Zawór zwrotny regulowany, MTZ 82
 

Zawór zwrotny regulowany, MTZ 82

  • 16203 wyświetleń

Stwierdziłem, że tu mu będzie najlepiej tylko trzeba zrobić otwór w tapicerce na pokrętło.
Prace wstrzymane bo od ponad tygodnia nie mogą ściągnąć dwóch końcówek do węża hydraulicznego - niesamowite smile.png


Informacje o zdjęciu Zawór zwrotny regulowany, MTZ 82

Informacje o kamerze


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • cojotx
  • 5 203

ten zawór ma być od wspomagania czy jak? będzie Ci działać hydraulika gdy będzie tak podłączony?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

ten zawór jest od regulacji szybkości opadania ramion podnośnika bo pozbyłem się regulatora spod siedzenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • t25a1
  • 294 1736

Fajna sprawa taki zawór,kolega taki założył do bizona przy hederze, i ja tez taki bede zakładał przy T25

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • cojotx
  • 5 203

A no to juz  wszystko jasne :)  Którą dźwignia będziesz teraz sterował podnośnikiem 1 od kierownicy?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • qqq
  • 19 817

Przecież ten zawór spokojnie ,można założyć zaraz na wyjściu z regulatora siłowego i do niego dokręcić przewód o siłownika i z głowy,i będzie działać bez problemu...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

Ja regulator wywaliłem dlatego założyłem ten zawór. Dlatego tutaj bo za nim na przewodzie jest jeszcze trójnik z odejściem na akumulator hydrauliczny. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

nie mam juz teraz możliwości bo założyłem podłogę i osłony ale to naprawdę nic skomplikowanego. Zamiast tej całej plątaniny rurek pod podłogą idą tylko dwa węże od rozdzielacza do siłownika. Tylko na tym od podnoszenia jest zawór zwrotny jak na zdjęciu a przy samym zbiorniku na paliwo wstawiłem trójnik i podpiąłem się do akumulatora hydraulicznego aczkolwiek nie jest to konieczne bo w nowszych MTZ-tach nie ma tego akumulatora wcale. Podejrzewam, że był on tylko potrzebny do właściwej pracy wzmacniacza hydraulicznego którego też się pozbyłem wzorując się na nowszych MTZ-tach. Jak coś to pytaj tu lub na PW to pomogę póki w miarę pamiętam co i jak.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mtz123456asdfghhj
  • 11 316

Dzięki  to już teraz wiem jak to zrobić a jak z pozostałymi otworami w rozdzielaczu zasleopiłeś zaślepkami ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

W rozdzielaczu nic nie trzeba zaślepiać bo każdy otwór potrzebny. Wyjścia do hydrauliki zewnętrznej zostają jak były tylko w miejsce usuniętych rurek idących od rozdzielacza do regulatora podłącza się węże prosto do siłownika. Po prawej stronie rozdzielacza jest cienka rurka którą się też wyrzuca ale trzeba tam wpiąć wężyk do przelewu. Ja dospawałem króciec do tej rurki przelewowej nad rozdzielaczem. Tam ciśnienia nie ma więc wężyk jest na opaskach. Bez tego wężyka rozdzielacz będzie gotował olej. Zaślepić tylko trzeba wyjście z trójnika przy pompie gdzie podpięta była rurka zasilająca regulator pod siedzeniem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

Tak, zawór jest 1/2".

Jeśli ktoś chce przerabiać układ jak ja to sugeruję nie podpinać się pod akumulator hydrauliczny. Jego działanie jest irytujące bo np gdy chcemy coś podnieść to najpierw pompa musi zapełnić cały akumulator co trwa około 2 sekundy i dopiero zaczyna podnosić. Niby tylko 2 sekundy ale wkurza. Po wszystkich pracach polowych odłączę go.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • michal1993
  • 459 3905

Też mam taki zawór i odpowiem za kolegę. Docisk działa normalnie, tym zaworem regulujesz tylko szybkość jego działania. To nie jest zawór jednokierunkowy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Dyngus
  • 5 281

@michal1993 Ty masz rozdzielacz ten przy kierownicy na trzy czy cztery dźwignie, jak ten docisk załączasz (czym)?

Masz regulator pod siedzeniem czy go wrzuciłeś ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • michal1993
  • 459 3905

Rozdzielacz na 3 dźwignie, (MTZ w dużej kabinie), regulatora pod siedzeniem brak.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Dyngus
  • 5 281

@michal1993 Czyli jak dasz na trzeciej dźwigni opuszczanie i maszyna dojdzie do ziemi to następnie będzie działał docisk, dobrze to rozumiem, a jak dasz dźwignie dasz do końca to będzie pozycja pływająca .

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

Żeby było jasne to docisk działa ale nie automatycznie tzn jak przytrzymasz za długo dźwignię w pozycji opuszczanie wymuszone to po prostu podniesiesz ciągnik do góry. Ja prawie zawsze opuszczam na pozycji pływającej i po to mam zawór dławiący założony żeby mi maszyna nie walnęła o ziemię tylko powoli opadła.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • MichaPieprzak
  • 0 12

Ten zawór na pewno dwustronnego działania? Nie spowalnia to nie potrzebnie podnoszenia? 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

Nie, nie spowalnia. Nawet jak go zakręcisz całkiem na opuszczonym to podnosi bez problemu tylko już nie opuści.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj