Ursus 902 + prasa welger rp 12
 

Ursus 902 + prasa welger rp 12

  • 1936 wyświetleń

Zworzenie zielonki :) Teraz jeździ się naprawdę fajnie na tych kołach ;)



Informacje o zdjęciu Ursus 902 + prasa welger rp 12


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • tommy83
  • 91 1396

Ładny zestaw 5 teczka się należy , mogę być nie obiektywny bo pracuję podobnym zestawem :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2624 15608

Fajnie czyli ? :D

 

wiesz ,że interesuje mnie ten temat - proszę o szczegóły (plusy jakie już dostrzegasz ) :)

 

5/5

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Stefano1
  • 40 427

pawlus- gdyby tego typu laczki nie sprawdzały się w polu, to zachodnie konstrukcje 2wd też by robili na rowerowych kółkach. :P Balonówki + sztywny przód+ dobrze dobrane do maszyny obciążenie przodu i poczciwa 80'tka zaczyna jechać zamiast mielić kołami w miejscu. ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotr1216
  • 1217 5027

@tommy83 Dzięki :)

 

@pawlus224 Fajnie czyli wygodna jazda, lżej się kręci, wiem że orbitrol, ale naprawdę lżej, nie ryje pola podczas skręcania i wiele innych ;) Dzięki :)

 

@mateuszc355 Dzięki :)

 

@Zetek5340 Dzięki :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2624 15608

pawlus- gdyby tego typu laczki nie sprawdzały się w polu, to zachodnie konstrukcje 2wd też by robili na rowerowych kółkach. :P Balonówki + sztywny przód+ dobrze dobrane do maszyny obciążenie przodu i poczciwa 80'tka zaczyna jechać zamiast mielić kołami w miejscu. ;)

 

 

Pewnie masz na myśli pracę z maszyną zawieszaną na regulacji siłowej ?

 

Wiem ,że niektórych śmieszą moje pytania , ale ciągle szukam atutów szerokich kół ;) A jest tak dlatego iż mam porównanie na przyczepach koło 20' - koło-15.3 i powiem ,że cholernie ciężko "idzie" ta przyczepa na niskich kołach a ta na wysokich dużo lżej , więc obawiam się że podobna zależność może wystąpić w c-385 ... ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Stefano1
  • 40 427

Na siłowej i ciśnieniowej + miękkim przodzie, podnośnik głupieje (no, chyba że ktoś dołoży tyle obciążenia, że sprężyny dobije i nie będą wstawać podczas podnoszenia= słaby skręt i duże opory toczenia. Lub zdejmie cały balast i sprężyny są cały czas wyprostowane= zazwyczaj brak sterowności) ale na pozycyjnej też czuć pracę miękkiego przodu ;) Mało tego, jak ruszasz z przyczepą, to przód też się unosi i podczas unoszenia, nie masz maksymalnego uciągu. Miękki przód jest dobry, bo się miękko jedzie i na tym zalety się kończą. :)

 

Co do kół- 20'tki w 80tce mają zbyt małą powierzchnię styku z gruntem żeby się nie zapadały. 15'tki są na styk. Czyli będą stwarzać dużo mniejsze opory w miękkim polu.

Przy załadowanej przyczepie (np. d47) jest masakra - jedne i drugie toną pod załadunkiem, a że, pod 20'tkami jest mniej ziemi do uwalcowania, to przyczepa idzie lżej.

Na twardym nie ma złudzeń- podstaw fizyki nie pokona- im wyższe i węższe koło, tym mniejsze opory toczenia - czyli znowu 20'tki górą. (ale na asfalcie, myślę, że można te opory przy 80'tce uznać za pomijalne :) ).

Do zalet 15'tek w 80'tce można jeszcze dodać, że większa powierzchnia styku z podłożem wpływa korzystnie na przyczepność podczas skręcania. ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj