Agregat prądotwórczy
 

Agregat prądotwórczy

  • 5164 wyświetleń

Panowie stoi u mnie takie cacko mam problemy z uruchomieniem silnika bo wiecznie świece zalewa postanowiłem że przerobię to na przekaźnik wom i tu moje pytanie czy da się jakoś to zgrać z ciągnikiem? bo jak kiedyś chodził to zauważyłem że sam dostosowuje obroty silnika do obciążenia czy na womie też będzie normalnie chodzić? jakie mu przełożenie zrobić?szkoda go nie wykorzystać przy braku prądu


Informacje o zdjęciu Agregat prądotwórczy

Zrobione z Nokia C2-01


Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Prądnica ma mieć 3000 obr/min. Ani jednego obrotu mniej, ani więcej. Obroty nie mają się zmieniać pod obciążeniem, mają być takie same bez obciążenia i pod maksymalnym obciążeniem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 573 4767

W przypadku wom-u to raczej się nie powinny zmieniać a w przypadku tego silnika który tu jest to tak jak pisałem przy obciążeniu sam regulował gaz i odwrotnie, żeby nie to że uruchomić go to wielki wysiłek to by został z tym motorkiem a tak skoro są problemy wolę go na wom podłączyć i będzie taniej i łatwiej choćby z transportem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

No to bez przekładni się nie obejdzie. Ostatnio robiłem koledze agregat na WOM, który potrzebował 720 obr/min na wałku. Przy ustawieniu w ciągniku obrotów wałka 1000 ECO obroty silnika wynosiły 1200 obr/min. Trochę to było przewymiarowane, bo do prądnicy 8kW, zaczepiony był 150 konny ciągnik, ale spalanie i tak było na poziomie Ursusa 360.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 573 4767

Ja planuję to do c-330 podłączać tylko nie wiem jakie są obroty wom przy danej wartości na obrotomierzu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

540 przy 2200 obr/min silnika. Musisz zastosować przekładnię 1:8, wtedy uzyskasz 3000 obr/min na prądnicy przy 1550 obr/min silnika. Na tablicy agregatu masz częstościomierz?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 573 4767

A jak on wygląda albo jak się oznacza? wydaje mi się że są tam albo voltomierze albo amperomierze albo po 2 każdego rodzaju jutro sprawdzę

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Powinien mieć oznaczenie Hz. Zrób lepsze zdjęcie tego agregatu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 573 4767

Zapomniałem dziś aparatu wziąć i nie zrobiłem fotki. Ma 3 amperomierze i1 voltomierz i przepracowane jedynie 20,5 h

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

No to masz problem, bo jak już zrobisz przekładnię i podłączysz napęd, to musisz tak ustawić obroty, żeby częstotliwość napięcia wynosiła 50 Hz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 573 4767

Mam w rodzinie magika od elektroniki i elektryki to myślę że jest to wykonalne tylko muszę przełożenia zrobić a resztę mi załatwi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1944 4265

Częstościomierz nie jest drogi. Robiłem coś takiego z prądnicy 20 kVA z dźwigu. I 4011 przez piątkę niestety był słaby. Potrzebny był operator do regilacji gazem w trakcie i po rozruchach silników. Zakłócenia, spadek mocy itp. W każdym razie o wyciśnięciu pełnej mocy z tym ciągnikiem można było pomarzyć. 12 kW to maks. Niestety w związku z tym, że to na zależnym womie to sprzęt strikte do tych ciągników. Silniki spalinowe agregatów robione są nieco inaczej...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1944 4265

Tam na górze centralnie nie masz częstościomierza z podskakującymi blaszkami?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 573 4767

Nie mam pojęcia co tam jest jak będę potrzebował go do czegoś i zacznę poważnie myśleć o przeróbce to wdrążę się bardziej w temat na razie stoi ,,czort bez pożytku" jak to Pawlak mówił

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • antonio86
  • 39 774

Kolego co do zalewania świec to spróbuj wymienić gaźnik na fiatowski od malucha. Widziałem taką przeróbkę w pab-4 i w pab-2. W pab-2 jest silnik s-101. Miałem taki i miałem w nim gaźnik z malucha. Tu masz silnik ud-2 i też da radę na gaźniku z malucha

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1944 4265

jest to jeszcze do kupienia w rozsądnych pieniądzach?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sznajdik
  • 573 4767

Chciałem przerobić na wałek dlatego też że ON jest tańsze w porównaniu do benzyny bo na pewno sporo pali ten zabytkowy silnik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1944 4265

szkoda, że nie można wprost przeskoczyć na ciapka..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • antonio86
  • 39 774

Chciałem przerobić na wałek dlatego też że ON jest tańsze w porównaniu do benzyny bo na pewno sporo pali ten zabytkowy silnik

To na pewno bo te silniki są bardzo paliwożerne

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj