Władimiriec T-25 Kolumna Kierownicza
 

Władimiriec T-25 Kolumna Kierownicza

  • 16888 wyświetleń

Siema. Nie wiecie jak można zlikwidowac luzy na kolumnie kierowniczej w t-25?. Luzy mam az na pol obrotu kierownicy ;/


Informacje o zdjęciu Władimiriec T-25 Kolumna Kierownicza


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Krzys123
  • 21 548

Pół obrotu to nie luz w przypadku T25... będzie ciężko, spróbuj wymienić łożyska stożkowe, co do ślimaków to chyba będzie problem bo tan na wałku jest tam wprasowany na gorąco

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rolniczek15
  • 5 115

Kolego tylko jak jedziesz drogą to kręcisz prawo , lewo i to bardzo ostro zeby prosto jechac


 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3160 13674

Da się zlikwidować luzy w T25.Na forum jest opisane co i jak,już nie chce mi się tutaj pisać wszystko od nowa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rolniczek15
  • 5 115

Da się zlikwidować luzy w T25.Na forum jest opisane co i jak,już nie chce mi się tutaj pisać wszystko od nowa.

 

a podal bys link do tego tematu ?

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3989

nie wiem czy wiesz, ale żeby wyjąc kolumnę kierowniczą wcale nie trzeba tego robić z całą obudową sprzęgła :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • TBhog
  • 14 268

chciałem napisać to samo co @mani51. Co do luzu to 2 lata temu wymieniłem ślimak i ślimacznice  i nic nie pomogło, kasa wyrzucona w błoto. Regulacja śrubą nic nie dawała.


 


 Aby zlikwidować luz na przekładni, tokarz dotoczył mi mimośrodową tulejkę która spowodowała przesunięcie o ok 2 mm ślimacznicy w stronę ślimaka. Zero luzów przy max wykręconej śrubie regulacyjnej. Koszt 25 zł. Od pół roku spokój. Nie ma luzu i natychmiastowa reakcja kół na ruch kierownicy.
 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • michal1993
  • 459 3905

Luz się też trochę zmniejszy jak wyjmiesz jedną z 3 podkładek dystansowych, które przychodzą na górę kolumny.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3160 13674

Ja wymieniałem wszystkie łożyska w kolumnie i zlikwidowałem luz na kolumnie jest nie wielki luz.Tak całkowicie nie da się zlikwidować luzu w T25,ten typ tak ma.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • TBhog
  • 14 268

@Piotruniu25 wyżej napisałem, że przez małe przeróbki da się to zrobić i tego akurat jestem pewien. Luzu na kolumnie w pozycji na wprost nie mam w ogóle. Reakcja kół na przekręcenie kierownicy jest natychmiastowa. Owszem, w położeniach skrajnych jest mały luz ale to akurat nie boli. Co innego luz na gałkach, zwrotnicach, zawsze gdzieś coś się znajdzie gdy traktor ma już 30 lat.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rolniczek15
  • 5 115

nie wiem czy wiesz, ale żeby wyjąc kolumnę kierowniczą wcale nie trzeba tego robić z całą obudową sprzęgła :D

Kolego ale ja wymienialem łożysko oporowe i łożysko i simeringi na wałku sprzągłowym :)

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • t25aaa
  • 9 261

Ja bym zrobił tak. najpierw spróbowałbym dokręcić z boku śrubę regulacyjną . Jeśli luz by się zmniejszył ale przy obracaniu kierownicy w pewnym momencie koło kierownicy stawiało by opór to trzeba zmienić ślimak. Jak byś już zmieniał ślimak to i łożyska trzeba nowe. Należało by sprawdzić czy nie ma luzu tez na wałku wyjściowym on jest na tulei możliwe ze ją też trzeba by było zmienić.Luz może być na krążku stykowym co się styka ze ślimakiem tez trzeba sprawdzić. Jak to wszystko naprawisz, usuniesz luzy na drążkach i dobrze ustawisz zbieżność kół przednich to kierownica powinna lekko chodzić i z malutkim luzem albo i bez. Polecam skrócenie drążka co idzie od kolumny o jakieś 5 cm. ten drążek dobrze się spawa nie ma z tym problemu 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • TBhog
  • 14 268

też chciałem ten drążek skrócić ale jednak kupiłem nowy krótszy. Ze spawanym drążkiem czułbym nie niepewnie a i na przeglądzie ktoś mógłby się doczepić - ostatnio mi strasznie marudzili na luz kierownicy (badanie było przed naprawą) i hamulce.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • t25aaa
  • 9 261

to jest normalna stal mozna dobrze pospawać ładnie wtopić ładnie wyszlifowować pomalować tak że nie  bedzie nic widac. Ja go sobie skróciłem 3 lata temu i jest dobrze

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj