Zetor Forterra 150 HD
 

Zetor Forterra 150 HD

  • 7908 wyświetleń


Informacje o zdjęciu Zetor Forterra 150 HD

Zrobione z SONY C1505

  • 2.7 mm
  • ISO 0

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1478 5807

no i co z tego , jak tam 4 gary tylko siedzą... a w kabinie siedzi się jak w czołgu.... :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość konteno

mogliby forterre zakończyć na 120 koniach z czterech garów a maxterrę obsadzić 6garowcami deutza (zaczynając od tych 130-140kobył) przerzucając tu 2 największe dotychczas modele froty

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pp1208
  • 706 5987

zdjęcie robione w Mrągowie ? jezeli tak to mam bardzo podobne tego samego modelu :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość STIG0013

Napisano

  • Gość STIG0013

też mi problem że 4 gary. Valtra ma 160 z 4 i nikt nie płacze

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość STIG0013

Napisano

  • Gość STIG0013

Tylko Valtra może mniej pali bo zetor w 4 cylindrach pali jak smok.

Każdy pali tyle ile wlejesz. Sam mam zetora w 4 i nie widzę żeby nadmiernie palił. Także o paleniu to tylko bajeczka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pp1208
  • 706 5987

konteno Kubota M7.170 :)

 

a Valtra z 4 cylindrów  ma nie 160 koni tylko ponad 170 :) a z 3 cylindrów 120 :) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość forterraturbo

Napisano

  • Gość forterraturbo

Ursusik3512 -  w Twojej galerii nie widze ,żebyś miał zetora , a piszesz , bo pewni ktoś Ci powiedział gdzieś tam ,  a sam usłyszał to nie wiadomo od kogo . 

Przez ostatni czas też byłem niezbyt przekonany do wyżłowanej 4 , ale jak miałem okazję pojeździć i posłuchać 147 koni ze stajni zetora , to gdybym zamknął oczy nie pomyślał bym ,że to zetor , względem mojej forterry np kultura pracy się dużo zwiększyła .

Wszyscy piszą jedynie o wyżłowanym zetorze , a jak widać wyżej jest wiele jeszcze bardziej wyżyłowanych jednostek . To zjawisko jest teraz powszechnie znane również w autach np w grupie VAG , gdzie silnik 1.4 tsi jakiś czas temu miał 120 km w skodzie , to teraz ma 150 lub 125 z 4x4 a ten sam silnik w VW ma 160 km  i zastapił on silnik 1.8 tsi - 160km (skoda) gadałem z przedstawicielką skody to teraz zwiększyła się sprzedaż tych 1.4 ponieważ są dużo oszczędniejsze ,a dysponują praktycznie taką samą mocą .

Wracając do tematu - zetora forterrę mamy z 2002 roku , stary silnik euro2 , 3 tyś mth i nie uważam ,żeby ona dużo paliła , ostatnio znajomy (z 5 miesięcy temu ) kupił nh t6.120 , ciągnik zrobił 500 mth , dotarł się , 7 razy serwis był ,ale mniejsza oto - ten ciągnik nie radzi sobie z maszynami do naszej 10641 wiadomo kupił nowy ciagnik to maszyny pożycza , gdyż przesiadł się 4514 np. w wirówce nie pojedzie szybciej od zetora a spalanie ma dużo większe - gdzie w uprawie pod ziemniaki po zimowej orce zetor ma b. cięzko i pali sporo to nh ma jeszcze ciężęj , nie pojedzie szybciej a spala o jakieś 3l więcej oczywiście inaczej się go prowadzi , nic nie buja nie trzeszczy jak to w zetorze ,możliwe ,że trafił mu sie jakiś ujowy egzeplarz , bo z sądząc po opinii innych to chwalą te nh . 

Tego ,ze nas zetor dużo nie pali z powietrza nie biorę - lat ma kilka , a w okolicy ciagników przewija się sporo , a i maszyn podobnych , czy tych samych też i forterra w talerzówce (mówimy o tych samych warunkach - sucho , ściernisko po pszenicy skoszonej 2 tyg wcześniej , sąsiednie pola , bez górek ) akipl eurodisc 3,2 m spaliła mniej od jd 6330 z agromaszem 3,0 m ,a skończyła robotę szybciej , ciagnąć maszynę dla 140 konnego ciagnika .

Nie chwalę zetora i nie jestem jego obrońcą , bo ten ciagnik mógł by być jeszcze lepszy , nie jest bezawaryjny , po są lata ,ze nic się nie stanie ,a są takie co psuje sie co chwilę jakaś pierdoła , ale  znam możliwości tego ciagnika i uważam ,że to nie prawda ,że dużo pali i sądze , ze to ciagnik jak każdy inny , bo jesli cos się sprzedaje to jednak badziewie to to nie jest .

Natomiast rozmawiając z przedstawicielem zetora powiedział ,a coś koło 25 czerwca będzie premiera nowego zetora - takiego lepszego odpowiednika forterry hd z silnikem 6 cyl deutza , tylko prawdopodobnie najpierw będą silniki zetora , a później deutza , chyba ,ze coś się zmieni , mocowo ma odpowiadać hd i wyżej .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiekwm90
  • 7 121

kolego napisałeś ,ze do nh serwis przyjeżdzał. Znam dościa co ma forterre 120 zwykła i chodzi bez zażutu i serwis nżyjeżdza na wymiane oleju na przegład. w pług 4 skibowym kvernelanda obracanym pali coś ponad 11 a w talerzówce 3,2 m po pszenicy pali ok. 10 na mtg.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość forterraturbo

Napisano

  • Gość forterraturbo

tzn . ten modle jest jakoś wyjątkowo awaryjny , bo jak nie przednia oś to pękają plastiki , jak nie to to podnosnik , ale w okolicy jest nh dużo i jedynie ten jest taki problematyczny , więc to odosbniony przypadek , ogólnie uważam ,że nh to nie są złe ciagniki , na "rejonie " jest też parę nowych zetorów tylko np. proxa 90 jest w zastępstwie za mf 255 na 15 ha to nie ma prawa sie psuć , jest tez 110 zwykła na 70 ha i poradycznie się psuje , ale od 2014 ma 1900 mth .Nie ma maszyn bezawaryjnych , wszystko się psuje , mniej lub bardziej . Ja ogólnie na ciagnik zetora nie mogę narzekać ,a tym bardziej na kombajn nh .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusik3512
  • 58 807

Piszę tak bo mój brat cioteczny ma zetora 140 km w garach 2 letni i orał u nas po kukurydzy na ziarno 3.2 ha i spalił ponad 70l ON w 4 obrotowych unia IBIS 2m roboczego. Ma też starszego zetora 8441 i on dużo mniej spala w podobnych pracach. Ogólnie rzecz biorąc bardzo żałuję że kupił tego zetora i chciał go sprzedać ale na razie jeszcze go ma.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość forterraturbo

Napisano

  • Gość forterraturbo

do nowych zetorów w pełni przekonany również nie jestem , niektóre rozwiązania są gorsze niż w naszym 13 letnim .

Kiedyś porównywaliśmy ibisa ls4 skiby z wałem i kuhna multimastera 112 nsh również z wałem - to samo pole , ten sam dzień i z ibisem zetor palił 4 l więcej po rzepaku .

Podziel 70 na 3,2  to wyjdzie coś koło 21l dodać nawet trudne warunki , które przeważnie po qq występują to przyznaję - dużo , chyba ,że sie w rachunkach pomyliłem to niech mnie ktoś potrafi , bo to w głowie liczone . 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość forterraturbo

Napisano

  • Gość forterraturbo

np. wykończenie wnętrza - gorzej spasowana guma podłogi , gorzej spasowana deska rozdzielacza i inne plastiki  , popatrz jak wiszą błotniki w nowej proxie , a i w forterze sa delikatne , a popatrz sobie na moje , czarne końcówki są trochę nie dopasowane , w hd drzwi trą o nakładkę błotnika , odciągi od cięgien są na rozkręcane  , która się ciagle u znajomych urywa , u nas jest na "suwaku" , to sa pierdoły , ale na tle mojej tzn. taty 13 letniej wypadają  to gorzej ,  nie mniej jednak gdybym miał kupić nowy ciagnik byłby to zetor . 

Myślę ,że będzie sie sprawował jak wszystko co nowe i pierdoły będą wychodzić , mysmy kupowali w 2002 model poliftingowy - akurat dużo obejmujący i wychodziło dużo głupot , można było wziąć od ręki ten starszy , bardziej sprawdzony , ale świadomie kupiliśmy tego , bo miał kilka lepszych rozwiązań , lepszy design i śmieszne rzeczy , które zostały zmienione względem starszego sie psuły . Ja sobie tak gdybam , może jest na tyle sprawdzony ,że będzie chodził bezproblemowo - oby .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adrian1025
  • 56 627

"Żłop" z wynikiem 283 g/kWh w teście Powermix od DLG http://www.dlg-test.de/tests/0511_Zetor_Forterra_135.pdf

"Bardzo ekonomiczny ciągnik" z wynikiem 294 g/kWh w teście Powermix od DLG http://www.dlg-test.de/tests/0413_Valtra_N_163.pdf

A jednak da się jeszcze "oszczędniej" - 308 g/kWh http://www.dlg-test.de/tests/0211_Valtra_N_142.pdf

 

Można śmiało powiedzieć że spalanie jednostkowe nie ma nic wspólnego ze spalaniem godzinowym podczas pracy. Przeróżne testy juz widziałem w magazynach rolniczych i bywało tak że najmniej podczas pracy spalał ten ciągnik który jednostkowe spalanie miał jedno z największych...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj