maks 84 Opublikowano 28 Marca 2012 Kosztowna zabawa...Ile ten elektrozawór? On ma lewo-prawo czy też swobodny spływ? Odnośnik do komentarza
Davido 28 Opublikowano 28 Marca 2012 Fabrycznie to był zwykły zawór sterowany ręczne? W tym czarnym tam siedzi cewka? Odnośnik do komentarza
darek1972 126 Opublikowano 28 Marca 2012 Rozdzielacz ma podwójne sterowanie, ręczne przyda się przy sterowaniu z zewnątrz. Po prawej to czarne to jest cewka. Rozdzielacz ma dwie funkcje, nie ma położenia pływającego Odnośnik do komentarza
darek1972 126 Opublikowano 30 Marca 2012 ....satysfakcja przy pracy-bezcenna :D Odnośnik do komentarza
Gustlikus 2 Opublikowano 31 Marca 2012 Da się kupić poniżej 500zł a po 2 jesteś pewien że ten może mieć ciśnienie na powrocie? chyba że nie ma?:] Bo nie wiem hydraulika w tym zetorze działa;) tzn większość rozdzielaczy na lini powrotnej nie może mieć ciśnienia;) Odnośnik do komentarza
darek1972 126 Opublikowano 31 Marca 2012 Możesz podać link do takiego rozdzielacza bo może przepłaciłem. Wyjaśnij mi o jaki powrót chodzi? Odnośnik do komentarza
Gustlikus 2 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 http://allegro.pl/ro...2218660600.html np taki na 1 sekcje miał za 600zł z tego co kojarzę. Chodzi o to że większość rozdzielaczy ciśnienia nie może mieć na powrocie tzn lini T wytrzymują 20-40 bar inaczej się rozciekają. jeżeli powrót z niego jest prosto w skrzynie to problemu nie ma ale jeżeli idzie na jakiś inny rozdzielacz czy tam zawór albo podnośnik to go szlak trafi. No a szkoda by tyle kasy było. Odnośnik do komentarza
darek1972 126 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Ten z linku ma tylko 40l/min przepływu, mój ma trzy razy więcej, większe średnice złączek i dodatkowo możliwość dokładnego sterowania ręcznego. Czy zacznie przeciekać? Wszystkie rozdzielacze w Forterze są połączone szeregowo: ładowacz czołowy>rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej>rozdzielacz podnośnika, co prawda z rozdzielacza ładowacza i hydrauliki zewnętrznej odchodzi trzeci przewód jako spływ do skrzyni, jest to jednak ze względu na to że oba mają pozycję pływającą. W instalacji tej trzeciej sekcji wprowadziłem małą zmianę która pozwala sterować siłownikiem jednostronnego działania Odnośnik do komentarza
Gustlikus 2 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 No własnie 3 przewód nie jest od pływającej tylko od powrotu bezciśnieniowego w tym tez byś go musiał dać. 40l a to ile ten twój ciągnik daje ze ci taki giga rozdzielacz trzeba? to maż akurat 2 sekcyjny, rozdzielacze gotowe z tyłu też mają inną budowę twój jest zbudowany jako kompletny rozdzielacz z zabezpieczeniem nadciśnieniowym itd więc nie może mieć raczej ciśnienia na powrocie o ile nie ma tulei ciśnieniowej i 2 przewodu. Dokładne sterowanie hmm a elektrycznie to się nie da dokładnie sterować? tak samo się da. Dopisze jeszcze w skrócie co robi 3 wąż - Dajesz np podnoszenie i z 2 sekcji wraca olej to gdzie on leci myślisz? W ten 3 waz chyba że go nie ma i wtedy jest problem robi się ciśnienie w miejscu gdzie go nie powinno w takowym rozdzielaczu być. Tak samo jak zacznie puszczać przez zawór przelewowy (nadciśnieniowy) to powinno to lecieć bez ciśnienia. Ps. tani sposób na rozdzielacz sterowany Elektrycznie z dokładną kontrolą ilości oleju to orbitrol + silnik elektryczny. http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/tuleja-cisnieniowa-1-2-3-8-.html Tuleja do rozdzielacza pewno akurat nie twojego ale tak tylko poglądowo 1 link z Google. Odnośnik do komentarza
darek1972 126 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 1. Ciągnik ma 70 litrową pompę, rozdzielacz mniejszy był akurat droższy o dwie stówki i dwie cewki jak w tym Twoim, większy to mniejsze opory przepływu 2. Wybrałem z dodatkową dźwignią bo daje możliwość której Twój nie ma. Nie da się sterować połową czy 1/3 dawki oleju podczas podpinania maszyn lub innych prac gdzie potrzeba chwilowej precyzji, cewka albo jest włączona albo wyłączona, rozumiesz to? B) 3. Cały czas piszesz o ciśnieniu na powrocie którego być nie powinno, że "się rozciekają" że olej "musi" wracać do skrzyni. Napisz mi więc jakie ciśnienie będę miał na szeregowo połączonych (fabrycznie) rozdzielaczach gdy EHR włączy podnoszenie 1250kg pługa obracalnego? Czy będzie ono różne na wejściu i wyjściu z poszczególnych rozdzielaczy i czy zmieni się ono gdy wstawię jeszcze jeden rozdzielacz? Według tego co piszesz to już dawno powinien je trafić szlag :( 4 Orbitrol+silnik elektryczny? Tani pomysł? Poroniony pomysł :D Daj mi tani orbitrol na 70 litrowy przepływ, do tego jeszcze silnik elektryczny, przekładnię, sterowanie jego prędkością bo bez sterowania nici z dokładności kontroli, zmontuj to wszystko tak żeby zajmowało mało miejsca było odporne na kurz i wilgoć no i niech to nie pochodzi broń boże z demobilu :D Odnośnik do komentarza
Sadek 1152 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 W galerii jest a może było zdjęcie sprzęgła hydraulicznego właśnie na orbitrolu i silniku od wycieraczek + siłownik. Odnośnik do komentarza
Gustlikus 2 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Dobra nie chce mi się już pisać o tym czemu nie możesz mieć ciśnienia na powrocie. Ale zauważ że oryginalne mają 3 przewód no i czemu maż miejsce na 3 przewód w tym rozdzielaczu co maż. Orbitrol akurat nie w tym względzie pisałem ogólnie na kiedyś ci się może przydać np do jakieś maszyny;) Bo lubisz kombinować. A czemu to niby się nie da precyzyjnie sterować rozdzielacza tylko prądem? Tak samo się da jak i ręcznie tylko minimalnie bardziej skomplikowane sterowanie, naprawdę niewielka różnica w instalacji "elektrycznej" idącej w rozdzielacz. Jeszcze mogłeś kupić używany elektrozawór systemu który udało by ci się wkręcić między rozdzielacze oryginalne. No i pozdrawiam jeszcze raz autora bo tam ogólnie to fajny pomysł:] Odnośnik do komentarza
darek1972 126 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 To na koniec najlepsze: Temu elektrycznemu rozdzielaczowi na pewno nic się nie stanie i nie ma potrzeby wstawiania do niego trzeciego przewodu nawet jeśli miałby miejsce na takowe, korzysta on po prostu z tego w poprzedzającej go sekcji Odnośnik do komentarza
Gustlikus 2 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 No nie może korzystać z tego w poprzedzającej sekcji;) Bo poprzedzająca sekcja idzie pod P:] A do P się olej nie wraca;) sekcja poprzedzająca 3 przewód ma zakończony płytką na swoim końcu ale mniejsza z tematem 3 przewodem jeszcze jedno pytanie - maż jakieś bezpieczniki na tej instalacji elektrycznej? tzn dobrane do najmniejszego przekroju przewodu? Bo o tym też by wypadało pomyśleć Inaczej zwarcie nagrzeje przewód do temperatury jego zapłonu niby małe szanse na takie coś ale jednak wypadało by o tym pomyśleć. No chyba że to podłączyłeś pod jakiś inny odbiornik to by jeszcze uszło może;) Ale i tak wypadało by osobny dołożyć dobrany do przekroju przewodów i poboru odbiornika (elektrozaworu) Dodatkowo niby wypadało by diody zaporowo wstawić w elektrozawór o ile ich tam nie ma aby tłumiły przepięcia podczas rozłączania przewodnika. Bo to niezdrowe do elektroniki w ciągniku. Odnośnik do komentarza
sebe1033 397 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 cos nie możecie się dogadać po mojemu tu wszystkie przewody są jakie trzeba bo to rozdzielacz jednosekcyjny 1 przewód zasilanie 2-powrót 3 -jedno wyjście 4 -drugie darek 72 rozdzielacze to raczej masz podlączone rownolegle bo szeregowo to by było że zasilanie na pierwszy rozdzielacz idzie a jego powrót jest zasilaniem drugiego itd Odnośnik do komentarza
darek1972 126 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 @sebe1033: Rozdzielacze są połączone szeregowo, aby działało równolegle potrzebny byłby dzielnik przepływu. @Gustlikus: Załóżmy że w tym rozdzielaczu zadziałał zawór przeciążeniowy i olej przez niego idzie do króćca powrotnego, wszystko ok. Teraz ta sama sytuacja ale jednocześnie EHR podnosi coś ciężkiego, EHR jest za tym rozdzielaczem, wówczas zadziała zawór przeciążeniowy poprzedniej sekcji i elektrozawór skorzysta z trzeciego przewodu Bezpieczniki są a jakże Cewka nie indukuje aż takiego napięcia aby było potrzebne zabezpieczenie, elektrowłącznik w rozruszniku jest silniejszy i żadnych zabezpieczeń tam nie ma Odnośnik do komentarza
sebe1033 397 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 od kiedy rozdzielacze w ciągniku są łączone szeregowo próbowaleś operować dwiema sekcjami na raz albo podnośnikiem i jedną sekcją tam jest połączenie równoległe i nie ma żadnego dzielnika Odnośnik do komentarza
Gustlikus 2 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 No niby tak pojemność przewodów powinna zgasić to napięcie. I nie chodzi tyle o przeciążeniowy zawór ps. tak jak maż to ci oba naraz będą działać rozdzielacze tzn EHR możesz używać w tym samym momencie co EHR bo olej powracający z 2 sekcji tłoka nie będzie się podziewał w 3 przewód tylko jest w tłoczony w standardowy powrót. Więc EHR będzie się nim zasilał powodując wzrost ciśnienia w sekcjach rozdzielacza które go nie powinny mieć. Ale może faktycznie konstrukcja tego zaworu na to pozwala;) Jak byś chciał nim płynnie sterować to powinno się dać poprzez dodanie jakiegoś pokrętła przed niego z sterowaniem szerokości impulsu (PWM) no albo przełącznik który ogarnia swoje wychylenie. I jakiś troszkę bardziej skomplikowany układ. najprostsze rozwiązanie to wstawienie przed przełącznik regulatora obrotów silnika DC z allegro;) Powinno zdać egzamin. Odnośnik do komentarza
Marciano 7 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 darek1972 mógłbyś zrobić i wstawić zdjęcie podłączenia przewodów hydraulicznych rozdzielacza elektrohydraulicznego w swoim zetorze oraz podać schemat podłączenia elektroniki? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się