Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Ursus C-4011 - C-362

Ursus C-360 - Atak od zetora

Widok po zdjęciu podnośnika ;-)


Informacje o zdjęciu Ursus C-360 - Atak od zetora


14 komentarzy

Rekomendowane komentarze

wiele ciszej chodzi? Pasuje normalnie bez przeróbek? B) bo też o tym myslałem . Dla mnie to jest bardzo dziwne że w c 330 zakładali skośne zęby i cichutko pracuje przekładna a w 360 zęby proste :blink:

Trudno powiedzieć, o ile ciszej jest, bo każdemu inaczej wyje. Ale biorąc pod uwagę przeciętną 360 jest o wiele ciszej. Na 5-tce tylko troszkę słychać takie buczenie w pewnych zakresach obrotów, np. 1600 - 1900, powyżej już nie. Podobnie jak w zetorach, które też nie są idealnie ciche. Zależy jak się ustawi te tryby, nie wolno skręcać za ciasno. Najlepiej ustawić na słuch.

A z pasowaniem to nie tak do końca. Mały tryb trzeba odsunąć od korpusu mostu o jakieś 4,5 mm aby zazębiał się z dużym. Ja jak kupowałem z allegro to dostałem w komplecie potrzebne podkładki, które wkłada się pod tuleję łożysk ataku (takie duże) i bezpośrednio na wałek ataku między tryb a łożysko. I właśnie te drugie się nie zabardzo nadają, bo trzeba ich podłożyć z 5 po 0,5 mm, a ich powierzchnia jest za mała. Dlatego dorobiłem u tokarza podkładkę grubości 3,5 mm, resztę zniwelowałem dwoma podkładkami pod tuleję łożyskową. Wykonalne to jest jak najbardziej, ale nie tak jak piszą, że pasuje bez problemu.

Cieżko to ustawić a ni za luźno a ni za mocno musi ząb sie zazębiać idealnie.Od jakiego modelu pasuje do 60-tki ile kosztuje taki zabieg

Pasuje od zetora modele od 5011 do 7711. Tak było napisane na aukcji. Apropo luzu, mam czujnik do ustawiania, ale po ustawieniu wg instrukcji zetora (luz 0,2 - 0,3 mm) przekładnia głośno chodziła. Trzeba było zwiększyć luz tak na ok. 0,4 mm. Koszt kół - ok. 450 zł (polska firma KORURS).

Miałem też nowe oryginalne, ustawiałem na gazetę, ale nie udało się wyeliminować wycia. Nawet pobliscy mechanicy, którzy mają czujniki, nie mogą ustawić tak, aby było dobrze. Jak nie wyje do przodu (tzn. jak ciągnie), to znów przy zwalnianiu. Mało jest zetorów, u których głośno pracuje most, a ursusów - odwrotnie. Ponadto większy skos na kołach zębatych zapewnia większą wytrzymałość przekładni, po coś w końcu Czesi zastosowali ten patent.

Jak będzie okazja to nagram, ale nie wiem kiedy będę gdzieś jechał. Rozumiem ciekawość pracy na tym zestawie, sam szukałem filmików z jazdy po wymianie przekładni na czeską, ale nic konkretnego nie ma. Jest jeden film na youtube, ale dźwięki skutecznie zagłusza grająca w tle filmu muzyka.

Gość Profil usunięty

a samego kołnierza mechanizmu różnicowego nie trzeba było staczać bo ja jak zakładałem to musiałem wieźć całą obudowę do tokarza żeby z toczyć kołnierz bo za chiny nie chciało to koło od zetora wejść

Duże koło pasowało bez problemu, idealnie że tak powiem. Też się o to martwiłem, ale na szczęście było tylko nitowanie a nie toczenie.

też to miałem w 3p. pasowało bez problemu. nie jest to "atak od zetora" , bo od zetora niestety kosztuje 2xtyle. ale zawsze jest ciszej niż normalnie.

Gintek twój ursus jest starszy więc może dlatego nie pasowało idealnie.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×