Mtz + gepard + hassia 2,5m + dociążenie
 

Mtz + gepard + hassia 2,5m + dociążenie

  • 3865 wyświetleń

Zestaw daje rade na polu po orce.



Informacje o zdjęciu Mtz + gepard + hassia 2,5m + dociążenie

Zrobione z Lenovo Lenovo P780

  • 3.5 mm
  • 9976/1000000
  • f f/2.0
  • ISO 146

Rekomendowane komentarze

  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 393 3440

Jest MOC  :D pewnie MTZ z tym zestawem sobie nic nie robi jak opory powietrza tłumik zgieły  B)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Szrotolot
  • 7 54

Tu siedzi D-240. Gdybym założył zestaw turbo + tłoki i parę innych to by byl d-243. Ten w 100% wystarcza, moment obrotowy i pojemność powodują ze silnik jest troszkę przewymiarowany do tej konstrukcji ciągnika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmtrac8244
  • 441 3451

No u mnie w farmerze jest D-243 MTZtowski w pronarze od 82A 82SA jest to samo czy w belarusie 820 we wszystkich D -243 a jaka jest różnica mocy między tym a tym?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Szrotolot
  • 7 54

Z tego co się interesowałem i poszukałem informacji nawet na ruskich stronach to wbrew pozorom gama silników D-24x jest dosyć spora.

Pojemność zostaje zawsze ta sama 4.75l, rozmiar tłoka i skok korbowodu ten sam.

I tak najprościej:

D-240 koniaż około 72km 

D-243 koniki to 82km, różni się tym że dodali turbo sprężarkę, wtryskiwacze o innej wydajności co do D-240, pompa wtryskowa o zmienionym wydatku. Ogólnie z d-240 da radę zrobić d-243.

D-245 od 90 km w górę.  różnica względem d-243 jest taka że ma natrysk oleju na denka tłoków przez co chłodzenie tłoka jest lepsze i można wyciągnąć spokojnie ponad 100 koni mechanicznych. Na ruskich stronach pisali że bez tego natrysku to denka tłoków się paliły jak za mocno podkręcili na turbinie i na pompie dawkę zwiększyli. Kolejne różnice to większa turbo sprężarka, inne tłoki, inna głowica, inna pompa wtryskowa silnik zrobiony tak aby spełniał normę EURO II. Z d-243 nie da rady zrobić d-245 chyba że ktoś ma blok z kanałami olejowymi do natrysku oleju. 

 

Ogólnie to są bardzo fajne silniki i jestem zafascynowany tym że ta większa pojemność robi taką robotę w tych maszynach. Generalnie nie o koniaż w nich chodzi tylko o moment obrotowy. Ja w robocie nie przekraczam 1400-1500 rpm bo wszystko co powyżej to idzie w gwizdek i większe spalanie, bazuję na maksymalnym momencie obrotowym. Dobieram biegi tak aby nie męczył się przy tych obrotach. Myślałem że w farmerze montowali już d-245. Ale z tego co widzę to d-243. Jak sprawuje się farmer w zestawie z osprzętem carraro? Jak by było mnie stać to zaopatrzył bym się w farmera F2-8248 PE i dorzucił bym do szczęścia EHR. Zobaczcie na KUBOTĘ wprowadzili czterocylindrowy sześciolitrowy motor. Goś który go testował był pod wielkim wrażeniem elastyczności tego motoru, ale to wypadało by samemu obejrzeć i ocenić filmik, jest gdzieś w sieci. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmtrac8244
  • 441 3451

to znaczy że typ 82 a ma 72km?farmer dobrze chodzi w zestawie nie robi tylko w agregacie zwykłym 2,80.Skrzynia dobra w farmtracu też ta sama.Ale powiem ci tak farmera nie mamy od nowości był kupiony w 2007grudziń a produkcji 2004

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Szrotolot
  • 7 54

Nie koniecznie ma 72 km, moze miec 80 km zależy jak pompę wtryskową ustawili. Jeszcze raz mówie, tu nie chodzi o konie mechaniczne tylko o moment obrotowy. Zastanawiam sie czy ruskie sami wiedzą co na export ślą :) ze

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmtrac8244
  • 441 3451

Wiem coś o tych straszych Mtz miałem jumza z 83 ale tu dało by się wsadzić d-243 orginalny?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Szrotolot
  • 7 54

Co do jumza to nie wiem czy dało by radę wadzić d-243 bo ma pompę wtryskową po drugiej stronie. Ale zawsze można dodać turbo i mocniejszą pompę wtryskową przynajmniej zwiększyć dawkę paliwa. Ale czy ma to sens?? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmtrac8244
  • 441 3451

Znaczy mnie chodziło o to czy w twoim dało by się wsadzić orginalny D-243 a jumz to do porównania konstrukcja podobna

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Szrotolot
  • 7 54

Wczoraj poszperałem na ruskich stronach i silniki D-240 i d-243 sa prawie takie same. Z katalogu wynika ze sa inne tłoki. Ciekawa sytuacja jest z normami euro które mają te silniki spełniac. Na przykład w silniku d-245 do normy euro 2 jest tłok od silnika d-260 a do normy euro 1 tłok jest od silnika d-245. Natomiast do silnika d-243 pasuja tłoki od silnika d-245 zebt spełniał norme euro 2. Ci to mają niezły galimatjas z osprzętem do silników. A do mojego to wystarczy wsadzic turbo tkr6 i modlic sie aby sprzęgła albo skrzyni nie zepsół bo z taką modyfikacją to i te rzeczy trzeba by też remontowac. Czy to ma sens dla paru koni? Raczej nie, tak ze zostanie jak jest.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmtrac8244
  • 441 3451

Ale mi nie chodzi o żadne kombinowanie zakładanie turba do tego tylko orginalny D-243 ten co był farmerze pronarze czy belarusie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • StaryKumurun
  • 9 72

D-243 jest bez turba, od D-240 prawie sie nie rózni. D-243 ma inny kat wtrysku, większe ciśnienie na wtryskach i chyba tyle.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • StaryKumurun
  • 9 72

Pewnie, to identyczne silniki, tylko w tych starszych jest inne sprzegło tzn. koło zamachowe i docisk ale to da sie spasowac.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj