Bizon Super Z056
 

Bizon Super Z056

  • 3774 wyświetleń

Przygotowania do Zniw :D jeszcze heder i produkcji:P


Informacje o zdjęciu Bizon Super Z056


Rekomendowane komentarze

  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2227 14783

Rocznik 79 ? masz wentylatory w kabinie ?

 

Jak to jest z tymi szerokimi oponami ? bo niektórzy twierdzą ,że wprowadzano je od 79roku , ale równoczesnie produkowano bizony na wąskim ogumieniu a dopiero w 82 roku całkowicie przeszli na szerokie opony , inni twierdzą ,że od 82 roku przeszli na szerokie opony a do końca 81 produkowali wyłącznie na wąskim ogumieniu :unsure:

 

bym zapomniał :P - 5/5

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ursusek93
  • 5 204

tak rocznik 79 mam tylko nagrzewnice i maly wentylatorek ktory nie chodzi:P on nie chodzil juz za czasów SKR-u:p opony nie są oryginalne kiedys podobno był na wąskich:P dzieki za ocenke:D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość barteklexion

Napisano

  • Gość barteklexion

W mojej okolicy jest Z056 rocznik 1980 na wąskich oponach i także Z056 rocznik 1981 na szerokich. ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pasiu66
  • 17 1158

Szerokie opony wprowadzili w 81, po mokrych żniwach w 80. Ile w tym prawdy - nie wiem nie było mnie jeszcze wtedy ;) . Pisze to co wyczytałem na innym forum.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kris24
  • 4 261

U mnie jeden gościu ma Z050 na szerokich kołach a kombajn z 1975 roku.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DOMIN93
  • 0 157

u mnie w wsi jest super z 83 i jest na wąskich oponach i na pewno w oryginale

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2227 14783

To prawdziwe czary mary z tymi oponami :o

w sumie teoria która @pasiu podał może być trafna ... Oglądałem kombajn z 80 na wąskich i z 81 na szerokich oponach ale podejżewam że nie były orginalne bo jedną felga inna druga inna ...

 

Tutaj widzę masz ruskie opony - miałem takie w poprzednim bizonku .

Tych kabin też jest kilka typów - niektóre z szybą tylną w dachu niektóre z szybą w ścianie kabiny a jeszcze inne z dwoma szybami :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ursusek93
  • 5 204

dokładnie ruskie opony;p a ja sie na tym nie znam byle Bizonek jeździ:P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotrus89
  • 3 778

Nasz Bizon produkcji z pierwszej połowy `81 roku miał szerokie opony ale za dodatkową dopłatą.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotrus89
  • 3 778

I to nie są legendy, przypuszczenia i domysły nastoletnich pasjonatów na forach, tylko autentyczne fakty odnośnie zamówienia i odbioru kombajnu Bizona Super 30 lat temu.

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2227 14783

A słyszałes lub twój tata czy dziadek który kupował Bizona o tym że trzeba było przyjeżdżać ze swoimi akumulatorami bo w FMŻ nie dawali do kombajnu ?

 

Jeśli o mnie chodzi to nastolatkiem dawno nie jestem ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • igorass
  • 33 1062

Paweł ja Ci odpowiem podobnie jak kiedyś pod zdjęciem Ursusa - w przypadku wszelkich maszyn rodzimej produkcji nie można być niczego pewnym, ponieważ wszędzie tam panował bałagan i montowano co popadnie aby sztuke przyklepać i tyle ;) Mogli rzucić partię szerokich kół założmy w 80' a potem nie dojechały i znów kładli wąskie, takie były realia produkcji które także znam(głównie z ZMU) niemal z pierwszej ręki :rolleyes:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pasiu66
  • 17 1158

Bo wtedy sprzedawca był Panem, a teraz klient. Nie dało się iść do FMŻ i tak po prostu kupić Bizona tylko trzeba było mieć wtyki. Wszyscy wtedy mieli pieniądze ale nie dało się nic kupić a teraz odwrotnie. Robili na ilość nie jakość.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2227 14783

Paweł ja Ci odpowiem podobnie jak kiedyś pod zdjęciem Ursusa - w przypadku wszelkich maszyn rodzimej produkcji nie można być niczego pewnym, ponieważ wszędzie tam panował bałagan i montowano co popadnie aby sztuke przyklepać i tyle ;) Mogli rzucić partię szerokich kół założmy w 80' a potem nie dojechały i znów kładli wąskie, takie były realia produkcji które także znam(głównie z ZMU) niemal z pierwszej ręki :rolleyes:

 

 

Wiem ,że tak pewnie było Igorze ;)

 

Ale wkurza mnie bardzo jak jadę z ogłoszenia za kombajnem , pytam przez telefon czy kombajn z 81 roku jest na szerokich czy na wąskich oponach to "znawca" za którego uznaje się własciciel odpowiada "nu panie przecie w 81 to już wszystkie mały szerokie upuny" :lol:

Dlatego chciałbym na ile to możliwe zgłębić tą wiedzę i jak ktoś mnie zapyta (chodzby mój tata ) od którego roku montowano szerokie opony to odpowiedzieć mu zgodnie z prawdą ;) Jesli sie nie da to trudno , szkoda :unsure:

 

 

Przypomniało mi sie jeszcze , ze natrafiłem na 912 do sprzedania i własciciel wmawiał mi ,że wszystkie 912 miały tłumik z boku a tylko 385 i 902 miały w masce - spokojny ze mnie chłopak i raczej wole z pożałowaniem pokiwać sobie głową na takie gadanie ale wtedy się nie dałem i tłumaczyłem chłopu jak to bywało z ursuami :D A byłem pewien swojej wiedzy w dużej mierze dzięki AF i @igorass :)

 

 

Dobrze koniec już z tymi oponami , nie będę was dręczył pytaniami niczym mój kilkuletni brat mnie :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tc56
  • 3 534

Panowie kolega Piotrus mówi prawdę poniewaz my kupiliśmy Bizona w drugiej połowie 1981 roku był odbierany 16 października czy jakoś tak. Lato 1980 roku było strasznie mokre podobno przez tydzień padało bez przerwy, w PGR gdzie bydło było karmione zielonką słyszałem o strasznym głodzie i przypadkach zaczepiaania Detów do Orkanów byle tylko coś naciąć zielonki. Ludzie ziemniaków to zbierali mniej niż wysadzili. Bizony topiły się na potęgę dlatego też po tym fakcie zaczeli opcjonalnie zakładać duże koła od Giganta. Za to trzeba było dopłacać i z tego co mi mówili na naszym Z056 na tabliczce widniała cena bez dopłaty za koła, katalog który do niego otrzymaliśmy jeszcze nie miał wprowadzonych zmian. A teraz z tymi urzywkami to jest tak, że przekłali ludzie, kombinowali czasem pękały felgi to zamieniali na szerokie, czasem kombajn się spalił felgi zostały to kupowali koła i przekładali w kombajnach. Sytuacja jest podobna jak teraz z bliźniakami w jumzach czy MTZ-tach sporo osób je montuje ale rzadko kto zakłada nowe tylko przechodzone ze starych ciągników. Wąskie koła w Bizonach były nadal montowane po 80 roku bo ktoś nie dopłacić, a to zrobili taką partię i tak dalej. Sąsiad odbietrał w 83 to wcisneli mu na wąskich- jak ktoś wie jak wygładał odbiór kombajnów w tamtym czasie to wszystko już jasne. Wyprowadzili Ci na parking przed biórowcem 20 sztuk i jedna jest twoja i juz się chłopie mart i nie ma zmiany. A propos akumulatorów fabryka wyposarzała kombajn w akumulatory ale znajdowały się one w skrzyniach i były suche( bez elektrolitu, dopiero później trzeba było kupować elektrolit i serwis- np. POM zajmował się ich ładowaniem), przez to trzeba było mieć na prowadzenie swoje. Tak samo było z korkiem od chłodnicy- był zapakowany w skrzyni z wyposarzeniem. Odbiór kombajnów zaczynał się od tego ,iż widlakim wywozili na plac skrzynie z wyposarzeniem bodaj trzy. W początkowych latach produkcji do wyposarzenia przy odbiorze należał równięż olej na pierwszą wymianę w silniku. Mało dziś już osób pamięta, że nasze kombajny pierwszą wymianę oleju w silniku miały po 10 godzinach i fabryka zalecała to nawet robić podczas transportu do domu. Jeszcze jedno te szerokie opony były produkowane na licencji Good Year, zamin uruchomiona ich produkcję w Polsce, kombajny wychodziły na orginalnych zagranicznych- nie było tych sztuk sporo ale np. Gigant prototypowy na UP w Poznaniu stoi właśnie na tych orginałach. Zapomniał był o silniku, jeszcze nie tak dawno szło spotkać Bizony z angielskimi silnikami, które były starsze od kombajnu. Po prostu zanim uruchomiono produkcję licencyjną Andorii( bo tak na prawdę to jest Leyland na licencji- nie znam pisowni tej firmy)montowano orginalne silniki z Anglii. Potem w PGR gdy sprzedawano te pierwsze kombajny przed przetargiem przekładano silnik angielski fo nowego kombajnu (np. z lat 80), a stara 40 czy 50 szła z nowym polskim. Nie miałem kontaktu z orginałami zachodnimi ale z tego co słyszałem są dużo lepsze od polskich sztuk i nie jednokrotnie chodziły bez remontu do lat 90. Przepraszam, że się tak rozpisałem ale lubię historię Bizona i opowiadanie o niej, a w szczególności dowiadywania się nowych faktów.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • KPK Kumurun Team
  • xsc
  • 55 2200

Z tymi goodyerami cos jest, ja mialem detki z tej wlasnie firmy w swoim z 87.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2227 14783

@tc56 - dzięki Ci wielkie za wypowiedź :) Jak Ja lubię czytać takie fakty z przeszłości :)

 

osobiście widziałem bizona z056 z 81roku na wąskich oponach goodyear - pomyślałem pewnie ktoś kupił używki i założył do Bizona mimo że właściciel mówił że są orginalne ...

A tu proszę czego się człowiek dowiaduje :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2227 14783

@tc56 - dzięki Ci wielkie za wypowiedź :) Jak Ja lubię czytać takie fakty z przeszłości :)

 

osobiście widziałem bizona z056 z 81roku na wąskich oponach goodyear - pomyślałem pewnie ktoś kupił używki i założył do Bizona mimo że właściciel mówił że są orginalne ...

A tu proszę czego się człowiek dowiaduje :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • luki91
  • 7 75

Nasz Bizon Z056 z 81 chyba, też jest na wąskich oponach Good Year. Przypuszczam, iż są oryginalne.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj

Produkcja roślinna

Ciągniki