Zaczep
 

Zaczep

  • 7782 wyświetleń

i nie ma problemu z kolizją wałka przekaźnika mocy a zaczepem :)
-edit: tej nakrętki sie nie odkręca, zaczep się lekko unosi i obraca w lewo i już jest zwolniony -w blaszce jest otwór, a na płaskowniku haczyk :D



Informacje o zdjęciu Zaczep


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1478 5807

a nie lepiej i łatwiej obspawać zaczep aby nie ruszał sie góra dół?? ;) dzięki czemu wyeliminujesz sporo luzów i szarpania ciagnikiem... ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marobas
  • 230 1324

zaczep do transportu muszę mieć luźny, a to jest zaczepiane tylko na czas pracy z narzędziami zaczepianymi na TUZ'ie i napędzanymi z WOMu, bo zaczep wisząc swobodnie w dól, obija się o wałek przekaźnika mocy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1478 5807

ja to mam takie zaczepy w 385 i 914 starego typu i oba zaspawane, a w 385 to pierwsze co zrobiłem jak ja kupiłem to zaspawałem zaczep... ;) obraca sie tylko wokół własnej osi jak te nowego typu , ale nie ma skakania góra dół... ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • talar
  • 16 41

@FINN, obspawanie zaczepu w tej pozycji powodowało by, że jak byś chciał opuścić nisko jakiś sprzęt np. brony to łącznik centralny oparł by się na zaczepie ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

ja mam też zaspawane oba zaczepy w 40 i 385 i jakoś to w niczym nie przeszkadza jak podczepiam maszynę do tuza to opuszczam zaczep i jest dobrze

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • talar
  • 16 41

No jest to rozwiązanie, a jak zaczepiasz maszynę z WOM to musisz go pewnie zdejmować całkowicie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1478 5807

właśnie że nie trzeba zdejmować ani do WOM-u ani łącznika centralnego... ;) no w bronach mozna opuscić jak przeszkadza... ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • paulus841
  • 173 1552

Hmmmmm Nadrenka Co to takiego?? :D

 

A tak a propos to po co zaczep w ursusach został tak zaprojektowany by wychylać się góra dół? Ciekawe czym się kierowali konstruktorzy.....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

Nie wiem czym się kierowali ale to raczej nieszczęśliwe rozwiązanie. Możliwe że powodem były dwie możliwości wysokości zamocowania zaczepu. A waha się by zawsze był równolegle do osi jezdni.Jak jest już luz na uchy w dyszlu przyczepy to trzepie tym na wszystkie strony.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marobas
  • 230 1324

może i luzy jakieś w nim są... -ja przeciąłem ten płaskownik, ścisnąłem w imadle i zaspawałem -także na boki za wiele nie lata; a nie wyobrażam sobie sztywnego zaczepu (jak np w 30) w swojej okolicy, dość często się przejeżdża przez jakieś miedze, i mostki w pola są takie że na sztywnym to by gięło zaczepy, a w lesie jak sie przejeżdża przez dołki -dość solidne, to by się opierał na zaczepie i odciążało tył -tak robi w 30 jak ktoś ma robiony zaczep (od przyczepy) pod wymiar sworznia

 

@ajar, tej nakrętki sie nie odkręca ;) poprostu zaczep się lekko unosi i obraca w lewo i już jest zwolniony -w blaszce jest otwór, a na płaskowniku haczyk :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marobas
  • 230 1324

-oczywiście, ale ponowne założenie to zabawa z celowaniem i łapy w smarze -wkurzające jak się ma jeden ciągnik i trzeba by co chwile odpinać i zapinać a tak jeden ruch ręką bez wysiłku :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

No właśnie. Tym bardziej gdy masz uchwyt na łącznik centralny i nie zdejmujesz go z ciągnika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • momek
  • 27 1004

dla mnie takie rozwiązanie zaczepu transportowego odchylanie góra dół to coś strasznego zapnij przyczepe to szarpie ciągnikiem strasznie ja u siebie miałem przerobić do pronara od 60 ale odpuściłem zrobiłem cały nowy http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/488602-zaczep-gorny-do-pronara/ to z przyczepą 11ton to się jedzie aż miło a tutaj to ten zaczep będzie ci bujał jak przyczepa będzie pchała zaspawaj jak koledzy radzą aby tylko się obracał

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kojot629
  • 257 2029

Ja w 80tce przyspawalem kawalek plaskownika od dolu i juz zaczep tak sie przechyla i nie wadzi o przekaznik.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marobas
  • 230 1324

@seweryn20 - tak jak mówisz, uchwyt też jest, ale taki prowizoryczny z blachy 2mm -ale zadanie spełnia :)

@momek jak wcześniej pisałem na równiny jak najbardziej, ale na moje tereny to sztywny zaczep jest porażką.. ;) może dodam że na wiosce nikt nie ma fabrycznej przyczepy -za szerokie i za ciężkie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DK94
  • 192 1215

Ja w 80tce przyspawalem kawalek plaskownika od dolu i juz zaczep tak sie przechyla i nie wadzi o przekaznik.

Oryginalnie w starszym zaczepie do Ursusa C-4011 jest płaskownik z góry który spełnia to samo zadanie co opisałeś.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marobas
  • 230 1324

po oględzinach tego zaczepu również wywnioskowałem, że gdyby sklepać ten płaskownik górny na płasko (bo jest wybrzuszony ku górze), to zaczep oparł by się nakrętką (ta dużą co go trzyma) o niego, ale dało by to efekt tylko przy rozrzutniku, a już np. z kosiarką, prasą (fortschritt -zapinana na belkę, nie dolny) i kosiarko-rozdrabniaczem (głównie o niego chodziło) przy podnoszeniu nadal by kolidowało

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dawid3p
  • 364 2123

taka drobnostka a tak cieszy ja sznurkiem wiąże ;[

 

5 :rolleyes:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominic
  • 33 251

Ja to zapinam ten krótki sworzeń za uchwytem do cięgła, tzn otwór wyżej jak na zdj.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bandit66
  • 343 2810

Ja mam pasek z dętki z tylnego koła i zakładamy za zaczep i do śruby rzymskiej, zamiast bolca drut związać i jest ok. zraz z maszyna zaczep podnosi się do góry.

_______________

Pozdrowienia :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wlamaj1
  • 186 704

Hmmmmm Nadrenka Co to takiego?? :D

 

A tak a propos to po co zaczep w ursusach został tak zaprojektowany by wychylać się góra dół? Ciekawe czym się kierowali konstruktorzy.....

 

W niektórych młynach są jeszcze rampy wyładowcze na których podczas wywrotu ciągnik pozostaje na zjeździe a przyczepa idzie do góry - tam to rozwiązanie spełnia swoje zadanie, chociaż ja mam przy zetorze sztywny zaczep automatyczny i się nic nie wygina ale to zasługa luźnego pasowania swożnia i "ucha" zaczepu przyczepy, który dodatkowo jest podgięty do góry. Podgięcie to powstało najprawdopodobniej na "kompleksie". U mnie taką nazwą określano maszynę służącą do rozładunku, czyszczenia i "pryzmowania" buraków cukrowych na składzie buraczanym. Zasada rozładunku taka sama jak wyżej tylko nachylenia większe...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj