajer.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukbold
  • 1054 5840

W MFie masz Megenti marelli czy coś takiego i na tym zapewne orać możesz a w tym polskim badziewu rozrusznik po remoncie przy -10 nie ma siły kręcić.... no chyba że na takim aku jak ze zdjęcia :P

Już miałem Lucasa zakładać do swojego ale wywalić ponad 1tys, żeby w zimie parę razy odpalić to wole go zagrzać, przynajmniej silnik nie dostaje tak po tyłku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 54 452

Grzałkę też posiadam, może nawet dłużej jak ten aku (nie pamiętam) .

Skrzynkę zrobiłem bo na przodku aku wytrzymało 3 do 5 lat góra.

A czemu taki duży, bo przynajmniej ma czym kręcić :P

A silnik po remoncie bo '' polaczki znów musiały coś sp***dolić''  w nowym bloku. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj