Slawek1992 0 Napisano Styczeń 9, 2008 Użytkownik 0 54 ile ha ma te gospodarstwo?? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
gedii 1 Napisano Styczeń 9, 2008 Zaawansowany 1 167 COOL JD Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sapacz 0 Napisano Styczeń 9, 2008 Użytkownik 0 87 Ciągnik należy do firmy usługowej(jednoosobowej) a gospodarstwo w którym akurat wykonywał zlecenie ma około 2tys ha. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
JD1052 206 Napisano Styczeń 10, 2008 Slůnzok 206 2966 Widziałem też takiego case tylko miał też gumisie z przodu :rolleyes: Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość hospodar Napisano Styczeń 10, 2008 Słuchaj. jak dla mnie takie coś bomba - dla mnie idealne. nie wiesz jak kształtuje się wielkość dopłaty do takich gąsienic?? 10?? 20 tys euro?? I jaka jest szerokość gąsienic?? I jak się ma stosunek powierzchni styku tylnych gąsienic do opon np o szerokości 710 R42?? Jak 3:1?? i czy nie wiesz czy można jechać w bruździe w czasie orki na takich gąsienicach?? dzięki za odpowiedź. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
szym 1 Napisano Styczeń 10, 2008 Zaawansowany 1 188 no naprawde fajna sprawa z takim sprzetem to mozna juz wczesniej na wiosne poszales a szczegolnie na takich ziemiach jak ma hospodar ;P Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sapacz 0 Napisano Styczeń 10, 2008 Użytkownik 0 87 Słuchaj. jak dla mnie takie coś bomba - dla mnie idealne. nie wiesz jak kształtuje się wielkość dopłaty do takich gąsienic?? 10?? 20 tys euro?? I jaka jest szerokość gąsienic?? I jak się ma stosunek powierzchni styku tylnych gąsienic do opon np o szerokości 710 R42?? Jak 3:1?? i czy nie wiesz czy można jechać w bruździe w czasie orki na takich gąsienicach?? dzięki za odpowiedź. No wiec tak półgąsiennice nie są produkowane przez JD a przez firmę która je wykonuje, niestety tylko dla JD. System ten nosi nazwę H-Trac i może być montowany w ciągniakch serii 8000 i 9000. Co do jego ceny to nie mam zielonego pojęcia. Szerkość gąsiennic wynosi 76cm wiec raczej odpoada jazda w bruździe bo żaden plug takiej bruzdy nie wykona(no chyba że LPZ). Co do styku tego akurat rozwiązania z glebą to chyba nie może sie równac z żadną oponą, zakąłdając że przy takiej samej szerokości opony i gąsiennicy, gąsiennica styka sie na długości 1,3m a opona no tak max 0,3m wiec może to być stosunek około 4:1. Na pewno zalety pracy w polu nieporównywalne, a praca w transporcie i przejazd na dalekie pola wypad na "-" dla tej modyfikacji. Co do montażu to nie jest wielce skomplikowany bo cały wóżek i koło napędowe zakładane jest na oś ciągnika a dodatkowy odciąg montowany pod silnikem zapobiega obracaniu sie wózka z rolkami. Nie występuja żadne zmiany w przełożeniu także powrót do normalnej wersji jest szybki i mało kłopotliwy. Nie wiem czy w Polsce jakś firma robi takie cuda do ciągników albo chociaż znajduje się tu jakies przedstawicielstwo takowej firmy-szczeże wątpie :huh: www.omnitrac.com - ta firma specjalizuje sie w wózkach gąsiennicowych ale siedzibe ma niestety w USA. Pozdrawiam Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość hospodar Napisano Styczeń 11, 2008 No ale są węższe gąsienice np o szerokości 55 cm i wtedy już można w bruździe śmiało jechać. I jak widzę takie gąsieniczki nawet i do 16 34 można założyć, albo do bizona. A jest to o tyle lepsze od kół bliźniaczych gdyż nie zabiera nam szerokości. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
lukas120 4 Napisano Styczeń 11, 2008 Zaawansowany 4 756 a zawracanie na hamulcu (ciągłe) może być przyczyną kłopotów z tylnym mostem Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sapacz 0 Napisano Styczeń 12, 2008 Użytkownik 0 87 No ale są węższe gąsienice np o szerokości 55 cm i wtedy już można w bruździe śmiało jechać. I jak widzę takie gąsieniczki nawet i do 16 34 można założyć, albo do bizona. A jest to o tyle lepsze od kół bliźniaczych gdyż nie zabiera nam szerokości. No dokłądnie z tą szerokością to racja dlatego w UK taką furore robia sprzęty na goąsienicach(min. CAT Callenger) bo ciągnik czy kombajn na bliżniakach to już czerokośc grubo ponad 3 metry i kolizja z prawem drogowym na co są uczuleni. Druga ważna sprawa to mniej destrukcyjne dodziaływanie na glebe na co tez są przeczuleni, i moim zdnaiem mają rację. Co do awari to dokładnie najczęstrze były z tylnym mostem??!!- za słaba konstrukcja na gąsienice Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się