mikic360 56 Napisano Kwiecień 2, 2011 Zaawansowany 56 864 Witaj Mógł byś powiedzieć coś więcej o jego spalaniu w poszczególnych pracach i konkretnymi maszynami? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DawidM 1 Napisano Kwiecień 2, 2011 Zaawansowany 1 489 Spalanie nie było mierzone dokładnie, więc konkretów nie jestem w stanie podać. Ogólnie raczej spalanie nie wyróżnia się ani w jedną ani w drugą stronę. Po obecnym sezonie będę miał więcej informacji. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mikic360 56 Napisano Kwiecień 2, 2011 Zaawansowany 56 864 a co mógł byś ogólnie powiedzieć o walorach użytkowych tego ciągnika, silniku i jego charakterystyce, hydraulice, skrzyni, przy jakich obrotach silnika przy pracy np z pługiem jest najekonomiczniejszy z góry dzieki za odpowiedzi Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DawidM 1 Napisano Kwiecień 3, 2011 Zaawansowany 1 489 Silnik Cummins B6T590 ma względnie dobrą charakterystykę jak na tamte czasy, dobrze ciągnie już od około 1200obr/min. Jest to prosta, sprawdzona jednostka montowana po niewielkich modyfikacjach w serii MX. Z maszynami uprawowymi (pług, gruber) można swobodnie pracować przy obrotach 1500-1800, powyżej 2000obr/min spala już zdecydowanie więcej dlatego nie warto trzymać gazu w podłodze... Podnośnik sprawdzony był tylko w pługu i gruberze. Kvernelanda EG85 podnosi bez problemu na wolnych obrotach w każdych warunkach, posiada prosty EHR. Wydajność hydrauliki to około 75l/min, co stanowi minimum do swobodnej i wydajnej pracy z różnymi maszynami. Skrzynia 16/12, 4 półbiegi działają bez opóźnienia, sprawny rewers nie szarpie, tak więc w polu pracujesz bez użycia sprzęgła. Dość opornie pracuje wajcha od biegów ale to norma. Średnica zawracania nie jest rewelacyjna. Ergonomia w kabinie jest przyzwoita. Klimatyzacja i fotel pneumatyczny sprawiają, że dość miło się pracuje. W porównaniu do wcześniej posiadanych ciągników w kabinie jest dość cicho. Praca z otwartą szybą z tyłu np przy orce jest raczej nie możliwa, bo w kabinie robi się piekło. Dość nerwowo pracuje przedni TUZ, ma tendencje do szarpania. Właściwości trakcyjne na oponach 600/65R38 i 480/65R24 są wystarczające. Przedni napęd i blokada mostu załączana jest elektrohydraulicznie. Blokadę trzeba wyłączać ręcznie przy skręcie. Do ciężkich maszyn, tak jak widzisz, raczej na przednim TUZie powinien być obciążnik. Dostęp do filtrów jest dobry, na rynku jest wiele zamienników. Ciągnik ma względnie prostą budowę, jest banalnie prosty w użytkowaniu. Coś jeszcze? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mikic360 56 Napisano Kwiecień 3, 2011 Zaawansowany 56 864 wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedz pozdro i niech się sprawuje Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DawidM 1 Napisano Kwiecień 3, 2011 Zaawansowany 1 489 To są wstępne wnioski dotyczące użytkowania, bo ciągnik jest zbyt krótko aby wychwycić drobne wady czy zalety. Dzięki, również pozdrawiam. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
maks 84 Napisano Kwiecień 3, 2011 Zaawansowany 84 844 A rozmieszczenie elementow sterujacych w kabinie? Ja juz po krotkiej sesji z TMem stwierdzilem ze jego prawa konsola jest za bardzo do tylu posunieta. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DawidM 1 Napisano Kwiecień 3, 2011 Zaawansowany 1 489 Tu jest podobnie, wajcha od biegów i półbiegów oraz rewers jest pod ręką, jednak sterowanie TUZem i trzecią sekcją hydrauliki (podłączony przedni podnośnik) są przesunięte w tył. Do wygodnego wysiadania trzeba unosić kierownicę. Dość trudno znaleźć pozycję, w której wygodnie obsługuje się rewers i sprzęgło, chociaż to może kwestia przyzwyczajenia. W tym egzemplarzu akurat nie ma czwartej sekcji rozdzielacza, jednak gdy takowa jest, wówczas sterownie nią też nie jest zbyt wygodne. Ocena zależy od punktu odniesienia, z ciągnikami do których mam porównanie tu ergonomia stoi mimo wszystko na dość dobrym poziomie. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
maks 84 Napisano Kwiecień 3, 2011 Zaawansowany 84 844 Nie no, zle na pewno nie jest, w koncu to z zachodu a tam wówczas byla juz inna filozofia robienia sprzetu niz u nas. Wlasnie mi przypomniales hehe, wysiadanie...Pompowane siedzisko fajne, ale kurde to wysiadanie. Wygda wygodą, ale jak nie podniesiesz kierownicy to szorujesz tylkiem i udami po krawedzi siedzenia i zaraz dziura bedzie...Podoba mi sie patent w duzych mobilach i autobusach - jak podniesiesz kuper to jest czujka ktora to wykrywa i spuszcza powietrze przez co siedzenie opada na dol. Jak usiadziesz to pompuje spowrotem do wysokosci ktora miales wczesniej. W TMie akurat trzeba oddac, ze (przynajmniej w range i power command) joystick jest w pewnym stopniu ruchomy i mozna go troche przestawic tak, aby byl blisko podlokietnika. Niemniej przyciski od zmiany przelozen bym zmienil, bo joy sam w sobie jest fajną podpórką pod dłoń (coś jak lewarek biegow w aucie - mysle ze mnie rozumiesz ) no i zeby cokolwiek zrobic trzeba reke podniesc albo caly czas trzymac ja jak nalezy na joysticku co niekoniecznie jest super wygodne. A co masz na mysli piszac, ze albo rewers albo sprzeglo wygodnie? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DawidM 1 Napisano Kwiecień 4, 2011 Zaawansowany 1 489 Nie jeździłem tym ciągnikiem zbyt dużo ale pozycja za kierownicą sprawiała wrażenie trudnej do ustalenia. Gdy byłem odpowiednio blisko do wygodnego operowania rewersem, to sprzęgło miałem już delikatnie za blisko i odwrotnie. Być może subiektywne odczucie lub kwestia regulacji położenia rewersu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
maks 84 Napisano Kwiecień 4, 2011 Zaawansowany 84 844 A sam rewers pod kierownica sie przemieszcza? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DawidM 1 Napisano Kwiecień 4, 2011 Zaawansowany 1 489 Szczerze? Nie pamiętam czy jest możliwość przesunięcia przełącznika rewersu ale przy okazji sprawdzę to. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
arekpl3 9 Napisano Maj 4, 2011 Zaawansowany 9 159 Sa dwie pozycje połączenia dzwigni rewersu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
david093 2 Napisano Styczeń 15, 2012 Nowicjusz 2 36 Ciągnik nie do zajechania ,bardzo ekonomiczny Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
niedzwiadek97 1 Napisano Marzec 17, 2013 Zaawansowany 1 148 Orientujesz się ile ma Kg ten obciążnik zapięty do Case 5150 ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się