Skocz do zawartości

Zmodyfikowany wydech.


farmer7745

Podobne modyfikacje już tu były, ale ja chciałem dodatkowo poprawić walory estetyczne i zminimalizować hałas w kabinie.Zapewniam że udało się.


Rekomendowane komentarze

Nie no... za***iście, :blink: ale ta folia izolacyjna trochę psuje efekt :rolleyes:

Można wiedzieć ile takie cudo wyniosło ?

Odnośnik do komentarza

Tłumik zrobiła firma która obrabia nie rdzewkę, ale według mojego pomysłu.

W środku jest normalny wydech, tylko został obudowany i dodatkowo wygłuszony włóknem szklanym.

Odnośnik do komentarza

No faktycznie ten łącznik mógł być ciekawszy, no ale.

Całość nie była taka tania, ale na taki efekt złożyło się kilka żeczy;

kolektor wydechowy zmieniony

kolano łączące

łącznik elastyczny

normalny tłumik

rury ze stali nie rdzewnej

dekle z nie rdzewki

napis ZETOR wypalany również z nie rdzewki

górna obejma i dolny wspornik

uchwyt do lampy

i dużo własnej pracy.

 

Łącznik jest elastyczny, ale nie wzmacniany,celowo żeby swobodnie się poddawał i dodatkowo owinięty włóknem ceramicznym + taśma aluminiowa.Wszystko po to żeby bo wygłuszyć i nie oparzyć się. Podobnie sam wydech jest dwu warstwowy i wypełniony włóknem.

 

Ostateczny koszt to kwota cztero cyfrowa, ale najwięcej "pożarła" obróbka stali nie rdzewnej.

Odnośnik do komentarza

Parę groszy kosztowało ale efekt naprawdę superwink.gif Poza tym taki tłumik to już chyba będzie wiecznysmile.gif Na tą część owiniętą taśmą mógłbyś "naciągnąć" jak by to powiedzieć...perforowaną rurę taką jak do piecyków

Odnośnik do komentarza

@prorok: No nie wygląda to ciekawie, ale chciałem wykorzystać materiały nie palne i w sumie twój pomysł jest dość ciekawy, ale muszę z tym troszkę pojeździć żeby zobaczyć co i jak.

Odnośnik do komentarza

No faktycznie przepraszam chłopakiblink.gif Pierwszy raz wchodziłem i nic nie byłohuh.gif Z posta usunąłem ale z cytowanego fragmentu to chyba kolega musi.

 

Tą rurę można by kupić o troszkę większej średnicy przeciąć ją wzdłuż zakładając na to co już jest owinięte tak żeby nie było widać tego cięcia np,obrócić ją cięciem w stronę "ziemi" albo do kabiny

Odnośnik do komentarza

Była też i taka koncepcja jak proponuje @prorok, żeby normalny wydech obudować siatką, ale mi bardziej chodziło o wygłuszenie, a poza tym waga całości już jest nie mała.

Nad łącznikiem jeszcze pomyśle, ale puki co muszę z tym troszkę pojeździć żeby sprawdzić co i jak potem, się to dopracuje.

 

@przemrolnik; No masz rację za taką trzy cyfrową kwotę w dzisiejszych czasach realizacja tego czegoś była by nie realna.

Sprostowanie, kwota czterocyfrowa.

 

Mi też w tym linku Avast pokazał komunikat.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie elementy są z "surowej" nierdzewki i po obróbce całość była polerowana.

Wydech przez obłożenie nie stracił na przepustowości, jedynie jakieś ograniczenie stanowią kolanka i inny kolektor wydechowy, ale wszystko przed montażem wypolerowałem w środku specjalną szlifierką z odpowiednimi końcówkami.

"Frotka" ma turbo co już zdecydowanie zmniejsza hałas, a wydechy tego typu to zazwyczaj sama rura odpowiednio profilowana.

Ja początkowo też chciałem tak zrobić, czyli kratką obudować tłumik ale przy takim układzie o wygłuszeniu zapomnij bo np; mycie raczej odpada.

Obłożenie rurki z pewnością coś da bo jest metalowa i "decybele" po niej śmigają, ale radził bym to włókno ceramiczne jakoś zabudować.

 

Ps;Wczoraj robiłem kiszonkę i mogę powiedzieć że moja modyfikacja nie ma żadnego negatywnego wpływu na osiągi silnika.

Odnośnik do komentarza

dzieki no wiadomo ze by to zabudowal hermetycznie, a co do kosztow to w mojej galerii jest koncowka wydechu zrobiona z rury i blachy chromowej calosc z przesylka wyszlo mnie 180 zl takze to wychodzi wydaje mi sie tansze od kwasowki, co prawda chrom jest duzo bardziej miekki od kwasowki ale i chyba tanszy to kolanko na gorze bylo robione na gientarce z rury? wydech we frotce na odpowiednich obrotach w straszne rezonanse wpada i mocno halasuje co troche denerwuje.

Odnośnik do komentarza

Rura była cięta z metra, a końcówke kupiłem gotową o odpowiedniej grubości i tak wygiętą.

Goście z firmy po wszystkim sugerowali żeby na przyszłość kupić rurę już polerowaną bo ten zabieg jest dość czasochłonny.

Szczerze o chromie nie myślałem, nie wiem jakie ma właściwości termiczne, ani jak się go obrabia, końcówka wydechu jaką zrobiłeś też jest ciekawa i super się prezentuje.

Odnośnik do komentarza

co masz na mysli jesli chodzi o wlasciwosci termiczne? przewodzenie czy odpornosc na nia? o chromie nic nie czytalem ale wydaje mi sie ze to metal nie korodujacy, tak jak kwasowka, facet powiedzial jedynie że z czasem moze jedynie potrzebowac ponownego wypolerowania, a co do obrobki to jest na pewno duzo prostszy, mam doczynienia troche z kwasowka takze ten material jest trudny do obrobki, moja koncowka nie jest jakos gruboscienna ale jakbym chcial to bym ja mogl rekoma zdeformowac przy rancie, robilem naciecie katowka zeby ja sciagnac opaska to katowka wchodzila jak w maslo, takze jest to elastyczny material i na pewno bez porownania latwiejszy w obrabianiu niz kwasowka, jednak sztywnosc i twardosc kwasowki moze byc zaleta, aha i ta moja rura jest bardzo leciutka w porownaniu np z oryginalna. ps. przedemna bardzo dluga droga zeby moj massey choc w polowie prezentowal sie jak twoj zetor;) ale juz zaczalem, tzn rozebralem wszystkie panele jakie moglem w kabinie i naprawde dobre wiadro ziemii wymiotlem;/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v