Skocz do zawartości

Przerobiona Blokada Mechanizmu Różnicowego w Ursusie C-360 3P


dawid3p

Bardzo prosta tania i  skuteczna przeróbka blokady mechanizmu różnicowego, jaki widać wykonane z odpadów ze złomu, powiększyłem pedał i nareszcie można bez bólu stopy włączyć blokadę w trudnych warunkach, a w orce naciskam pedał i zabezpieczam płaskownikiem, na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie jak można orać bez blokady, zatrważa mnie to jak niektórzy jak się kopie to pług do góry i tak orzą, a tak c 360 3p ciągnie 3 skiby bez problemu na 25cm i głębiej  

:D

sam osobiście myślałem przerobić na wzór hamulca ręcznego ale moim zdaniem to prostsza i wygodniejsza przeróbka,


Rekomendowane komentarze

widzę nie jesteś w temacie ona sama musi wyskoczyć, mam tak od 2 lat i świetna sprawa zwłaszcza zimom :D

 

Najgorszy problem był z regulacją bo kilka razy musiałem kłaść się pod ciągnik <_<

Odnośnik do komentarza

kolego mam 60-tkę i blokada jest sprawna i tak jak pisze kolega wyżej po załączeniu blokady można ją wyłączyć dopiero w momencie gdy ciągnik zwolni lub wciśnie się sprzęgło albo po prostu zatrzyma się i wtedy sama wyskakuje i pedał odbija przynajmniej u mnie tak jest odkąd pamiętam i jest dobrze bo jakbym zapomniał rozłączyć blokadę to przy skręcaniu można narobić bałaganu

Odnośnik do komentarza

ja zauważyłem tyle : jeżeli cały czas jedno koło ma mniejsze zaparcie a drugie większe wtedy blokada trzyma, a jak opór się wyrówna to wyskakuje :rolleyes: a w orce są takie miejsca gdzie blokada jest lub nie jest potrzebna, jak orałem to po 5 godzinach nogi nie czułem wiec przykręciłem sobie ten płaskownik, jak wjeżdżam w bruzdę zabezpieczam a na końcu pola zwalniam i tyle, kiedyś nie myślałem że to takie ułatwienie :D

Odnośnik do komentarza

Ja zauważyłem inny patent. Zamiast blokować sobie ręczny, trzeba zdjąć pedał sprzęgła i krzywkę od ręcznego i wyczyścić wszystko i nasmarować na nowo. Przestanie Ci podnosić dźwignię przy wysprzęglaniu. Nie pamiętam, czy nie wstawiłem w swoim podkładki pomiędzy pedał a krzywkę, aby zmniejszyć tarcie.

Odnośnik do komentarza

słuchaj kolego ! teoretycznie tak na pisaku będziesz orał 25 cm a na glinie 15cm bo podniesie pług, ale mi nie chodzi o to żeby ciągnik oszczędzać, tylko całe pole ma być na równą głębokość zaorane, jak orzesz na blokadzie to w tych trudniejszych warunkach nie będzie się drapać lewe koło tylko dwa będą równo ciągły, wstawię jakiś filmik z orki jeżeli będę orał c360 3p i bedziesz widział jak przy konkretnej orce wyłączę blokadę to się drapie :rolleyes: bo c 360 ma moc do orki tylko niema odpowiedniego zaparcia :ph34r:

Odnośnik do komentarza

Jak blokada wyskoczy to ramię też wyskakuje i spada na bok ?

przykładowo : jak wjeżdżam w bruzdę wduszam nogą blokadę i jak się zazębi to zablokowuje pedał płaskownikiem żeby nie wskoczyła, a około 20 m przed końcem pola płaskownik odblokowuję do takiej pozycji jak jest na zdj i pedał odskakuje, w lesie zimom na lodzie w każdych warunkach się to przydaje, ale w orce w trudnym miejscu aż miło słychać jak obroty spadają bo taki opór ma a się nie drapie :D mam zrobione tak od dwóch lat i jestem bardzo z tego zadowolony :lol:

Odnośnik do komentarza

Ja zauważyłem inny patent. Zamiast blokować sobie ręczny, trzeba zdjąć pedał sprzęgła i krzywkę od ręcznego i wyczyścić wszystko i nasmarować na nowo. Przestanie Ci podnosić dźwignię przy wysprzęglaniu. Nie pamiętam, czy nie wstawiłem w swoim podkładki pomiędzy pedał a krzywkę, aby zmniejszyć tarcie.

Ja zawsze smaruje razem z sterem a i tak hamulec ręczny się podnosi, ja u siebie zauważyłem że jest duży luz poprzeczny na ośce pedału sprzęgła to może dlatego :D w moich ciągnikach jest dużo patentów tego typu B)

Odnośnik do komentarza

Heh a miałem własnie pisać ze lenistwo nie zna granic mój Ś.P dziadek sznurkiem zawiązał ręczny bo nie chciało mu się robić.... Kolego jeśli Ci i tak podbija do góry ręczny to wystarczy w agromie kupić tulejkę plastikową którą się wbija na ośkę razem z hamulcem taki sam miałem problem jak Ty od kiedy wbijłem tą tuleję ręczny nie zaciąga się z pedałem sprzęgła.

Odnośnik do komentarza

słuchaj kolego ! teoretycznie tak na pisaku będziesz orał 25 cm a na glinie 15cm bo podniesie pług, ale mi nie chodzi o to żeby ciągnik oszczędzać, tylko całe pole ma być na równą głębokość zaorane, jak orzesz na blokadzie to w tych trudniejszych warunkach nie będzie się drapać lewe koło tylko dwa będą równo ciągły, wstawię jakiś filmik z orki jeżeli będę orał c360 3p i bedziesz widział jak przy konkretnej orce wyłączę blokadę to się drapie :rolleyes: bo c 360 ma moc do orki tylko niema odpowiedniego zaparcia :ph34r:

 

Nie mogę się z Tobą zgodzić. Jak dobrze poznasz zasadę działania regulacji siłowej, napełnisz koła wodą, to spokojnie będziesz orał na glinie 30cm ;)

Odnośnik do komentarza

moim skromnym zdaniem, jeśli zęby w moście zostały orginalnie skośne, a nie podcięte na prosto, to za jakiś czas oberwie Ci tę ośke na której jest osadzony pedał blokady; u mnie też był problem z blokadą, cieżki teren górzysty, dużo w lesie i jak się dobrze zaparło nogę co by nie rozkleszczyło blokady, to gięło cięgna, po podcięciu zębów na prosto, nowa sprężyna nie skracana i wciskasz delikatnie i trzyma, nawet po zdjęciu nogi trzeba dopiero wysprzęglić albo lekko skręcić żeby odskoczyła ;)

-a po co napełniać koła woda??? :D jak z kompletem obciążników i sprawna bokadą nie idzie, to gdześ jest problem w doborze osprzętu do ciągnika i terenu ;)

Odnośnik do komentarza

Woda w kołach to dodatkowe 300kg. Jak się używa w orce regulacji siłowej, to masa pługa dodatkowo dociąża ciągnik. Ja orając w ten sposób blokady nie potrzebuję.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v