Dźwignie podnośnika w MF 255
 

Dźwignie podnośnika w MF 255

  • 6927 wyświetleń

Druga wersja przeróbki podnośnika w ferdku, było więcej pracy niż poprzednio ale się opłaciło. Stan surowy jak widać, trzeba jeszcze rozmontować, oczyścić, wyszlifować i pomalować i cieszyć się wygodniejszą pracą :)

Poprzednio było tak:
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/248955-dzwignia-podnosnika-w-mf-255/


Z albumu:

Moje wynalazki, udoskonalenia i remonty

  • 52 zdjęć
  • 0 komentarzy
  • 208 komentarzy obrazka

Informacje o zdjęciu Dźwignie podnośnika w MF 255


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • malopolanin64
  • 405 2826

Ale popatrzcie, siedziało ich w tamtej fabryce od cholery i troche, przeżerali pieniadze a ile to dla nich było by takie coś skonstruować i wprowadzić, o ile ciągniki były by ergonomiczne i wygodniejsze, jak w prosty sposób można było by już wtedy zapunktowac u rolnika któy po dniu pracy w takim ciągniku byłby mniej zmęczony i ile rolników chciało by wrócic i kupić nowego ursusa i moze fabryka by istaniałą a tak teraz dostaniecie chinola z napisem ursus.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jakub16
  • 121 2121

Marcinie i tak ursusa juz nikt nie kupi. Ostatnio znalazlem na youtube jakis ciagnik o dziwnej nazwie podobny do pol mot h. Podrzuce link wieczorem jak wroce ze szkoly. Kamil super sprawa ja musze tylko w 3p przerobic dzwignie od hydrauliki zeby sie wygodniej prasowało. :) P.S. Wartość ferdka wzrasta :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • malopolanin64
  • 405 2826

Będą kupować, napewno trafią sie rolnicy któych kupią z jeszcze jakiegoś sentymentu czy przejawu patriotyzmu ursusa ale tak naprawde to tylko nazwa została a reszte polmot będzie sukcesywnie zmieniał na chińskie podzespoły, lub może lepsze ale napewno prowadzane z chin które poprostu są tanie i co za tym idzie ciągnik będzie tani i atrakcyjny dla mniej zamożnych rolników którzy chcą nową maszyne a moze i nawet na jakieś dofinasowanie o wyjdzie sporo taniej jak jakaś markowa uzywka. Dlatego będą chętni, juz o dziwno po polach widziałem sporo polmotów h.

Ale tutaj już Kamilem rozmawiałem i jeszcze raz szacun dla tego rozwiązania bo jak to jest proste, kosztowało go to napewno troche czasu i przemyśleń ale w ursusie siedział cały sztab konstruktorów po jakiś politechnikach z magistrami i doktoratami a nigdy na takie coś nie wpadli to ich poprostu ośmiesza!! Siedziam u kolegi w 4514 agrobis w którym dodano już podłoge i tunel był obudowany to dopieor dostać do tych dźwigni było niezłym ćwiczeniem sprawnosciowym...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Technik mechanik
  • samczyk1991
  • 83 1565

Aż tak niewygodna dla Ciebie była obsługa podnośnika ???

Mi tam pasuje tak jak jest, mam długie ręce i dla mnie jest ok, może dlatego że się przyzwyczaiłem i nie miałem okazji jeździć ciągnikiem z lepiej rozwiązanym sterowaniem. Za to u siebie skorzystam z Twojego patentu na zewnętrzne sterowanie podnośnikiem, bo próbując podczepiać maszyny i sterując rozdzielaczem przez niezabudowany tył kabiny miałem kilka niebezpiecznych akcji :wacko:

 

"Wielkie" 5 za patent i jego wykonanie :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 367 6662

Dzięki koledzy za uznanie :) Jak dla mnie oryginalne rozwiązanie było nietrafione ale potrzeba matką wynalazków. Ja tez jestem wysoki bo mam 193cm wzrostu i ręce też nie są krótkie, problem polega na tym ze nowe siedzenie które mam jest bliżej kierownicy i jest wyżej niż oryginalne stąd ta następna przeróbka. Jak byście popracowali na tym rozwiązaniu jak jak tu przedstawiłem to większość z was by oryginału nie chciała widzieć. Dziś pracowałem na tym nowym rozwiązaniu i jest lepiej niż nawet poprzednia przeróbka. Skok dźwigni jest mniejszy nawet co też pomaga. Po za tym może w przyszłym roku zrobi się jakąś zabudowę tyłu więc nawet dlatego potrzebne to było :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Technik mechanik
  • samczyk1991
  • 83 1565

Ja też mam 193cm wzrostu. Możliwe, że jakbym popracował na takim rozwiązaniu to bym zmienił zdanie. Właśnie miałem się dopytać o skok dźwigienek po przeróbce i o siedzenie, czy jest wygodne i jak amortyzacja się sprawuje, muszę sobie nowe kupić, stare mam na maxa do tyłu odchylone ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 367 6662

Czarna dźwignia ma skok taki jak w oryginale i ma zakres tylko po tym czarnym polu. Natomiast zmuszony byłem zmniejszyć zakres w tej dźwigni z okrągłą kulką co w sumie nie przeszkadza. Niestety taka konstrukcja bo nie chciałem przewiercać dziur w tych blachach. Może nie widać ale za tymi blachami co chodzą na nich dźwignie jest gruba blacha przykręcona do błotnika aby wzmocnić błotnik aby to nie drżało pod wpływem drgań.Siedzenie jest bardzo dobre co już pisałem pod innym zdjęciem kiedyś. Jest krótsze ale wygodne, amortyzacja wystarczająca. To oryginalne siedzenie to jest za przeroszeniem tak spartolone że konstruktor jego powinien się wstydzić że takie coś wymyślił bo siedziało się nie wygodnie, u mnie to siedzenie pękało, sprężyny się rozciągły. W tym moim siedzeniu nowym to miejsca z przodu jak i z tyłu jest sporo że siedzenie nie przeszkadza przy wsiadaniu do ciągnika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Technik mechanik
  • samczyk1991
  • 83 1565

To jest te dwu częściowe siedzenie, siedzisko i oparcie czy kubełek jak orginał, bo nowe jest w dwóch wersjach ??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 367 6662

To jest siedzenie dwuczęściowe, tzn siedzisko oddzielne od oparcia, kubła nie chciałem i radziłbym ci nie kupować :)

http://moto.allegro.pl/granit-siedzenie-ursus-c-360-c-330-c-360-c360-i1936412223.html

Trzeba tylko w ferdku zrobić małą przeróbkę: w tej blasze dolnej trzeba wywiercić dwa otwory na śruby po środku i zdemontować tą oryginalną skośną podstawę od oryginalnego siedzenia :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukeski15
  • 63 718

No naprawdę opłacało ci się przerobić w ten sposób :) Świetnie ci to wyszło. Ja myslałem w moim takie coś zrobić tylko dodatkowo obudować ,zrobic taki troche podłokietnik , tylko ja jeszce chciałbym zrobić przy rozdzielaczu od tura :)
Pozdrawiam i 5 oczywiście!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 367 6662

Po ponad roku od ej modernizacji w życiu bym nie wrócił do oryginalnej wersji :)


Dzięki  i również pozdrawiam :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj