MF 255 filtr?
 

MF 255 filtr?

  • 4119 wyświetleń

Wie ktoś może co to za filtr, przewody prowadzą do obudowy sprzęgła.




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • dominic
  • 33 251

Tłumik już w nim był taki, ale nie z żuka. Żaden tłumik nie zmieni pięknej melodii perkinsa.

Wie ktoś może co to za filtr?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mariusz(ZDUN)
  • 327 3136

pewnie hydrauliczny jak do skrzyni idzie chociaż ciężko powiedzieć najlepiej odkręć go i zobacz jaki płyn się tam znajduje

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominic
  • 33 251

Płynie czerwony taki jak hydrauliczny, tylko zastanawia mnie jego usytuowanie, czemu tak daleko od skrzyni?

Przewody wychodzą z obudowy sprzęgła nie ze skrzyni, polskie mf mają w tym miejscu zaślepki ( ten jest z Niemiec)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5592 8394

Masz w tym ciągniku przekładnię Multi Power i to jest dodatkowy filtr oleju przekładniowo-hydrulicznego który zasila sprzęgło tej przekładni. Ta przekładnia jest już od serii 1xx w ciągnikach MF a więc od końca lat 60-tych i początku 70-tych. To, że w polskich "MF-y" są zaślepki to akurat normalne bo u nas nigdy nie potrafili nic zrobić konkretnie nawet jak mieli podaną na tacy licencję i oskubali produkowane w Ursusie "MF-y" ze wszystkiego z czego się dało.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominic
  • 33 251

Multi Power? Jaja sobie robisz ze mnie, czy naprawdę coś takiego jest (było) i jak to działa? Skrzynia normalna tylko biegi po rozrzucane trzeba wajchować  :)  nie tak jak w 60 po kolei. WOM tylko jest bez sprzęgła tylko włączę, lekko gazu i działa

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5592 8394

Tak jak pisałem Massey Ferguson wprowadził przekładnie Multi Power do swoich ciągników na przełomie lat 60-tych i 70-tych prawdopodobnie jako pierwsi na świecie. Ursus nie ma się czego wstydzić bo zaraz po Masseyu ciągniki ciężkiej serii U czyli od 385 do 1204 (16-stki weszły do produkcji póżniej) miały seryjny wzmacniacz momentu czyli odpowiednik przekładni Multi Power.

Czy u Ciebie jest taka przekładnia to na 100% nie wiem ale skoro jest dodatkowy filtr oleju to jest to bardzo prawdopodobne. Masz też jak wynika z tego co napisałeś mokre sprzęgło WOM. Jeśli dodasz zdjęcie swojego ciągnika na którym będzie widać deskę rozdzielczą i ten panel między obudową skrzyni biegów a kierownicą to Ci powiem czy masz taką przekładnię. Już trochę czasu masz ten ciągnik a wygląda na to,że dość mało o nim wiesz.... trochę powinno być Ci wstyd :rolleyes:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominic
  • 33 251

No wstyd, ale nie mam czasu. Poza tym nie przypuszczałem ze takie coś w tym ciągniku może być. nie mam go też do czego porównać bo na około ursusy 28 i 35. Na pulpicie zamiast zegara ciśnienia powietrza jest szczelina około 3 cm długa 3 mm szeroka jak tutaj na zdj. tylko dźwigni nie mam. Wiesz możne w którym miejscu i co wychodzi ze skrzyni do sterowania tym?

 

 

da183978911b72d82d80c6805d0ba4e8.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5592 8394

Zdjęcie, które teraz dodałeś przedstawia deskę rozdzielczą serii 1xx z silnikiem 4-cylindowym. Ta mała chromowana dźwigienka po lewej stronie przełącznika kierunkowskazów to właśnie "hebel" od przekładni MultiPower . Dajesz do góry, masz szybkie przełożenie. Dajesz do dołu zwalniasz o ok. 1/3 i wzrasta moment obrotowy przenoszony na koła. W serii 2xx czyli jak u Ciebie ten "hebel" już nie jest taki ładny jak w starszych MF-ach i jest niżej. Jeśli masz tam tylko szczelinę to albo nie było u Ciebie przekładni MultiPower albo była ale ktoś coś grzebał i zagrzebał...

Ile masz dźwigni ze skrzyni biegów i ile masz biegów głównych to znaczy masz 3 czy 4 biegi ? Jeśli masz 4 to masz zwykłą skrzynię.

Te foto masz z netu czy sam zrobiłeś ? Piękny stan i wszystko kompletne i oryginalne !

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominic
  • 33 251

Dzięki wielkie za info.  Dźwignie są dwie, biegi i reduktor. A biegów jest 4 :(  Tak ze marzenia prysły. Jak będę kiedy w przyszłości zaglądał do środka to może coś szczaję. Zdjęcie jak będę miał okazję to wyślę Ci. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5592 8394

Nie ma za co kolego. Po to jest ten portal żebyśmy sobie pomagali i wymieniali się opiniami i oświadczeniami. Z ciągnikami MF jestem związany od 88 roku kiedy to kupiłem swój pierwszy w życiu ciągnik. Był to licencyjny MF-255 z kabiną komfort (prawie identyczny jak ten z Twojej galerii). O tym, że ten komfort jest taki sobie przekonałem się bardzo szybko :D a o tym jak bardzo odbiega MF z Ursusa od oryginału przekonałem się dużo za późno...no ale takie były czasy. jak do tej pory miałem jeszcze MF-168, 698, 290 i 135. Ten ostatni to mój ulubiony ciągnik...taki mały zapierdalacz :D no i ma przekładnię MultiPower, która odpukać w niemalowane działa do dziś mimo, że ciągnik ma już ponad 40 lat ! Twój oryginalny 255 to też super maszyna. Dbaj o niego a będzie Ci służył latami !

Na koniec życzę Ci żebyś nie miał potrzeby zaglądania do środka...mimo Twojej ciekawości  :D 

Pozdrawiam i jak będziesz miał jakieś wątpliwości dotyczące zwłaszcza MF-ów to pisz śmiało do mnie na priw.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj