Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Stefano1
  • 39 427

FINN-  jak przebiegła sekcja zwłok i  proces przywrócenia do życia 914'tki?  ^^       

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1051 4732

@zetor, no razem to na 100 ha...

 

@stefano, po kolei... szlif na głównych , bo na dwóch było widać zurzycie, no a na korbowodowym 2 szlif wydał, reszta korbowodów nie ruszana.. szlif + panewki 500 zł z małym haczykiem, korbowód+ uszczelki + plus wałek rozrządu( niestety używany, bo chińskie zamienniki nawet nie sa dobrze robione, bo po założeniu blokuje się cały rozrząd, rozrząd z rozbiórkowych exportów, co jak co i tak lepszy od starego ;) ) komplet uszczelek, oleje + robocizna znajomego mechanika + paliwo wyszło coś przeszło 1500 zł... ;)

 

@rolnik, tak o 914 , bo teraz bez tura to jak bez reki... ;) po godzinie pracy na średnich obrotach , od razu do tura i już się cos przewoziło, przestawiało... ;)

 

@michał, dzięki ;)

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • weksel
  • 112 447

ładna flota daje 5,słuchaj mam takie pytanie powiedz czy lepiej Ci się pracuje takim sprzętem czy nie myślałeś o zamianie tych sprzętów na jakiś zachodni i jak to mówią ich  fanatycy,zwolennicy  komfort i wygoda i oszczędność?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Stefano1
  • 39 427

Od czego zjechało dwa czopy główne?  Nie były to przypadkiem czopy, sąsiadujące z  nieszczęsną obróconą panewką?  Dawałeś blok do  mierzenia i ew. osiowania? 

Z wałkiem rozrządu, słuszna decyzja ;)  Nowizna to  marchew, o wymiarach nie wspominając, podobnie jak z wieloma innymi częściami  <_<

 

 

 

 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 3494 6484

zacny zestaw, teraz jeszcze operatorów się musisz postarać z dwóch chociaż :lol:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1051 4732

@weksel, wiadomo,ze bym chciał...  ;) ale  to kwestia kasy... ;) bo jakoś nie widzi mi się kupować zachodniego 20 letniego i nie wiadomo co tam w nim siedzi ... i w takim nie reanimowałbym silnika za nie całe 2 tys.. ;)  ja uważam tak, jeśli zachodni to tylko nowy... 10 lat potłuc i nastepny ;) ,  używki nie... jeszcze pare lat sie pomęczę ursusami a potem sie zobaczy co dalej ;)

 

@stefano, główne były po prostu zuzyte, nie duzo ,ale dało się już wyczuć palcem... więc przy okazji były główne robione... blok i wał nie były osiowane. podczas składania wał się ładnie obracał więc nie było konieczności , jesli by blokowało to od razu było by osiowanie ...  a za wałkiem to wiesz, chinski był 230 zł.. jakis polski chyba przeszło 500... a używka 150 ;)  gdyby ciągnik robił tyle co jeszcze 2 lata temu to na pewno wstawiłbym nowy polski, aże teraz tylko tur i transport bel to nie bede inwestował kupe kasy ;)

 

 

@bratrolnika, jak trzeba orać czy kosić trawę to ojciec wsiada na który trzeba ;) na razie się wyrabiam... ;)

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiek277
  • 180 1278

Fin jak to jest z spalaniem 7211? bo kolega ma i mówi że tragedia,myślał że c-360 dużo pali bo ma taką i t-25 a mówi zetor żre raz tyle i to obojentne czy pług 3 czy 4 skibowy że tyle samo wpie***a?

Znajomy ma 7711 i nic nie mówi, ja planuje kupić 7745 co wy na to?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik2517
  • 385 3643

ja też słyszałem bajki jak gości ma zetora 7211 i kupil paliwa 1000 litrów i przez roboty jesienne spalił

jak kupisz to się przekonasz bo słuchanie bajek to dla dzieci

ja mam c 355/c360 i podobno dużo palą te traktory a mi na 1 godzine orania wychodzi 5 litrów

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1051 4732

@krzysiek, jesli robi z tymi samymi maszynami co 360  i trzyma gaz w podłodze to sie nie dziwię , że duzo pali... poradz koledze niech sie nauczy prawidłowo obsługiwać ciągnik i odpowiednio dobierać maszyny do niego...  nie przekraczaj 1800 obrotów a spali mniej paliwa na ten sam ha pola co 360... o komforcie nie wspomne.. ;)  7745 , to już można porównywać z 914...

 

@rolnik, a ten gość, to ile miał pola?? 10 ha czy 100 ;)

 

Ogólnie ja ze swojego 7211 jestem zadowolony i do 360 nawet nie mam co go porównywać... bo mimo ,że wielu sądzi że to sa prawie te same ciągniki to powiem że "prawie" robi wielką różnicę... ;)

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Stefano1
  • 39 427

FINN-  Wiem, że osiowanie bloku, to dodatkowa robota, ale zaniechanie  tej czynności, to  przyczyna większości zatarć, po szlifie wału.  

Jedno jest pewne- jeśli wał się lekko obracał,  to wał powinien być prosty  i krzywizna bloku, nie przekracza luzu montażowego wału ( + ew. jego odchyłek osiowości),  i są spore szanse, że silnik będzie chodził. ^^  

Nie wiadomo natomiast, czy wał będzie równo oparty na panewkach.  Np: czy nie będzie  opierał się  na dwóch, najbardziej wyrobionych wcześniej czopach. (które nie wyrobiły się bardziej bez powodu)  ;)  

Ale  mogę sobie tylko gdybać i siać zamęt z  przed monitora, bo  nie widziałem ani wału, ani panewek.  :P

Ta używka za 150zł, może przeżyć więcej, niż wałek nowej produkcji za 500zł .  ^^  

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1051 4732

@stefano, zgadzam się z tobą w 100% odnośnie wału , no i wałka rozrządu też... ;)  Wiesz, znajomy mechanik dał gwarancje że będzie chodzić.. ;) no i jak na razie chodzi... po odpaleniu godzinę pracował bez problemu. więc stwierdzam ,że będzie pracować dłuższy czas...  Bo też miałem obawy co do braku osiowania bloku, po przygodzie z SW400.... silnik nawet na temperaturę nie wszedł... i staną... ale na razie odpukać jest ok i jech tak zostanie... ;)

Odnosnie wałka rozrządu, to mimo, że stary, to powiem ,że silnik całkiem inaczej chodzi jest bardziej żwawszy...  po odpaleniu od razu wchodzi na obroty....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 1906 13930

I jak tu nie lubić starych ursusów :) 1500zł , kilka(naście?) godzin remontu i dalej do roboty .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Stefano1
  • 39 427

FINN-     jak ma się rozsypać, to się  rozsypie, przy pierwszym większym obciążeniu silnika.  ;)  Jak dostanie solidnie po garach  i  nic się nie wydarzy, to już będzie chodzić i chodzić- panewek się przecież nie dociera   ^^  

Co do rozrządu - czwórki  są  czułe na wszelakie jego niedomagania.   Z resztą każdy silnik, ale  w  tych klekotach, jest to szczególnie odczuwalne.  Przed remontem, moja 80'tka miała dobre  6 stopni luzu,  na wale korbowym względem stałego położenia wałka rozrządu i  5 stopni  względem wałka pompy wtryskowej. Wiem- to dużo, w związku z czym, po wymianie kół rozrządu,  zrobił się z niej szatan, jeżeli chodzi o reakcję na dodanie gazu     B)   Z resztą- czuć nawet  niewielkie korekty  głupiego wyprzedzenia kąta wtrysku, a co dopiero,  usuwanie poważniejszych niedomagań :) 

 

Pawlus224-  fakt, części są tanie i dostępne w niemal "każdym kiosku ruchu"  :P   Do tego, z rolnikiem/mechanikiem,  jest jak  z rolnikiem/weterynarzem -  jak   ma opanowaną wiedzę weterynaryjną na przyzwoitym poziomie-  oszczędza na weterynarzu,  nie dzwoniąc po niego z tzw. "byle  sraczką"  ;)

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.