Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Bizon Bs Z110?

Kombajn Bizon BS Z110 prezentowany na zdjęciu to maszyna znana ze swojej wydajności podczas prac żniwnych na polskim rynku rolniczym. Kolorystyka i oznaczenia modelu wyraźnie wskazują na klasyczny wygląd serii Bizon. Maszyna ta, wyposażona w heder z motowidłami, jest przystosowana do koszenia zbóż, co czyni ją kluczowym elementem podczas sezonu żniw. Kombajn napędzany jest silnikiem o mocy około 147 kW (200 KM), co zapewnia odpowiednie zasilanie dla całego układu omłotu. Zbiornik na ziarno posiada pojemność około 6 300 litrów, co pozwala na długotrwałą pracę bez konieczności częstego opróżniania. Znajdujący się na placu gospodarstwa kombajn jest idealnie przygotowany do podjęcia efektywnych działań na polach, demonstrując swoją niezawodność i sprawność w różnorodnych warunkach polowych.




Rekomendowane komentarze

Powiedz kolego co musiałeś wyremontować po poprzednich właścicielach, jeśli można wiedzieć też to czy malowałeś wiele elementów? a może całego? Pytam gdyż sam kończę remont swojego BS. Aktualnie wykańczam stół do rzepaku i zostanie malowanie hedera. Pozdrawiam.

 

Popoprzednim właścicielu musiałem wyważyć sieczkarnie, wymieniłem kilka łożysk drobnych które mogły chodzić dalej ale jak było już zdięte to postanowiłem złożyć na nowych , zmieniłem zębatki w lewatorach skruciłem odrazu łańcuchy.

 

Zlikwidowałem luzy na kołach pasowych napędu wialni, wymieniłem paski od klimatyzacji oraz alternatora ponieważ były mocno złużyte prawdopodobnie od nowości , większość pasów jest jeszcze orginalna .przesmarowałem wszystkie łożyska wbijając igłe ze szczykawką 5cm3 pod gumowe osłonki łożysk tylko uważnie by ich nie uszkodzić oczywiście nowe łożyska też przesmarowałem,wymieniłem rurke od podnoszenia hedera oraz głowną od pompy hydraulicznej

wymiana węży przy silniku od wymiennika ciepła (hłodnica oleju silnikowego ) ponieważ były żle zamontowane i były sporo podtarte,prostowałem wał na separatoże teraz chodzi idealnie.

Co do malowania to było sporo pracy gdyż ten kombajn do 2009 roku pracował w stacji nasiennej gdzie kosił tylko i wyłącznie żepak a było tam tego co roku około 200ha, niestety nie był on wogule garazowany oraz czyszczony , tak że bardzo dużo ognisk korozji  którą czyściłem oraz odrdzewiałem cortianinem f potem podkład i nawierchniowa emalia oczywiscie samochodówka na same zaprawki weszło10 l.

kawał dobrej roboty jednym słowem odwaliłeś!

a jak z dostępem do części? bo ja mam sampo  a do niego z częściami pewnie podobnie jak do bs..

 

 

 

 

Co do części jeśli umiesz  kombajn eksploatować i dbasz o niego to niewiele może się w nim popsuć  co  na szybko nie dasz rady naprawić na częściach dostępnych w każdym  sklepie . Pasy klinowe w większości pasują od SUPRA czy Rekorda a te które są deklarowane do tego kombajnu chodza po kilkanaście a nawet kilkadziesiąt lat mam znajomego który ma bs-a z 88roku i poczwórny pas od załanczania wszystkich napędów zerwał dopiero dwa lata temu bo zapchał go  w rzepaku i niechciało mu sie go dokładnie odetkać , jednym słowem ponad dwudziesto letni pas zniszczył przez własną głupote . dostęp do części jest najblizej mnie wiem o dwóch punktach AGROS WROŃSCY oraz AGROFARM .Poza tym na zamówienie w każdym serwisie new holland. 

pasy i łożyska to nie problem bo najlepiej ich szukać w sklepach np z samymi pasami. gorzej jak się w sezonie coś rozleci nietypowego.. przynajmniej ja mam taką obawę o sampo bo u mnie w okolicy to nie wiedzą co to sampo czy nawet bs...ja swojego mam dopiero rok i odpukać zerwałem tylko jeden pasek i jakieś tam głupoty, ale nic poważnego czego by nie było w sklepie..

nietypowe awarie których  w kilka godzin by sie nie dało usunąć wraz z wyjazdem po części no niewiem , nawet silnik można załatwic w4-6 godzin i na drugi dzień znów chodzi no chyba ze by sie przypalił ale to każdy w tedy postoii .

Jeżeli przejżysz go dokładnie to nie ma siły zeby coś poszło  nietypowego w żniwa  zawsze może jakieś łożysko wyskoczyć ale dwa razy dziennie zajżeć pod osłony i zapobiegniesz moze wcześniej grubszychawariio ile wcześniej zauważysz. Miałem kiedyś dwa supry i rekorda ostatniego supra sprzedałem w tym roku a ostatnie lata przechodził bezawaryjnie a maszyna z 73 roku a pracował nie mało bo co roku około150 ha robił i rekord drugie tyle swojego mam mało bo troche więcej niż 40 ha ale ja nastawiony jestem na usługi i kombajny u mnie nie stoją  zakupiłem BS-a by szybciej żniwa odrobić a moze i uda sie nowych klientów ściągnąć jak będę odrobiony

szczelina klepiska zgodnie z instrukcją wiatry w rzepaku u mnie ok 500 zboża ok 600 w rzepaku młocarnia ok 500 byle go nie upało zboża na maxa lub zmniejszyć by nie upało za to sita bardziej otwieraj niż w supsze No wiadomo by śmieci nie leciały bo jak za dużo pójdzie na powrót to również będzie upało ziarno dużo zależy od odmian przednie sito też trzeba zostawić niezbyt otwarte żeby kłosy przechodziły na następne górne sito i tam dopiero mogło przelecieć


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v