Skocz do zawartości

Władimiriec T-25 Kolumna Kierownicza

Siema. Nie wiecie jak można zlikwidowac luzy na kolumnie kierowniczej w t-25?. Luzy mam az na pol obrotu kierownicy ;/


Informacje o zdjęciu Władimiriec T-25 Kolumna Kierownicza


16 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Pół obrotu to nie luz w przypadku T25... będzie ciężko, spróbuj wymienić łożyska stożkowe, co do ślimaków to chyba będzie problem bo tan na wałku jest tam wprasowany na gorąco

Da się zlikwidować luzy w T25.Na forum jest opisane co i jak,już nie chce mi się tutaj pisać wszystko od nowa.

 

a podal bys link do tego tematu ?

 

 

nie wiem czy wiesz, ale żeby wyjąc kolumnę kierowniczą wcale nie trzeba tego robić z całą obudową sprzęgła :D

chciałem napisać to samo co @mani51. Co do luzu to 2 lata temu wymieniłem ślimak i ślimacznice  i nic nie pomogło, kasa wyrzucona w błoto. Regulacja śrubą nic nie dawała.


 


 Aby zlikwidować luz na przekładni, tokarz dotoczył mi mimośrodową tulejkę która spowodowała przesunięcie o ok 2 mm ślimacznicy w stronę ślimaka. Zero luzów przy max wykręconej śrubie regulacyjnej. Koszt 25 zł. Od pół roku spokój. Nie ma luzu i natychmiastowa reakcja kół na ruch kierownicy.
 

Ja wymieniałem wszystkie łożyska w kolumnie i zlikwidowałem luz na kolumnie jest nie wielki luz.Tak całkowicie nie da się zlikwidować luzu w T25,ten typ tak ma.

@Piotruniu25 wyżej napisałem, że przez małe przeróbki da się to zrobić i tego akurat jestem pewien. Luzu na kolumnie w pozycji na wprost nie mam w ogóle. Reakcja kół na przekręcenie kierownicy jest natychmiastowa. Owszem, w położeniach skrajnych jest mały luz ale to akurat nie boli. Co innego luz na gałkach, zwrotnicach, zawsze gdzieś coś się znajdzie gdy traktor ma już 30 lat.

nie wiem czy wiesz, ale żeby wyjąc kolumnę kierowniczą wcale nie trzeba tego robić z całą obudową sprzęgła :D

Kolego ale ja wymienialem łożysko oporowe i łożysko i simeringi na wałku sprzągłowym :)

 

 

Ja bym zrobił tak. najpierw spróbowałbym dokręcić z boku śrubę regulacyjną . Jeśli luz by się zmniejszył ale przy obracaniu kierownicy w pewnym momencie koło kierownicy stawiało by opór to trzeba zmienić ślimak. Jak byś już zmieniał ślimak to i łożyska trzeba nowe. Należało by sprawdzić czy nie ma luzu tez na wałku wyjściowym on jest na tulei możliwe ze ją też trzeba by było zmienić.Luz może być na krążku stykowym co się styka ze ślimakiem tez trzeba sprawdzić. Jak to wszystko naprawisz, usuniesz luzy na drążkach i dobrze ustawisz zbieżność kół przednich to kierownica powinna lekko chodzić i z malutkim luzem albo i bez. Polecam skrócenie drążka co idzie od kolumny o jakieś 5 cm. ten drążek dobrze się spawa nie ma z tym problemu 

też chciałem ten drążek skrócić ale jednak kupiłem nowy krótszy. Ze spawanym drążkiem czułbym nie niepewnie a i na przeglądzie ktoś mógłby się doczepić - ostatnio mi strasznie marudzili na luz kierownicy (badanie było przed naprawą) i hamulce.

to jest normalna stal mozna dobrze pospawać ładnie wtopić ładnie wyszlifowować pomalować tak że nie  bedzie nic widac. Ja go sobie skróciłem 3 lata temu i jest dobrze

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×